Baharat tüketiminde püf noktalar

Baharat tüketiminde püf noktalar

Hayfene Baharat Yönetici Ortağı Ahmet Kadıoğlu lezzetli yemeğin sırrının kullanılan baharatlarda olduğunu öne sürerken, kaliteli ve taze baharatı seçmenin püf noktalarını açıkladı.

Küreselleşmenin ve çok kültürlülüğünün hızlandığı günümüzde farklı coğrafyalara ait tatların dünyanın diğer bölgelerine taşınması daha mümkün hale geliyor. Bunların başında yer alan ve özgün lezzetlere kapı aralayan baharatların ise ticaretteki rolü gün geçtikçe artıyor. Statista’nın açıkladığı verilere göre 2022’yi 79 milyar dolarla kapatan küresel baharat pazarının bu yılı 126 milyar dolarla geride bırakacağı öngörülüyor. Tüketiciler ise taze ve sağlıklı baharatı nasıl bulacaklarına dair arayışa girerken, Türkiye'de hizmet veren baharat üreticisi Hayfene Yönetici Ortağı Ahmet Kadıoğlu, taze baharatı bulmanın püf noktalarına ve tüketicilerin değişen alışkanlıklarına ışık tutuyor.

“DOĞRU BAHARATI KULLANMAK SİZİ DÜNYACA ÜNLÜ BİR ŞEF GİBİ HİSSETTİREBİLİR”

Kadıoğlu, baharatların yemeklere lezzet veren en önemli unsur olduğunu ifade ederek, "Elbette bu tadı bulmak için taze baharat kullanmak önemli bir rol oynuyor ve taze baharatları ayırt etmenin birkaç yolu bulunuyor. Bunların başında baharatın rengi geliyor. Taze baharatlar, daha parlak ve yoğun renklere sahipken, bayatlamış olanlar soluk ve cansız renge döner. Öte yandan taze baharatları kokladığımızda yoğun, keskin ve aromatik bir koku alırız. Aroması güçlü olan baharatlar, yemeklere kendine has bir tat katarken, damaklarda belirgin bir iz bırakır. Tane ve yaprak baharatların tazeliğini de bir miktar baharatı avucunuza koyduktan sonra baş parmağınızla ezip, yine kokusundan saptamak mümkün. Ayrıca, baharatları uygun ısı ve nemin oluşturulduğu ortamda da saklamak da çok önemli” dedi.

“TÜRKİYE’DE BAHARAT KULLANIM ALIŞKANLIKLARI DEĞİŞİYOR”

Kaliteli baharatı bulma konusunda sorun yaşayan tüketiciler için en güvenli yolun markalı ve paketli ürünleri tercih etmek olduğunu belirten Kadıoğlu, Türkiye’de değişen baharat kullanımı alışkanlıklarına da değinerek, “Geçmişte küçük bir grup hariç, tüketicilerin kullandığı baharatlar sınırlıydı. Bugün ise hem evlerde kullanılan baharat sayısı artarken hem de yenilikçi ürünleri deneme konusunda insanlar daha açık fikirli bir yaklaşımı benimsiyor. Biz de tüketicilerin ilgisine karşılık vermek için değişen alışkanlıkları takip ederek yenilikçi ürünler üretiyoruz. Örneğin ‘Mutfakta kendi lezzet evreninizi yaratın’ sloganına sahip Elementler Serisi, 5 farklı lezzet kombinasyonundan oluşuyor. Ateş baharat karışımı kırmızı etler ve ızgaralar, su baharat karışımı ise balıklar ve deniz mahsulleri için kullanılıyor. Öte yandan Hava baharat karışımı kanatlılar, Toprak Baharat karışımı ise sebzeler için tercih ediliyor. Son olarak 5. Element olarak adlandırdığımız ve tüm yemekler için kullanılan umami lezzette baharat karışımımız da mevcut. Bu baharatın tüm mutfaklarda yerini alan bir klasik haline geleceğini düşünüyoruz” şeklinde konuştu.

”BAHARAT SEKTÖRÜNÜN DÖNÜŞÜMÜNE ÖNCÜLÜK EDİYORUZ”

Günümüzde mutfak alışkanlıklarının çok hızlı değiştiğini ve oldukça gelenekçi bir alan olan baharat sektörünün bu değişkenlere cevap verebilmek için kendini dönüştürmek zorunda olduğunu aktaran Kadıoğlu, sözlerini şöyle sonlandırdı: “İnsanlar farklı lezzetlere ulaşmaktan ve mutfakta sergiledikleri hünerlerle takdir edilmekten haz duyuyor. Baharatlar da bir yemeği üst seviyelere taşıyan en önemli unsur olarak karşımıza çıkıyor."

baharatbitki-min.jpg

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.