İzmirlilerin tramvay eleştirilerine Başkan Kocaoğlu'ndan yanıt
"Bazı serzenişler var ama tramvay bitince bu şikayetlerin biteceğini ve tam tersi memnuniyete döneceğine inanıyoruz"
İzmir’de trafik yoğunluğunun artmasından dolayı eleştirilere neden olan tramvay çalışmaları hakkında konuşan Başkan Kocaoğlu, “Karşıyaka’da da tramvay yapılırken benzer serzenişler oldu. Bitti ve şimdi hemşerilerimiz rahatladı. Konak’ta da inşaat süresinde serzenişler var ancak bitince bu şikayetlerin biteceğini ve tam tersi memnuniyete döneceğine inanıyoruz” dedi.
Katıldığı bir toplantının ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, kentte tartışmalara sebep olan tramvay ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.
"Serzenişler memnuniyete dönecek"
Raylı sistem yatırımlarıyla birlikte vatandaşlarımızın toplu ulaşıma yönelmesini salık verdiklerini ve teşvik ettiklerini anlatan Kocaoğlu, bu konuda vatandaşların kendilerine destek olmasını temenni etti.
Tramvay yapımı süresinde trafik yoğunluğu sebebiyle serzenişler olduğuna işaret eden Başkan Kocaoğlu, şunları söyledi:
“Karşıyaka’da da tramvay yapılırken benzer serzenişler oldu. Bitti ve şimdi hemşerilerimiz rahatladı. Şimdi Çiğli’ye de uzayacak. Bunun da çalışmalarını yapıyoruz. Konak’ta da inşaat süresinde serzenişler var. Yıl başında bitecek. O zaman bu şikayetlerin biteceğini ve tam tersi memnuniyete döneceğine inanıyoruz. Büyük kentlerde insanımız yaşamının inşaattan dolayı zorlaşmasını istemiyor. Ama bizim kentimizin alt yapı problemleri çok fazla. Biz 13 yılda bütçemizin büyük bölümünü alt yapıya harcadık. Giderek iyileştik. Ben göreve geldiğimde 11 kilometre metro vardı. Günde 75 bin kişi taşıyordu. Bugün 650 bin kişi yaşıyoruz. Yıl başından sonra 800-850 bin kişi aralığında olacak. Eğer bu yatırımları yapmasaydık bu kadar kişinin otobüsle taşındığını hayal edin. En az bin civarında otobüsün trafiğe gireceğini düşünürsek trafiğin ne hale geleceğini hiçbir veri olmadan algılayabiliriz. Buca Metrosu ile 200 kilometreyi bulmuş olacağız. Onun arkasından Ulaşım Master Planı'nda birçok metro, tramvay önerileri var. Onların da projelerini hazırlayarak gerçekten kenti demir ağlarla örüp yerin üstünden ve altından ulaşımın büyük bölümünü raylı sisteme aktarmaya çalışıyoruz.”
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.