BAŞKASININ FATURASINI ÖDEMEYİN!

BAŞKASININ FATURASINI ÖDEMEYİN!

Aydem ve Gediz Elektrik Perakende Satış A.Ş. müşterilerini, usulsüz kullanıma karşı ve bilgi güncelliğinin gerekliliği hakkında uyardı.

Aydem ve Gediz Abone Hizmetleri Yönetmenliklerinden yapılan açıklamada, kendi adına perakende satış sözleşmesi imzalamadan, önceki tüketici adına düzenlenen faturayı ödemek suretiyle elektrik enerjisi tüketmenin usulsüz kullanıma girdiği belirtildi. Yapılan uyarıda  Aydem bölgesini kapsayan Aydın, Denizli ve Muğla illerinde toplam 1,78 milyon müşteride, yaklaşık 300 bin kadarının usulsüz elektrik kullandığı belirtilerek, 800 bin tüketim noktasında da müşteri bilgilerinin eksik olduğu vurgulandı. Gediz bölgesinde ise İzmir ve Manisa illerinde toplam 2,96 milyon müşterinin, yaklaşık 600 bin kadarının usulsüz elektrik kullanım yaptığı belirtilerek, 1,2 milyon tüketim noktasında da müşteri bilgilerinin eksik olması durumunun altı çizildi. 

Usulsüz kullanımlara karşı dikkatli olmayan müşteriler, yasal sorumluluklarla karşı karşıya kalabilir. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (EPDK) Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliğince, kendi adına perakende satış sözleşmesi olmadan önceki müşteri adına düzenlenen faturayı ödemek suretiyle elektrik enerjisi tüketilmesi “usulsüz elektrik enerjisi kullanımı” olarak tanımlanmıştır. Aynı yönetmelik, elektrik faturasında yazılı bulunan müşteri adı ile fiili kullanıcının farklı olmasının tespiti hâlinde “para cezası” ve “elektriğin kesilmesi” gibi müeyyideler getirilmiştir. Herhangi bir mağduriyetin yaşanmaması için müşterilerin, yönetmeliğin işaret ettiği kapsamda usulsüz elektrik kullanımları söz konusu ise, elektrik aboneliklerini kendi adlarına almaları gerekmektedir.

Aboneliği kendi adına olmayan, usulsüz elektrik kullanan müşterilerin, Aydem ve Gediz Müşteri ilişkileri Merkezlerine (MİM) başvurarak perakende elektrik satış sözleşmesi imzalaması gerekmektedir. Aboneliği kendi adına olan müşterilerin ise indirimli elektrik kampanyası fırsatından yararlanabilmek ve hizmet alımında aksaklık yaşamamaları adına müşteri bilgilerini güncellemeleri gerekmektedir. Müşteriler, bilgi güncelleme işlemi için www.aydem.com ve www.gediz.com web sitelerinde yer alan Müşteri Hizmetleri sayfasının Bilgi Güncelleme sekmesini kullanarak, Müşteri ilişkileri Merkezlerine (MİM) giderek veya 0850 800 0 186 numaralı İletişim Merkezini arayarak gerçekleştirebilirler. 

 

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.