iGaming ve Pazarlama: Hangi Kanalları Kullanabilirsiniz?

iGaming ve Pazarlama: Hangi Kanalları Kullanabilirsiniz?

iGaming pazarlaması birçok regülasyonla kısıtlanmış ve diğer sektörlere göre pazarlama açısından daha maliyetlidir. Neler yapabileceğinizi açıkladık.

İGAMİNG PLATFORMLARI İÇİN PAZARLAMA TAKTİKLERİ

iGaming, casino ve spor bahislerini de içine alan online oyunları kapsayan genel sektör adıdır. Rekabetin çok yoğun olduğu bu sektörde BasariBet gibi öne çıkmak kolay değil. Biz de iGaming platformlarının önemsemesi gereken önemli pazarlama taktiklerinden bu yazıda bahsedeceğiz.

İGAMİNG SEO

Online casino, spor bahisleri denince ilk akla gelen yerlerden biri de Google oluyor. Birçok kişi oynamak için seçeceği kumarhaneyi Google ve benzeri arama motorları aracılığıyla buluyor. Yani arama motorlarında online casinonuzun iyi performans göstermesi çok önemli. Peki bunu nasıl sağlayabilirsiniz ve Google'da nasıl öne çıkabilirsiniz?

Alanınızda otorite olduğunuzu gösteren içerikler yazmalısınız: Kumarhanenizde olan oyunları açıklayan yazılar yazarak işe başlayabilirsiniz. Tabii ki bu da ilk akla gelenlerden biri olduğu için rekabet yoğun olmaya devam edecektir fakat bir sonraki aşamaya geçmek için diğer sitelerin sizi kaynak olarak gösterebileceği orijinal içeriklere ihtiyacınız olacak. Böylece Google ve arama motorlarının gözünde daha otoriter bir hale geleceksiniz. SEO için otorite her şey demek.

Sitenizin teknik olarak sorunsuz olduğundan emin olmalısınız: Google botlarının sitenize geldiğinde sorunsuz bir şekilde sitenizi tarayabilmesi sitenizin iyi sıralamalar alabilmesi hatta Google’da indexlenebilmesi için de önemlidir. Örneğin sayfalarınız ne kadar hızlıysa Google da o kadar çok sayfanızı tarayacaktır. Indexleme konusunda da avantaj elde edersiniz.

META & GOOGLE REKLAMLARI

Reklam sektörü iGaming konusunda her zaman birçok kuralla birlikte geldi. Özellikle casino ile bahis sitelerinin Meta, Google gibi platformlarda reklam verebilmek için çeşitli belgeleri sunmaları gerekebiliyor. Aksi takdirde reklam yayınlama konusunda sorun yaşayabilirler. Bu sebeple bir iGaming platformu olarak reklam yayınlamak isteyenlerin reklam konusuna olabildiğince erken aşamada eğilmesi gerekir. Bu sayede belgeleri sunma ve kabul edilmesi için gereken süreyi de hesaba katmış olursunuz.

Meta casino severleri bulmak için iyi bir platformken Google da casino aramaları yapanları hedefleyebileceğiniz birçok kelimede reklamlarınızı gösterebilir. iGaming sektörüne odaklı kelimelerin çok rekabetçi olduğunu ve kelime başı tıklama maliyetlerinin çok yüksek olabileceğini söylemek isteriz. Bu maliyetleri aşağı çekmenin bir yolu da retention hedefleyerek daha önce sitenize gelmiş kullanıcılara farklı sitelerde Google Display Network üzerinden reklamlar göstermeniz olacaktır.

AFFİLİATE MARKETİNG

Casino sektörünün sevdiği ve efektif diğer bir pazarlama metodu ise affiliate marketingdir. Affiliate marketing farklı kişi ya da şirketlerin kendi içeriklerinde casinonuzu öne çıkarması, kayıt olan ve casinonuzu kullanan oyuncular üzerinden de bir komisyon almasına denir. Bu komisyonu almak için birçok şirket ile websitesi sahibi sizin adınıza sitenizin pazarlamasını yapacaktır. Affiliate konseptli birçok websitesi bulunur. Bu websiteleri kumarhane sitelerini inceler, spor bahisleri hakkında yazılar yazıp sizin gibi casinoların bonuslarını öne çıkarır ve kullanıcıları bu siteleri göndermeye çalışır.

Affiliate partnerleriyle etkili bir şekilde çalışabilmek için komisyon oranlarınızı sektör ortalamasının üstüne çıkarmak ve yeni bir siteyseniz potansiyel affiliate ortaklarınızı bulmak için rakiplerinizle bu tip partnerlikler yapan siteleri araştırmak işinize yarayabilir. Özellikle yeni sitelerin yeni kullanıcılar bulabilmesi, farklı kaynaklardan gelen kullanıcıların nasıl dönüştüğünü görmek için de affiliate marketing işe yarayabilir.

SPONSORLUK ANLAŞMALARI VE DOĞRUDAN REKLAMLAR

Bazı web siteleri affiliate marketing yoluyla çalışmayabilir ya da kumarhane reklamları genel olarak sitenin hedefindeki para kazanma yöntemlerinden biri değildir. Futbol istatistik siteleri, oran karşılaştırma siteleri gibi platformlarla doğrudan reklam anlaşmaları yapılabilir ve bu tip sitelere de sponsorluk yoluyla erişilebilir. Aylık sabit bir ücret karşılığında banner ya da sitenin üst alanında sponsorluk ibaresi gösteren bir şekilde yer alabilirsiniz. Dönüşümü daha az olabilecek bu yöntemin artısı marka algınızı kuvvetlendirmesi olacaktır. Özellikle tek hedefi yeni kullanıcı olmayan ve sektörde güven yaratarak sağlam bir şekilde büyümek isteyen siteler bu yöntemi tercih edebilir.

INFLUENCE MARKETİNG

Online olarak iGaming odağında içerik üreten birçok influencer bulmak mümkün. iGaming alanındaki içerik üreticileri genellikle video ve canlı yayın konusunda aktif oluyorlar. Aynı zamanda Twitter gibi platformlarda da farklı içerik üreticileri bulmak mümkün.

Özellikle sadık bir kitlesi olan ve bu kitleyle iletişimi kuvvetli influencerlar size birçok yeni kullanıcı kazandırabilir. iGaming influencerlarıyla affiliate marketing benzeri anlaşmalar yaparak yeni kullanıcıları kendinize çekebilirsiniz. Özellikle daha önceden doğrudan kendinize rakip gördüğünüz platformlarla çalışmış olan influencerları hedeflemek daha büyük bir katkı almak adına tercih edilebilir.

İGAMİNG PAZARLAMASINDA DİKKAT ETMENİZ GEREKENLER NELERDİR?

Aslında birçok sektörün ortak sorunları iGaming alanında da karşınıza çıkacaktır. iGaming’i biraz daha özel kılan kullanıcı başı maliyetler yüksek olduğu için yaptığınız hatalar biraz daha pahalıya patlayabilir ve sonuç almanız daha uzun sürebilir.

Birçok farklı pazarlama kanalını aktif tutarak sizin için hangi metodun daha efektif olduğunu keşfetmelisiniz. Bu durum hedef marketleriniz için de geçerli, sadece tek marketi hedefleyerek başarılı olmanız hem daha zor hem de daha kırılgan olacaktır. Bu sebeple birden çok markette ve dilde aktif olmak bir casinonun daha kolay pazarlanabilmesini sağlar.

Gaming platformlarının bazen atladığı bir diğer konu da kullanıcıları çeşitlendirememek oluyor. Örneğin sadece spor bahsi odaklı kitleye siteyi çektiğinizde zamansal olarak belli dönemlerde oyuncu sayısı çok artsa da yılın belli dönemleri de kazançlar çok düşebiliyor. İyi bir denge kurmak hem büyük spor organizasyonlarında kazançları arttırmayı hem de sporun düştüğü zamanlarda casino ve diğer iGaming araçlarıyla para kazanmayı sağlayacaktır.

Partnerlerinizi doğru seçmelisiniz. Hem affiliate hem de influencer marketing konusunda herkesle birden partner olmaya çalışırsanız onların yaptığı yanlışlardan siz de olumsuz etkilenebilirsiniz. Bu konuda seçici davranmak uzun vadede problem yaşamamanızı sağlar.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.