İzmir SEV’in Öğrencileri Dijital Öyküler Yazıyor
İzmir Büyükşehir Belediyesi Akdeniz Akademisi’nin, Akdeniz kültür ve uygarlık tarihini çocuklara aktarmak amacıyla hayata geçirdiği Çocuklar için Akdeniz Projesi’nin ilk yürütücü okulu olan Özel İzmir SEV Ortaokulu’nda öğrencileri dijital öyküler yazıyor.
İzmir Büyükşehir Belediyesi Akdeniz Akademisi’nin, Akdeniz kültür ve uygarlık tarihini çocuklara aktarmak amacıyla hayata geçirdiği Çocuklar için Akdeniz Projesi kapsamında, projenin ilk yürütücü okulu olan Özel İzmir SEV Ortaokulu’nda öğrencileri birbirinden yaratıcı çalışmalara imza atıyor. Kardeş okulları Ali Bayırlar İlköğretim Okulu ile birlikte çalışmalarını sürdüren İzmir SEV öğrencileri; dijital öyküler hazırlıyor, Akdeniz’in ünlü matematikçilerini ve felsefecilerini araştırıyor, Spotify için besteler yapıyor, ısı yalıtımlı beyaz Akdeniz evleri tasarlıyor.
İzmir Büyükşehir Belediyesi Akdeniz Akademisi, Akdeniz kültür ve uygarlık tarihini çocuklara eğlenceli ve ilgi çekici metotlarla aktararak, yaşadıkları coğrafyayı tanıyabilmeleri amacıyla Çocuklar için Akdeniz programını 2019 yılında hayata geçirdi. İzmir tarihini, bir Akdeniz kenti olması perspektifiyle yeniden ele alan projenin ilk yürütücü okulu olan İzmir SEV Ortaokulu’nda öğrenciler birbirinden yaratıcı çalışmalara imza atıyor. Disiplinler arası eğitim yaklaşımıyla, Çocuklar için Akdeniz Projesi’ne yönelik çalışmalar matematikten beden eğitimine, fen bilgisinden müziğe her derste farklı bakış açılarıyla ele alınıyor.
KARDEŞ OKULLA EL ELE
Proje kapsamında öğrenciler öncelikle ülkemizin Akdeniz’e kıyısı olan şehirlerinde ve ülkelerde kurulan uygarlıkları, tarihleri ve kültürel özellikleri araştırıyor. Projenin İzmir’deki tüm öğrencilerde farkındalık oluşturması amacıyla, kardeş okul ve proje ortağı okul olarak seçilen Güzelbahçe ilçesindeki Ali Bayırlar İlköğretim Okulu ile çalışmalar yapılıyor. Çocuklar İçin Akdeniz Projesi’nin lider gönüllü okulu olarak İzmir SEV, kardeş okulu Ali Bayırlar İlköğretim okulu ve İzmir Büyükşehir Belediyesi Akdeniz Akademisi ile birlikte planladığı çalışmaları ikinci dönemde de sürdürmeyi planlıyor.
MATEMATİK DERSİNDE DE FEN BİLGİSİNDE DE AKDENİZ VAR
Kardeş okul seçtikleri Ali Bayırlar İlköğretim Okulu ile birlikte bir çalışma yürüten İzmir SEV’in öğrencilerinin Çocuklar için Akdeniz Projesi kapsamında yürüttükleri çalışmalardan bazıları şunlar:
Dijital Akdeniz öyküleri: Sosyal Bilgiler dersinde, Akdeniz İlk Zamanlar ve Batık Geminin Öyküsü adlı iki ayrı öykü dijitalleştirerek okunuyor, öğrenciler teknolojinin yardımıyla kendi Akdeniz ülkelerini oluşturuyor.
Matematik Gazetesi: Matematik dersinde, Akdeniz havzasındaki önemli matematikçiler, web2 araçlarıyla, Matematik Gazetesi ile tanıtılıyor.
Akdeniz dansları: Beden eğitimi dersinde, Akdeniz şarkılarıyla bir dans gösterisi hazırlanıyor.
Nuh’un Gemisi: Resim dersinde, Nuh’un gemisindeki soyu tükenmekte olan hayvanlardan kurtarılacaklar 3 boyutlu maketler olarak hazırlanıyor.
Akdeniz şarkıları: Müzik dersinde, öğrenciler Akdeniz ülkelerine bölünerek, her ülkenin şarkılarının tanıtılmasıyla ilgili Spotify çalışmaları yapıyor.
Isı yalıtımlı Akdeniz evleri: Fen bilgisi dersinde, sıcağa karşı ısı yalıtımlı, beyaz Akdeniz evleri minecraft uygulamasıyla tasarlanıyor.
Akdeniz felsefecileri: Türkçe dersinde, Akdeniz’de ilk çağda felsefenin ortaya çıkışıyla ilgili P4C etkinliği kapsamında, grafik öykü-bulmaca çalışmaları yapılıyor.
İZMİR’DEKİ OKULLARA YÖNELİK ÖZGÜN BİR ÇEVRE-KÜLTÜR PROGRAMI
Çocuklar İçin Akdeniz Projesi, İzmir’deki tüm ortaokullar için hazırlanmış özgün bir çevre-kültür eğitim programıdır. Proje sahibi kurum, İBB Akdeniz Akademisi (www.izmeda.org), proje yürütücüsü ve eserleri müellifi Doç. Dr. Zehra Akdemir Veryeri’dir. İBB Akdeniz Akademisi Proje Koordinatörü ise Ece Aytekin Büker’dir.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.