İZMİR METROSU 17 YAŞINDA

İZMİR METROSU 17 YAŞINDA

22 Mayıs 2000 tarihinde ilk yolcusunu taşıyan İzmir Metrosu, 17. yaşını geride bırakırken, raylı sistemler için kısa sayılabilecek bir süreçte tramvay işletmeciliği de dahil olmak üzere gerçek bir başarı öyküsünün sahibi oldu.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin raylı sistem işletmeciliğinden sorumlu şirketi İzmir Metrosu, 17. yılını kutlamanın gururunu yaşıyor.  

22 Mayıs 2000 tarihinde Bornova-Üçyol arasındaki 10 kilometrelik hatta İzmir halkına “merhaba” diyen İzmir Metrosu, geride kalan 17 yıllık süreçte İzmir’in gözbebeği şirketi oldu. Ülkemizde raylı sistemlere en fazla yatırım yapan yerel yönetim İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin verdiği güven ve kazandırdığı ivmeyle, İzmir Metrosu’nun çalıştırdığı sistem,  az zamanda çok ve büyük işler başarıp katlanarak büyüdü ve  İzmir halkı ile el ele verip gerçek bir başarı öyküsünün sahibi oldu.

unnamed-260.jpg

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin öz kaynaklarıyla istasyon sayısını 10’dan 17’ye, hat uzunluğunu ise 20 kilometreye yükselttiği altyapı yatırımlarını verimlilik esasıyla işleten İzmir Metrosu, raylı sistem işletmeciliği için kısa sayılabilecek bir süreçte, son 8 yılda günlük yolcu sayısını 80 binlerden 350 binlere kadar ulaştırdı.

17 YAŞINDA TRAMVAY GURURU YAŞADI

İzmir Metrosu 17. yılında çok değerli bir raylı sistem de kazandı. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin tarihin en büyük toplu taşıma yatırımlarından biri olan İzmir Tramvayı’nın işletmesi de İzmir Metrosu tarafından yapılmaya başlandı. Nisan ayında ön işletmeye ücretsiz olarak açılan Karşıyaka Tramvayı, İzmir Metrosu için 17 yaşında ayrı bir gururun da kaynağı oldu. Yeni yıla kalmadan başlayacak Konak Tramvayı da yine İzmir Metrosu tarafından çalıştırılacak.

25 MİLYON KM’YOL, 800 MİLYON YOLCU

İzmir Metrosu, geride bıraktığı 17 yılda yolcularına sunduğu güvenli, konforlu  ve hızlı toplu taşıma anlayışıyla İzmir halkının en önemli ulaşım tercihi oldu. Şu anda Evka 3 – Fahrettin Altay arasında işletme yapan İzmir Metrosu araçlarının bugüne kadar kat ettiği mesafe 25 milyon kilometrenin üzerine çıktı. Bir başka deyişle metro araçları, 17 yılda dünyanın çevresini 625 kez dolaşacak kadar yol kat etti. Bu süreçte yolcu bayışı da 800 milyon barajına yaklaştı.

BUCA-BORNOVA MERKEZ-NARLIDERE HATLARI

Gelişimini sürdüren, genç filosundaki filosundaki araç sayısını katlayıp 182’ye çıkaran İzmir Metrosu, yeni dönemde çok önemli rotalara doğru yol almaya başlayacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin raylı sistem yatırımları içerisinde yer alan Evka 3-Bronova Merkez, Fahrettin Altay-Narlıdere ve Üçyol-Buca hatları, İzmir Metrosu’nun “ülkemizin  en randımanlı raylı sistemi” unvanını da güçlendirecek.

İşte İzmir Metrosu’nun kronolojisi

1994-Aralık: Üçyol-Bornova hattı temelinin atılması

1996-Ağustos: İlk metro araçlarının teslimi

2000-Mayıs: Üçyol-Bornova hattında ilk yolcu işletme

2011-Kasım: Filoya 42 yeni aracın daha katılımı

2012-Mart: Ege Üniversitesi ve Evka-3 istasyonlarının açılması

2012-Aralık: İzmirspor ve Hatay istasyonlarının açılması

2014-Mart: Göztepe istasyonunun açılması

2014-Temmuz: Poligon ve Fahrettin Altay istasyonlarının açılması

2016-Kasım: 95 yeni aracın işletmeye alınmaya başlanması

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.