İZELMAN Anaokulları teknoloji çocukları yetiştiriyor
İzmir Büyükşehir Belediyesi çocukların küçük yaştan itibaren teknolojiyle doğru bir biçimde tanışması için İZELMAN Anaokulları’nda robotik kodlama dersi vermeye başladı
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Başkan Tunç Soyer’in eğitimde fırsat eşitliği ilkesi kapsamında çalışmalarını sürdürüyor. Büyükşehir Belediyesi teknoloji geliştiren bireylerin yetişmesine katkı sağlamak için İZELMAN Anaokullarında 4, 5 ve 6 yaş grubundaki çocuklara STEM modeliyle robotik kodlama dersi vermeye başladı.
Okul öncesi dönemde robotik kodlama eğitiminin problem çözme, grup çalışması, yaratıcı düşünme gibi pek çok yeteneği geliştirdiğini söyleyen robotik kodlama öğretmeni Mete Gökhan Ünal, “Sınıfımızda küçük mucitlerim ile üretiyoruz, keşfediyoruz, deniyoruz, tasarlıyoruz ve yaşayarak öğreniyoruz" dedi.
“4 yaşında hayal güçleri çok geniş”
Analitik düşünme yeteneğini geliştirmek için eğitimlere 4 yaş grubundan başladıklarının da altını çizen Mete Gökhan Ünal “4 yaş, bireyin algılarının en açık olduğu dönem. Hayal güçleri çok geniş ve çok değişik fikirler ortaya çıkarabiliyorlar. Çok basit setler ve eğlenceli oyun programlarıyla öğrencilerimize ilk önce yön bulmayı, analitik düşünmeyi ve uzaktan bakmayı öğretiyoruz. Uygulamalarımızda onların sevdiği karakterleri kullanıyoruz. Derslerimiz esnasında sürekli matematik tekrarları oluyor. Bunun akabinde de robotik kodlamaya geçiyoruz” dedi.
Robotik Kodlama eğitimlerinde STEM modelini uyguladıklarını da söyleyen Mete Gökhan Ünal, “Robotlarımızı tanıyoruz, mühendislik atölyemizde bunları söküp takıyoruz, nasıl çalıştıklarını gösteriyoruz. Robotları neden kullanmamız gerektiğini öğretiyoruz. Eğitimde de sağlığa zararlı olmayan setler kullanıyoruz” şeklinde konuştu.
STEM ve robotik kodlama nedir?
Robotik Kodlama eğitimiyle çocukların mekanik bileşenleri, sensörleri ve motorları bir araya getirerek robot yapmayı ve bu robotları çeşitli görevler için kodlayarak programlamayı öğrenmeleri amaçlanıyor. STEM modeli ise çocukların disiplinler arası bir bakış açısı kazanmasını sağlamak için fen (science), teknoloji (technology), mühendislik (engineering) ve matematik (mathematics) gibi dört önemli disiplinin bir araya getirilmesinden oluşan bir öğretim modeli olarak tanımlanıyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.