CHP, eğitimde düşen başarı oranına dikkat çekti
CHP Milletvekili Gürer, yükseköğretim programlarına giriş sınavlarında her geçen yıl düşen başarı oranına dikkat çekmek amacıyla, Milli Eğitim Bakanlığına 2 ayrı yazılı soru önergesi verdi.
Üniversite giriş sınavına başvurun öğrencilerin başarı oranının her geçen yıl azılıyor olmasını, Milli Eğitim Bakanlığına yönelttiği yazılı soru önergesiyle Meclis gündemine taşıyan Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer'in önergesine yanıt veren Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, 2019-2023 yıllarını kapsayan On Birinci Kalkınma Planı kapsamında mesleki ve teknik ortaöğretim, fen liseleri ve yükseköğretim kurumlarında öğretim programlarının güncelleneceğini belirtti.
Gürer, önergelerinde şu soruların yanıtlanmasını istedi:
“Türkiye'nin en başarılı öğrencilerinin öğrenim gördüğü sosyal bilimler liseleri ile fen liselerinin son sınıf düzeyindeki öğrencilerinden üniversite giriş sınavına başvuranlar içerisinde yüksek öğretimde bir lisans programına yerleşenlerin oranının 2020 yılında sırasıyla %52,3 ve %43,1 olması nedeniyle araştırılmıştır?
Bu bölümlerde eğitim kalitesi ve müfredatta bir değişim yaşanmış mıdır?
Lise son sınıf düzeyinde üniversite giriş sınavına başvuran ve bir yükseköğretim programına yerleşen öğrenci oranı her geçen yıl düşmekte olup bu yıl son on yılın en düşük seviyesine ulaşmış olup her dört kişiden üçü üniversiteye yerleşememiştir.
Üniversiteye giriş sınavında başarı seviyesinin arttırılması için bir sistem değişikliği yada mevcut sistemin revize edilmesi düşünülmekte midir?”
CHP Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in konuyla ilgili her 2 soru önergesine aynı yanıtı veren Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, “Bilgiye ulaşma hızının artmasıyla birlikte bilim ve teknolojideki gelişmeler, toplumların sosyokültürel yapısı ve teknolojik gelişmelere bağlı olarak eğitim sistemleri de etkilenmiş ve günümüzde bireylere kazandırılması gereken bilgi, beceri ve yeterliliklerde zorunlu bazı değişimler yapma gerekliliği ortaya çıkmıştır” ifadelerini kullandı.
2019 ve 2023 yıllarını kapsayan On birinci Kalkınma Planında bahseden Bakan Mahmut Özer, şu ifadelere yer verdi:
“MEB 2019-2023 Stratejik Planı’nda da belirtildiği üzere bütün öğrencilerimize, medeniyetimizin ve insanlığın ortak değerleri ile çağın gereklerine uygun bilgi, beceri, tutum ve davranışların kazandırılması; öğrencileri ilgi, yetenek ve kapasiteleri doğrultusunda hayata ve üst öğretime hazırlayan bir ortaöğretim sistemi ile toplumsal sorunlara çözüm getiren, ülkenin sosyal, kültürel ve ekonomik kalkınmasına katkı sunan öğrenciler yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Planda yer alan “Hedef 4.3: Ülkemizin entelektüel sermayesini artırmak, medeniyet ve kalkınmaya destek vermek amacıyla fen ve sosyal bilimler liselerinin niteliği güçlendirilecektir. ” ifadeleri dikkate alınarak ortaöğretim kuramlarının eğitim kalitesini artırıcı nitelikte materyaller hazırlanmakta ve her ay Bakanlığımızın http://yardimcikaynaklar.meb.gov.tr adresinde yayımlanmaktadır.”
BAŞARI İLKOKULDAN BAŞLAR
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer eğitimde sorunların çok yönlü artığını ve eğitimin kalitesinde sorunlar oluştuğunu söyledi. Gürer “ilkokuldan başlayarak orta öğretimde öğrencilerin doğru ve yeterli bilgi ile buluşması onların başarısında en önemli etkendir. Öğrencilerin üniversite aşamasına erebilmeleri ve üniversite eğitiminde başarıya ermeleri ortaöğretimde eğitiminde kalitesi ile doğrudan ilgilidir.
Üniversite girişte başarı oranı kadar mezunların okul sonrası iş yaşamına erişmesi bir bütün olarak aldıkları eğitimle de ilgilidir. Üniversite girişte tercih ve kazanma başarısı ve üniversite eğitiminde yeterli bilgi ile donanımda sorunların arttığı görülmektedir. Eğitimin sorunları özellikle öğrenci bilgi ile buluşmasında açığa çıkmaktadır. Bu bağlamda acil önlem ve düzenlemelere ihtiyaç olduğu görülmektedir” diye konuştu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.