ERP Proje Yönetimi
Şirketlerin bir ERP sistemine alt yapılarını taşıma ve dijital dönüşümlerini başlatma süreçleri her zaman için sancılı olmuştur.
Çalışanların değişime direnç göstermesi ve uyum sağlayamaması, erp sisteminden sorumlu olacak şirket içindeki ekibin farklı sorumluluklarının da olması, bu ekibin turnover rate’inin yani işte çıkış oranlarının yüksek olması yani ekibin sabit kalamaması, kurumsal kaynak planlama yazılımındaki hatalar, üst yönetimin geçiş sürecinde sabırsız olması ve hemen sonuç görmeyi istemesi, proje yönetiminin iyi planlanamaması, danışmanlık hizmet kalitesinin yeterli olmaması gibi sorunlar ERP proje yönetimini zor hale getirir ve bu sorunlarla da genellikle karşılaşılır.
Bunların dışında, ERP projesinin geniş kapsamlı olması, uzun sürede hayata geçirilebilmesi ve yüksek maliyet gerektiren stratejik bir yatırım olması dolayısıyla erp proje yönetimi çok önemlidir. ERP proje yönetiminin doğru yapılamaması büyük kaynak israfına ve çok yüksek maliyetlere neden olabilmektedir.
ERP Proje Yönetimi hedeflerin, ne istenildiğinin, nereye varılacağının çok iyi bilinmesi gereken bir proje olmalıdır. ERP proje yönetiminde öncelikle proje planı oluşturulmalı ve daha sonrasında bu projede çalışacak ekibe karar verilmelidir. Proje takip toplantıları belirlenmeli, bu toplantılar ertelenmemeli ve toplantılara tam katılım sağlanmalıdır. Karar verilen ERP sistemi, ilgili çözüm ortağı tarafından kurulmalı, süreç analizleri ve parametre ayarları yapılmalıdır. Kurulumdan sonra testler yapılmalı, eksiklikler belirlenmeli ve bu eksikliklere göre yazılım geliştirilmelidir. Akabinde erp sisteminin kullanım eğitimleri verildikten sonra, canlı kullanıma geçiş sağlanmalıdır.
Siz de Microsoft Dynamics 365 ERP çözümlerinden birini kullanmak istiyorsanız, Microsoft Gold Partneri olan B2F’i tercih edin.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.