Deri sektörü vasıflı insan gücüne ihtiyaç duyuyor
Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği verilerine göre Türkiye’nin 2016 yılında deri ve deri mamulleri ihracatı 1,4 milyar dolar seviyelerinde gerçekleşti.
Toplam ihracatın yüzde 51’ini oluşturan ayakkabı ihracatını giyim, saraciye, deri ve post ürün ihracatı izledi. Bulgaristan, İran, Amerika Birleşik Devletleri, İspanya, Suudi Arabistan ihracatta en büyük gelişme gösteren pazarlar olurken Ege Bölgesi, en fazla ihracat gerçekleştirilen üçüncü bölge oldu. Türkiye’nin deri üretimi ve ihracatı sıralamasında Avrupa’da ikinci, dünyada ise ilk 10 arasında yer aldığını belirten Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Deri Mühendisliği Bölümü Başkanı Prof. Dr. Behzat Oral Bitlisli, Türkiye’de yaklaşık 550 fabrikada, 11 bin 600 kişiye istihdam sağlandığını söyledi. 2017 yılında ihracat hacminin 1,6 milyar doları bulmasının beklendiğini ifade eden Prof. Dr. Bitlisli, sektörün Türkiye’de sadece Ege Üniversitesi’nde verilen Deri Mühendisliği bölümü mezunları gibi kalifiye insan gücüne gelecek günlerde çok daha fazla ihtiyaç duyacağını dile getirdi.
2023 HEDEFİ 5 MİLYAR DOLAR
Prof. Dr. Bitlisli, 2016 yılında 1,4 milyar dolar olarak gerçekleşen Türkiye’nin deri ve deri ürünleri ihracat hacminin 2017 yılında 1,6 milyar dolara yükseltilmesinin hedeflendiğini söyledi. 2023 yılı hedefinin 5 milyar dolar olduğunu hatırlatan Bitlisli, bu hedefe ulaşmak için daha fazla kalifiye, dünyadaki gelişmeleri yakından takip edebilen, iyi yetişmiş ve yüksek standartlara sahip vasıflı insan gücüne ihtiyacı olduğunu söyledi.
ULUSLARARASI EĞİTİM VE STAJ OLANAĞI
Deri sanayinin, deri mühendisliği öğrencilerini, eğitim döneminden başlayarak takibe aldığını, arz ve talep dengesinin öğrencilerin lehine olduğunu ve kendini iyi yetiştiren öğrencilere daha mezun olmadan iş tekliflerinin yapıldığını ifade eden Prof. Dr. Bitlisli, Ege Üniversitesi Deri Mühendisliği öğrencilerinin Erasmus ve ikili işbirliği anlaşmaları sayesinde Almanya, Romanya, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Macaristan ve İspanya gibi ülkelerde eğitim ve staj yaptığı bilgisini verdi. Dünyanın her yerinde, bölüm mezunlarına iş dünyasında büyük değer verildiğini vurgulayan Prof. Dr. Bitlisli, “Burberry, Mulberry, Ermenegildo Zegna Group, Fransız ATC şirketi gibi dünya markalarında mezunlarımız mühendis ve üst düzey yönetici olarak görev yapıyor” dedi. Türk deri sektörünün ihtiyaç duyduğu kadar dünya çapında da Deri Mühendislerine olan ihtiyacı vurgulayan Prof. Dr. Bitlisli son dönemde Prada, Dolce Gabbana ve Gucci gibi moda devlerinin deri ürün departmanları için sorumlu mühendis ve yöneticiler aradıklarına da dikkat çekti.
EN DOĞAL ÜRÜN, DERİ
Günümüzde doğal ürünlere olan talepteki artışa dikkat çeken Prof. Dr. Bitlisli, deri ürünlerin başka hiçbir malzemede bulunmayan yapısı ile hava ve su buharı sirkülasyonu sağladığını, nemi emme ve tekrar dışarı verebilme (nefes alma) özelliğine sahip olduğuna dikkat çekti. Mamul derinin doğal görünüm, dokunuş, his ve algısı yanında zamana karşı dayanım, soğuğa, rüzgâra ve yağmura karşı dayanım, kolay alev almama gibi özellikleri gibi bazı avantajları nedeniyle birçok farklı alanda tercih edildiğine değinen Prof. Dr. Bitlisli, sözlerini şöyle sürdürdü: “Deri ürünler çabuk eskime ve yıpranma yapmadığı gibi kopma dayanımı ve esnekliği yüksek olduğundan vücuda uygun şekil alabilir ve kullanım rahatlığı sağlar. Sentetik malzemelere göre insan sağlığı açısından üstün avantajlar sağlamaktadır. Doğal deriden üretilen giysi, ayakkabı ve diğer kullanım eşyaları nemi emip tekrar dışarı verebildiği için terleme yapmayarak vücudun biyolojik ısı ayar sisteminin yükünü azaltmakta ve destek olmaktadır. Giyim hijyeni ve fizyolojisi açısından, doğal deri bu özellikleriyle insan sağlığını korumaktadır. Deriden mamul ürünler günümüzde; giysi, ayakkabı, çanta, mobilya, otomotiv, aksesuarlardan, havacılık ve denizcilik sektörüne kadar pek çok alanda kullanılmaktadır.”
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.