Ege Bölgesi dünyanın organik merkezi oldu
Organik tarımın merkezi Ege Bölgesi kuru meyvenin üretim kalitesi ve gıda güvenliği için vites artırdı.
Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, FRUCOM (Avrupa Kuru Meyve, Kabuklu Yemişler, Konserveler ve Benzeri Ürünler Ticaret Federasyonu) yetkililerinin katılımıyla AB nezdinde yürütülen çalışmalar, gıda güvenliği, sürdürülebilirlik, organik tarım, beslenme ve iletişim çalışmaları hakkında üyelerine bilgi aktarımında bulunmak üzere, Ege İhracatçı Birlikleri’nde bilgilendirme semineri gerçekleştirdi.
FRUCOM yetkilileri, resmi kontrollerdeki düzenlemeler, AB’nin sürdürülebilir pestisit kullanımı politikası, kontaminant riski, pestisitler, kuru incir-kuru kayısı ve çekirdeksiz kuru üzüm dahil meyveler için yeni MRL (maksimum kalıntı düzeyi) değerleri, aflatoksin ve okratoksin için yeni maksimum düzeyleri, sürdürülebilir gıda sistemi ve etiketleme sistemi, sürdürülebilir gıda sistemine geçişte FRUCOM üyeleri için oluşturulan yol haritası, çevre ayak izi puanı, Avrupa Birliği’nin yeni tedarikçi kuralları, işçi hakları, genç nesiller arasında sağlıklı alışkanlıkları teşvik etmek için uygulanan AB okul programı ile ilgili bilgi aktardı.
EİB Organik Ürünler ve Sürdürülebilirlik Koordinatörü Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, “Birliğimiz, Türkiye’de kuru meyve ihracatının yüzde 55’ini tek başına gerçekleştiriyor. Sektörümüzün ihracatının yüzde 50’sini gerçekleştirdiği en önemli alıcı pazarımız Avrupa Birliği’ndeki (AB) mevzuat değişikliklerini yakından takip ediyoruz. Gözlemci statüde üyesi olduğumuz FRUCOM ile uzun yıllardır yakın iş birliği içinde çalışıyoruz. Türkiye’nin organik üretiminin yüzde 75’i Ege Bölgesi’nden yapılıyor. Türkiye yaklaşık 170’e yakın ülke ve bölgeye 1,6 milyar dolarlık kuru meyve ihracatı yapıyoruz. Önümüzdeki dönemde kuru meyve ihracatında 2 milyar dolar hedefimiz var. Hedeflenen rakamlara ulaşabilmemiz için dünya tüketicilerinin tercih ettiği ürünleri gıda kodeksine uygun şekilde üretmeye, üretimi global talebe uygun şekilde artırmaya ve Türk kuru meyvelerinin imajının dünya piyasasında yer etmesini sağlamaya çalışıyoruz” diye konuştu.
Işık şöyle konuştu; “FRUCOM yetkilileri üç günlük program dahilinde; ilk Manisa’yı sonra Aydın’ı ziyaret ettiler, üniversitelerimizi ve enstitülerimizi ziyaret ettiler. Bugün de burada ürünlerimizi ve sektörümüzü tanımak, üretimi ve işletmeleri görmek için kuru incir, kuru üzüm ve organik ile ilgili teknik bir tur yaptılar ve Birliğimize de bir ziyaret gerçekleştirip üyelerimizle bir araya geldiler. Birliğimiz üretim ve ihracatta dünya lideri olduğumuz besleyici değeri yüksek süper gıdalar kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incirin üretim kalitesi ve gıda güvenliğinin artırılması için uzun yıllardır çalışmalarımızı titizlikle sürdürüyoruz.”
Türkiye'nin dünya kuru meyve üretiminin yüzde 16’sını tek başına gerçekleştirdiğini söyleyen Türkiye Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birlikleri Sektörü Kurulu Başkanı Osman Öz “Biz tarladan sofraya sofradan ihracata olan zincirde doğru üretim teknikleriyle, gıda güvenliğini önceleyen planlı ve sürdürülebilir bir politikayla sağlıklı gıda imajı ile markalaşarak, dünyada adımızı ilk sıraya yazdırdık. Ülkemiz kuruyemiş üretiminde dünya lideri. Türkiye’nin kuru meyve üretiminin yüzde 61'ini kuru üzüm, yüzde 23'ünü kuru kayısı ve yüzde 16'sını ise kuru incir oluşturuyor. Türk kuru meyvelerinin çoğunluğu Avrupa Birliği'ne ihraç ediliyor. Bölgemizden yüzde 95’ini gerçekleştirdiğimiz kuru üzüm ihracatında Avrupa ülkeleri yüzde 80 pay ile ana ticaret ortağımız. Kuru kayısıda Avrupa Birliği’nin payı yüzde 48 civarındayken kuru incir ihracatımızdaki payı ise yüzde 51” dedi.
Öz şöyle konuştu; “Kuru incir, kuru üzüm ve kuru kayısıda dünyada açık ara lider konumda olan Türkiye, sağlıklı gıdada organik gıdada kilit bir tedarikçi. Ülkemiz tarım için devasa doğal alanlara, bol su kaynaklarına, gerekli bilgi birikimine ve iyi yetişmiş insan kaynaklarına sahip. Kuru meyve endüstrisi etkili, sürdürülebilir ve çevre dostudur. Dünyada bütün ürünlerinde güvenilir ihracatçı olarak tanınıyoruz. Bu unvanı devam ettirmek için çalışıyoruz. Kimyasal pestisit üretimi ve kullanımının yasaklanmasında ülkelerin daha somut hedefler ortaya koymasını istiyoruz. Kuru ve kabuklu meyvelerin tüketimini artırmak, sektörümüzü uluslararası alanda daha iyi tanıtmak için FRUCOM ile yeni iş birliklerine hazırız.”
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.