İşte dijitalleşen dünyanın trendleri...
Hız ve çeşitlilik kavramlarının hayatımızdaki belirleyici rolü düşünüldüğünde artık vazgeçilmez olan dijitalleşme, yeni bakış açılarını da beraberinde getiriyor.
Medya Takip Merkezi (MTM), dijitalleşmenin medyadaki yerini araştırdı. İşte detaylar…
Dijital dünyanın farklılaştırdığı yaşam koşulları sonucu, bizlere hitap eden trendlerin de değiştiği görülüyor. Moda trendleri, marka trendleri, gıda trendleri derken, dijital trendler de bu başlıklar arasındaki yerini aldı.
Gün geçmiyor ki, dijital dönüşüm danışmanları 2018 yılında dijital alanda öne çıkacak trendler ile ilgili tahminlerini açıklamasın. Dijital dünyada en ilgi çeken trendler ise popülerliği devam eden yapay zeka, sanal para birimleri, dijital pazarlama ve sosyal medya hakkında geçekleştirilen çeşitli öngörüler oluyor. Her bir yenilik birer birer hayatımıza girdikçe de ilgi artıyor.
2018’in dijital trendleri açıklandı...
Dijital dünyadaki pazarlama kampanyalarının, geleneksel medya kampanyaları ile birleşmesiyle ortaya çıkan kavram “Fijital pazarlama”, 2018’in trendi olarak karşımıza çıkıyor. Öğrenmeye programlanmış yazılımlar ve makinelerin bileşeninden oluşan ve son zamanlarda popülerliğini koruyan “Yapay zeka” ise dijital trendlerinden bir diğeri oldu.
Whatsapp ile hızla yükselişini sürdüren Mesajlaşma aplikasyonları, reklam alanlarının artmasıyla popülerliğini de yükselterek dijital trendler arasındaki yerini aldı. Tüm sosyal medya platformlarının “live streaming” destekli bir altyapıya dönmeleri ile birlikte live streaming videolarda artış görüleceği belirlendi.
Periscope ile başlayan ve Snapchat, Scorp gibi uygulamalarla devam eden kısa süreli içerik kavramı, sosyal medyaya yön vermeye devam ederken, Virtual Reality (Sanal Gerçeklik), telefonlarda sesli uygulama olarak hizmet verecek olan Chatbotslar, Bitcoin, altocin gibi sanal para olarak adlandırılan para birimleri dijital alanın yükselen trendleri olmayı sürdürecek.
Medya Takip Merkezi’nin dijitalleşme haberleri araştırmasında, Ocak ayından bu yana elektronik basında 27 bin 349, yazılı basında 8 bin 726 haber olmak üzere toplamda 36 bin 75 haberin olduğu tespit edildi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.