İhracatta hedef 300 milyon çift ayakkabı
Shoexpo – 47. İzmir Ayakkabı ve Çanta Fuarı, önümüzdeki sezon modellerini hem Türkiye hem de yurt dışından İzmir’e gelecek profesyonellerle bir araya getirecek
Türkiye 2021 yılı için 300 milyon çift ayakkabı ihracatını hedef olarak belirlerken gözler, ayakkabı üretiminin yüzde 40’ını karşılayan İzmir’e çevrildi. Türkiye’nin ayakkabı ihracatının en büyük destekçilerinden Shoexpo İzmir-Ayakkabı ve Çanta Fuarı, 8-11 Eylül 2021’de Fuar İzmir’de kapılarını açacak. Türk ayakkabı sektörünün yeni merkezi olmaya aday Shoexpo İzmir; Ege İhracatçı Birlikleri, İzmir Ticaret Odası, İzmir Ayakkabıcılar Odası ve diğer sektör temsilcilerinin katılımıyla ilk lansmanını İzmir’de yaptı.
Shoexpo İzmir Ayakkabı ve Çanta Fuarı’nı devralan Nobel Expo, yeni içerikler ve fark yaratacak etkinliklere yönelik planlamasıyla tam not aldı. Yeni geliştirilen “Next – Veri Yönetim Sistemi”nin ilk kez kullanılacağı Shoexpo İzmir, yeni ülkeler ve farklı pazarlar odaklı konseptiyle ön plana çıktı. Bu yıl, fuarın sürekli ziyaretçisi Rusya, Ukrayna ve Ortadoğu ülkelerinin yanı sıra başta Almanya olmak üzere Avrupa ülkelerinden sektör profesyonelleri, Shoexpo için şimdiden kayıt yaptırdı.
İhracatçı birliklerinin desteklediği alım heyetleri, katılımcılara yeni pazar fırsatları verecek. Nobel Expo’nun da yurtdışındaki 20'yi aşkın acentesi aracılığıyla ve "uluslararası alım heyeti programı" kapsamında Shoexpo için alternatif pazarların olduğu ülkeler de fuara özel olarak davet ediliyor. Fuar kapsamında düzenlenecek etkinlikler ve defileler ise sektördeki son trendler ile inovatif yaklaşımlara sahne olacak.
Yeni Dönem
Nobel Expo kurucularından Erhan Çelik, İzmir Ticaret Odası’nın Türkiye’nin en vizyoner ve örnek kuruluşlarından biri olduğunu vurgulayarak Başkan Mahmut Özgener’e üyelerine sağladığı imkân ve desteklerden dolayı teşekkür etti. Türkiye’de fuarcılık sektörünün hızlı bir dönüşüm içinde olduğunu vurgulayan Çelik, sadece alan işletmecisi özel şirket sahibi olmanın fuarcılığa eş olamayacağına dikkat çekti. Çelik “Tüm sektörler ve ihracatımız İstanbul’da bundan çok çekti. Artık yeni bir dönem başlıyor. Ayakkabı sektörü için de öyle. Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği'nin (TASD) başına Berke İçten gibi genç ve yenilikçi bir isim geliyor. Eminim sektörü için çok önemli olan fuarcılıktaki bu dönüşümü kendisi de görecek ve sadece yapılsın diye yapılan, getirisi tükenen organizasyonlara bir son verecektir" dedi.
Tam destek
İzmir Ayakkabıcılar Odası Başkanı Yalçın Ata ise Shoexpo İzmir fuarındaki değişime ve yeniliklere dikkat çektiği konuşmasında İzmir’in fuarına sahip çıkması gerektiğini söyledi. Ata “Bizler bu fuara tam destek veriyoruz. Fuarın, daha da büyümesi için tüm gücümüzle Shoexpo’ya katkı sağlayacağız” dedi. İzmir Ticaret Odası Ayakkabı Komitesi Meclis Üyesi Faruk Hanoğlu da “Komite olarak Shoexpo’daki değişimi memnuniyetle karşılıyor ve fuara tam destek veriyoruz. Sektörün tüm paydaşları İzmir için elinden gelen gayreti göstermeli. Bu birliktelik, başlayan değişimin ve sektörün istediği ticaret hacmine ulaşması için en büyük itici güç olacaktır” diye konuştu.
Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçılar Birliği Başkanı Erkan Zandar ise “İhracatının artmasında fuarlar önemli rol oynuyor. İzmir bir fuarlar şehri, Shoexpo ile fark yaratılarak ayakkabı sektörü için yepyeni bir açılım yaratılacağına inanıyoruz. Shoexpo’yu destekliyor ve İzmir’e gelecek uluslararası sektör temsilcilerini heyecanla bekliyoruz” dedi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.