İki devden otomobilde çığır açacak hamle
Japonya`nın iki devi SoftBank ve Toyota, sürücüz (otonom) araçlar konusunda ortak girişimde bulunacaklarını açıkladı. Bu amaç doğrultusunda mobilite ağının kısaltımasından oluşan `MONET` isimli bir şirket kuruldu.
Yeni şirketin ilk hedefi nesnelerin interneti (Iot) teknolojisine uygun olarak, 2020 yılında piyasaya çıkacak Toyota`nın otonom araçlarında kullanılmak üzere yazılım geliştirmek. İlk etapta Japonya`da kullanılacak teknoloji, daha sonra küresel pazarlara taşınacak.
Japon SoftBank vatandaşı Toyota ile otonom otomobiller özelinde işbirliğine gidiyor. Habertürk'ün haberine göre, Uber, Didi ve Grab gibi araç paylaşım girişimlerine yatırımlar yapan Soft Bank, Toyota ile işin bir adım ötesine geçmeyi hedefliyor. Yapılan işbirliği kapsamında, mobilite ağının kısaltımasından oluşan 'MONET' isimli bir şirket kuruldu. Yeni şirket, nesnelerin interneti (Iot) teknolojisi ile Toyota'nın bağlantılı araç platformları üzerinden yeni servisler geliştirmek üzerine odaklanacak. Söz konusu çalışmaların ana hedefi ise, geliştirilecek servislerin otonom araçlarda kullanılması.
İki devin ortak girişimi, geliştirilecek servislerin aynı Toyota'nın üretim felsefesinde olduğu gibi talebe göre ve tam zamanında üretim (JIT) anlayışına göre geliştirileceği belirtildi. Söz konusu servislere verilen örnekler arasında, hastane servisleri, yemek siparişleri, mobil ofisler gibi farklı konseptler yer alıyor. Geliştirilen yazılımlar, Toyota'nın batarya bazlı e-Palette elektrikli araçlarında yer alacak. SoftBank'ten yapılan açıklamaya göre, söz konusu teknolojiler ilk etapta sadece Japonya'da kullanılacak, burada başarı sağlanırsa küresele açılım değerlendirilecek.
2.8 MİLYAR DOLAR YATIRDI
Toyota, otonom sürüş teknolojisine büyük yatırım yapan markalar arasında yer alıyor. Japonya'nın en büyük otomobil üreticisi Mart ayında açıkladığı programa göre, otonom sürüş teknolojileri araştırmasına 2.8 milyar dolar yatırım yapmış durumda. Toyota otonom sürüşün yanında araç paylaşım konusun da elini boş durmuyor. Japon marka, Uber'e 500 milyon dolar yatırım yaparken, Uber'in Asyalı rakibi Grab'e de 1 milyar dolar yatırım gerçekleştirmişti. Bunun yanı sıra, markanın Amazon, Uber, Didi, Mazda ve Pizza Hut ile elektrikli ve otonom bir paket servis aracı geliştirme üzerinde ortak çalışmaları devam ediyor.
Gelişmeler, otomobil dünyasının kendi geleceğini motor teknolojilerden ya da otomobillerin sürüş özelliklerden çok yazılımlarda gördüğünü gösteriyor. Yaklaşık 100 yıldır iş modeli ürettiği otomobilleri satmak üzerine kurgulanan markaların, bilgisayar yazılımları geliştirmek için milyarca dolarlık bütçe ayırması, bunun en büyük göstergesi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.