Banu Pirinçcioğlu
Günlerden Turkcell
Bugün size Turkcell operatörünün nasıl büyük bir zarafetle hiç çaktırmadan sizden para aldığını anlatacağım.
İtiraf ediyorum ki muhteşem bir yöntem harika bir başarı.
Benim diyen pazarlama dehasının aklına bile gelmez ben buradan örnek alınması için paylaşıyorum.
Bir ürünü satmanın, satın aldığını karşı tarafa fark ettirmeden ona fatura etmenin muhteşem bir yöntemi.
Alkışlar Turkcell için.
Aslında yıllar önce yine benzerini bana yapmışlardı, ve ben o kadar çok kızmıştım ki derhal operatörü terk etmiş ve başka bir operatöre geçmiştim.
O zaman da beni arayıp bana vestel marka bir telefon hediye edeceklerini benim çok iyi bir müşteri olduğumu şu kadar vakit operatörde kalmam halinde telefonun benim olacağını söylemişlerdi.
Yani vestel marka bir telefon kullanmak çok istediğim bir şey olmasa da hediyeye kim hayır diyebilir?
Gönder gelsin dedim , geldi.
Çok estetiksiz ve kullanışsız bir telefon olduğu için de verdim gitti.
Bu arada şöyle bir şeyde belirtmek istiyorum ben genel olarak faturaları inceleme konusunda sınıfta kalan biriyim. Dışarıda yemek yesem faturayı incelemem, kazıklanmış olabileceğim aklıma dahi gelmez.
Telefon internet banka ekstresi. Herkese güvenim sonsuz.
Her kazıklanışımda bundan sonra her şeyi didik didik inceleyeceğim derim yine de incelemem, korkunç ötesi bir huy.
Bu detayı verdikten sonra hikayemize devam edelim.
Bir gün Turkcell dükkanına girip yeni bir telefon almak üzere alışveriş yapmaya koyuldum. Sonunda beğendiğim bir telefonu alıyorum dedim kasaya geçtik. Taksit yapalım mı dedi yap dedim. Tam işlemlerin sonuna gelmişiz ki satıcı arkadaş dedi ki ama sizin açık krediniz var şu anda başka bir kredi onaylamıyorlar.
Kredi ne kredisi acaba diye tabi bir önce şok oldum. Yok dedim yanlışınız var kredim olamaz yıllar oldu telefonu alalı, dolayısıyla borç harç yok.
Bana ekranı çevirince bakın dedi burada siz 24 ay taksitle telefon almışsınız.
İnanır mısınız ki ben o vestel telefonu satın almışım.
Daha doğrusu Turkcell şahane pazarlama tekniği ile o telefonu bana güzelce satmış. Olur mu hiç dedim böyle böyle oldu hediyeydi bu dedim. Satış görevlisi hunharca gülümseyip bana Turkcell hiç kimseye böyle hediye vermez dedi.
Ben bir hışım müşteri hizmetlerini arayıp bu nasıl bir rezalet diye sorguladığımda, siz onaylamışsınız size telefon satılmış demez mi.
Siz hediye ettiniz diyorum biz hediye etmedik diyor peki o zaman diyorum telefon kayıtlarım dinlensin. Yok diyor onu size dinletemeyiz. Her şeye hayır diyen bir kurum.
Tabi onlarla uğraşmanın en güzel yolu kendini yormadan tüketici mahkemesine gitmek olduğundan ben de öyle yaptım.
Bir süre sonra mahkemeden yanıt geldi Turkcell'e kayıtların dinlenmesi için talepte bulunuldu ve beklendiği bilgisini aldım.
Sonra bana bir celp daha geldi.
Ama ben iş adresini kullandığımdan ve o celp maalesef sekreterin masasında unutulduğu için itiraz süresini de kaçırdığımdan kazanacağım davamı zaman aşımından dolayı kaybettim.
Geçmiş hikayemiz böyle, gelelim güncel hikayemize.
Turkcell sağ olsun sık sık arar onu verelim mi bunu yapalım mı bunu yükleyelim mi bunu çıkaralım mı.
Tabii ki ben artık profesyonel olduğum için her şeye hayır derim. Gelen SMSlere anında itiraz tuşuna basıp hayır der geçerim.
Mutlu ve huzurluyum. Kendimi bütün kazıklanma yöntemlerine karşı kapatmış durumdayım.
Çok sık kontrol etmediğim mail adresime bugün şöyle bir göz atınca TV+ aboneliğinizin faturası ektedir isimli bir mail gördüm.
Dedim herhalde bir spam. Dikkatle, korkarak açtım.
Vallahi hiçbir şey olmadı içinden gerçek bir fatura çıktı iyi mi?
Aylık 17,50 TL bana fatura etmişler ve teşekkür etmişler TV Plus izlediğim için.
Geriye dönük tarattığımda gördüm ki ağustos ayından beri tıkır tıkır fatura ödemişim.
Ama tabi ben bu faturayı nereye ödedim kime ödedim orası soru işareti.
Bunu en iyi bu televizyon şirketi bilir deyip arayayım dedim , karşıma kim çıksın dersiniz?
Canım Turkcell.
Sinirlerime hakim olup hemen aradım mutlaka bir yanlışlık vardır diyerek konuşarak çözmeye çalışayım dedim.
Benim onayımla üyeliğimin gerçekleştiğini söylemez mi?
Şimdi şöyle bir durum var, benim cep telefonundan bir şey izlemekten nefret eden birisi olarak böyle bir aboneliği onaylamam söz konusu bile değil.
Beynimi zorluyorum, hatırlamaya çalışıyorum yok.
Soruyorum, ne zaman onay vermişim, telefonda mı, sms mi nedir anlamak istiyorum.
Ağustos ayında aranmışım efendim, interneti şu kadar gb kadar yükseltme onayı vermişim. İyi peki ama bu TV+
Onayımı duymak istiyorum, dinletin bana diyorum. Yok olmaz diyor.
İyi ama hani konuşmalarımız kayıt ediliyordu, kendinize mi kayıt diyorum. Siz dinleyemezsiniz, arkadaşlarımız titizlikle dinleyip size dönerler diyor.
Kızgın olsam da gülüyorum. Komik çünkü.
Yani ben olsam, kendimden de emin olsam hemen dinletirim, konuyu kapatırım. Ama illaki mevzu uzayacak, beni zorlayacak.
Neyse, onlar beni titizlikle çalışıp arayacaklarını söylediler, kapattık.
Sosyal medyaya yazdım. Müşteri hizmetleri bana dönüş yaptı.
Gelen yanıt daha da komik.
Faturanızda gördüğünüz TV+ ücreti kampanyanıza dahil olup hatalı işlem olmadığını paylaşmak isteriz.
Sözleşmenizde yer alan imzanız resmi evrak olduğu için yapabileceğimiz bir şey bulunmuyor
Bu sırada ben de aydınlanma yaşıyorum.
Bu tuzağa nasıl düştüğümü anlayıveriyorum.
Bu tatlı müşteri hizmetleri yetkilisi beni aradığında telefonunuzu şu kadar gigabyte yükseltelim şu kadar zamanda kalma sözü verin içine de size hediye TV Plus da ilave diyor. Ben tabi kullanacağım gb içerisinde bir şey zannediyorum normal olarak.
Bana fatura edilecek bir ürün olduğunu düşünemiyorum haliyle.
Gerçekten akla hayale gelmeyecek bir pazarlama satış tekniği, bravo tebrik ediyorum.
İptal edin diyorum istemiyorum diyorum o zaman cayma bedeli ödersiniz diyor.
Sesimi dinletin diyorum olmaz diyor, her şeye bir hayır cevabı.
Eğer ki bana, size bir TV+ aboneliği veriyoruz fiyatı şu kadar ve kullanacağınız gigabyte içerisine bunu da dahil edeceğiz diye bir satış olmuş olsaydı bu söyleyecek tek sözüm olmazdı çünkü bana fatura edilecek bir ürün satıyor olurdu. Bilmem anlatabiliyor muyum Turkcell?
Konuyu burada bırakmayıp tüketici mahkemesine taşıdım.
Ses kaydımı onlar alsın madem mahkeme kararıyla hep birlikte dinleyelim bakalım.
Sizde bir müşteri hizmetleri yetkilisi tarafından arandığınızda mutlaka neye onay verdiğinizi sorun sorgulayın, hatta gerekirse telefon konuşmalarınızı kendi kendinize kayıt yapın.
Haklılığınıza inandığınız bir durum varsa da mutlaka tüketici mahkemesine başvurup hakkınızı isteyin. Elinizdeki telefondan başvurunuzu yapıyorsunuz 5 dakika sürüyor, benden size tavsiye.