Facebook'a şok! Gençler terk ediyor
Yapılan bir araştırma ABD'deki gençlerin Facebook'tan uzaklaşarak YouTube, Instagram ve Snapchat gibi mecralara yöneldiklerini ortaya çıkardı.
ABD merkezli Pew araştırma şirketi, ABD'deki gençlerin Facebook'u terk ederek, gittikçe rakipleri YouTube, Instagram ve Snapchat'e yöneldiğini ortaya koydu. Pew'ın araştırmasına göre, günümüzde ABD'li gençlerin sadece yüzde 51'i Facebook kullanıyor. Bu, 2015'ten bu yana kullanıcıların sayısında yüzde 20'lik bir düşüş anlamına geliyor.
Yine araştırmaya göre ABD'deki 13-17 yaş arası gençlerin (yaklaşık yüzde 95) çoğu akıllı telefona sahip. Yarısına yakını da neredeyse sürekli internet kullanıyor. Gençlerin yüzde 85'i de video paylaşım platformu YouTube'u tercih edince, Facebook'un popülerliği de sarsıldı. En çok kullanılan sosyal medya platformu YouTube olurken, onu yüzde 72 ile Instagram, yüzde 69 ile de Snapchat takip etti. Twitter kullanan gençlerin oranı yüzde 32, Tumblr ise yüzde 14 olarak belirlendi. Bu iki platform için 2015'teki dağılım da aşağı yukarı aynıydı.
Facebook'un Google'ın sahibi olduğu YouTube'a tacını devrettiği doğru ama sahalardan çekilmiş de değil. Parlayan yıldız Instagram'ın 2012'den beri Facebook'un elinde olduğunu belirtmekte fayda var. Yine firmanın sahip olduğu WhatsApp dünyanın en popüler anlık mesajlaşma uygulaması.
Pew'un bu yılın başlarında yaklaşık 750 gençle yaptığı anket, akıllı telefonların gençlerin hayatında giderek daha baskın olduğunu da ortaya koydu.
Veri skandalı fitili ateşledi
Elbette bu tarz araştırmaların yüzde 100 doğru sonuç verme gibi bir garantisi yok ve küçük bir grupla yapıldığı için genele oranlamada bazı sapmalar ve hatalar olabilir. Ancak yine de bu durum Facebook'un kullanıcılarını kaybetmeye başladığı gerçeğini değiştirmiyor. Özellikle son dönemde yaşanan veri skandalları ve kullanıcı verilerinin pervasızca ortaya dökülmesi sosyal ağır başını ağrıtmış ve insanların bu ağdan uzak durmasına yol açmıştı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.