Dijital Pazarlamaya Kurumsal İşletmeler Tarafından Yoğun İlgi

Dijital Pazarlamaya Kurumsal İşletmeler Tarafından Yoğun İlgi

Dijital pazarlama ajansı ile çalışmak işletmelere pek çok fırsat tanımaktadır. Bir markanın müşteri bulmak için ortaya çıkması gerekir ve bunu gerçekleştirmenin en iyi yolu çevrimiçi pazardır.

Günümüzde geleneksel pazarlama stratejileri tamamen ortadan kalkmasa da pandemi ile birlikte dijital pazarlamaya kurumsal işletmeler tarafından yoğun ilgi gösterilmeye başlandı. Teknoloji ve bununla beraber gelişen internet yepyeni bir pazar geliştirdi. Günümüzde dijital pazarlama, başarılı bir iş için norm haline geldi ve dahil olmayan firmalar geniş kitlelere yayılamayacak gibi görünüyor.

Dijital pazarlama ajansı ile çalışmak işletmelere pek çok fırsat tanımaktadır. Bir markanın müşteri bulmak için ortaya çıkması gerekir ve bunu gerçekleştirmenin en iyi yolu çevrimiçi pazardır. Günümüzde pek çok potansiyel müşteri bir markayı duyduğunda onun hakkında daha fazla bilgi edinmek ister. Bunun için öncelikle online kanallara bakabilirler. Eğer internette markanızla ilgili bir şey bulamazlarsa bu potansiyel müşterileri kaybetme ihtimaliniz vardır.

Hedef kitlenizle doğru yerde ve doğru zamanda bağlantı kurmak anlamına gelen satış ve pazarlama bugün yine aynı amaçla yürütülmektedir. Değişen dünyada potansiyel müşterilerin zaten yoğun olarak vakit geçirdikleri yerde yani internette buluşmak ise dijital pazarlamanın konusudur. İnternet kullanan herhangi bir elektronik cihazla yürütülen tüm pazarlama çalışmaları dijital pazarlama içerisinde yer alır. Potansiyel bir müşteri ile bağlantı kurmak için arama motorları, e-posta, sosyal medya ya da diğer web uygulamaları kanalları kullanılır.

00425.jpg

Dijital Pazarlama Avantajları

Genel olarak geleneksel pazarlama yöntemlerinden çok daha az maliyetlidir. Bununla beraber daha geniş bir kitleye ulaşabilir, ürün ya da hizmetinizi satın alma olasılığını yükseltebilirsiniz. Başarıları günlük olarak ölçmenize ve uygun şekilde hızlıca düzeltmenize olanak sağlar. Dijital pazarlama ajansı ile çalışarak tam olarak hedef kitlenizi belirleyerek bu hedef kitleye yönelik reklamlar oluşturabilirsiniz. Örnek olarak sosyal medya reklamlarınızı yaş, cinsiyet, ilgi alanları gibi farklı değişkenlere dayalı olarak belirleyebilirsiniz. Böylece hedeflediğiniz kitleye direkt olarak ulaşabilirsiniz. Bu da ürün ya da hizmetinizi satın alma olasılığı en yüksek potansiyel müşteri demektir. Fakat geleneksel pazarlama yöntemleri olarak dergi ya da ilan panosu gibi bir reklam tercih ederseniz bunu kimin görebileceği konusunda sınırlı bir şekilde kontrol sağlamış olursunuz. Dergi reklamı verdiğinizi düşünürsek bu derginin tipik okuyucu kitlesinin dışına çıkamazsınız.

Dijital pazarlama kampanyalarını günlük olarak izlerken aynı zamanda bu kanalda yüksek bir yatırım getirisi görmüyorsanız harcadığınız para miktarını azaltabilirsiniz. Yer aldığınız kanalları takip ederek örneğin sosyal medyada sponsorlu Instagram içeriği ile daha fazla geri dönüş aldığınızı fark ederseniz yalnızca bu alana yönelebilirsiniz. Bir dijital pazarlama ajansı iyi performans göstermeyen alanlara para harcamamanızı sağlar. Bir reklam panosuna ilan verdiğinizde yani geleneksel reklam çeşitlerini kullanıyorsanız bunu kaç kişinin gördüğü ya da kaç geri dönüş aldığınız önemli değildir. Her şekilde bir
reklam panosunda ilan vermenin maliyeti aynıdır. Bununla beraber dijital pazarlama uygun maliyetli farklı çözümler sunabilir. Örneğin daha sınırlı bir bütçeye sahipseniz yalnızca blog yazarak ya da SEO çalışmalarına yatırım yaparak minimum harcamayla bile yüksek bir yatırım getirisi sağlayabilirsiniz. Geleneksel reklamcılık belirli hedefler için faydalı olabilirken, en büyük sınırlaması ölçüle bilirliktir. Dijital pazarlamada kapsamlı olarak tüm
metrikleri baştan sona görüntüleyebilirsiniz. Bir ürün broşürü oluşturarak pazarlama stratejisi planladığınızda bu broşürlerin kaç kişiye ulaştığını veya kaç kişinin onu doğrudan çöpe attığını tam olarak ölçemezsiniz. Fakat bir web sitesi hazırladığınızda, bu web sitesinin kaç kişi tarafından görüntülendiğini, görüntüleyenlerin tam olarak nerede olduklarını ölçebilir ve form kullanarak iletişim bilgilerini alabilirsiniz. Özetlemek gerekirse dijital pazarlama ajansı ile çalışmak sizi direkt olarak potansiyel müşterilerinizle buluşturur.

Pandemi ile dijital teknolojileri kullanarak müşterilerin satın alma döngüsündeki yolculuğunu iyileştirebileceğini gösteren pek çok şirket oldu. Covid-19 salgını, zaten bilinen bir şeyi pekiştirdi: markaların çok yerel ve kesin terimlerle iletişim kurması, belirli tüketicileri kendi koşullarına göre hedeflemesi gerekiyor. Bunun yanında yeni gelen Z kuşağı, yaşamlarına sorunsuz bir şekilde entegre edilmiş teknolojiyle büyüdü ve uyum sağladı. Bunlar bir araya geldiğinde aslında şirketlerin veri ve teknoloji kuruluşlarının merkezine yerleştirmeleri gerektiği görülmektedir. Bu da iyi planlanmış bir dijital pazarlama stratejisi ile mümkündür.
Proji Dijital Pazarlama Ajansı en güncel dijital reklam trendlerini belirler, etkili ve hızlı sonuç veren kampanyalar düzenler. Firmanız için çevrimiçi yükselişe hazırsanız Proji Dijital Pazarlama Ajansı ile hemen iletişime geçebilirsiniz.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.