Kimlik doğrulama çözümü, online hizmetleri hızlandırıyor
BARAKATECH, aracı kurumlar ve portföy yönetim şirketlerine IDA uzaktan müşteri ve kimlik doğrulama çözümü ile hizmet vermeye hazırlanıyor.
Pandemi ile birlikte hızlanan dijitalleşme, finansal kuruluşların yüz yüze gerçekleştirdiği işlemleri uzaktan ve dijital ortamda yapılmasını mümkün hale getirdi. Bu kapsamda BARAKATECH, yürürlükteki tüm yasal mevzuatlara uyumlu uzaktan müşteri ve kimlik doğrulama çözümü IDA için başlattığı kampanyayı, bu hizmeti verebilecek finans şirketlerinin artmasıyla birlikte genişletti. IDA self servis ya da müşteri temsilcisi ile görüntülü görüşme yapılarak kimlik kartı ve müşteri doğrulaması imkânı sunarken, 70 ülkeye ait 150’den fazla kimlik belgesini de destekliyor. Amerikan Ulusal Standartlar ve Teknolojiler Kurumu (NIST)’ten onay almış Türkiye’nin ilk çözümü olan IDA, uzaktan müşteri edinimi hizmeti verecek kuruluşlara başlattığı kampanya ile önemli avantajlar sağlıyor. Nisan ayı sonuna kadar geçerli olacak kampanya kapsamında; ücretsiz kurulum, ilk 3 ay ücretsiz kullanım ve üründen memnun kalınmazsa 30 gün içinde ücretsiz çıkış hakkı tanınıyor.
1 Mayıs 2021’de bankaların uzaktan müşteri edinmeyle ilgili engellerin önünden kalkmasıyla birlikte bugün henüz pazarın yüzde 30’unda bu teknolojinin kullanıldığını belirten BARAKATECH Yönetim Kurulu Başkanı Tuna Orbay; “Aracı Kurumlar ve Portföy Yönetim Şirketleri Tarafından Kullanılacak Uzaktan Kimlik Tespiti Yöntemlerine ve Elektronik Ortamda Sözleşme İlişkisinin Kurulmasına İlişkin Tebliğ yayımlandı, 8 Mart’ta yürürlüğe girmesiyle birlikte kullanım oranlarında hızlı bir artış bekliyoruz” dedi.
IDA çözümünün kolay entegrasyon, maliyet avantajı ve yüksek doğrulama oranı ile diğer uygulamaların önüne geçtiğinin altını çizen Orbay, “Ekonomi olarak zor bir dönemden geçiyoruz, herkesin bütçesini maksimum dikkatle kullandığı bir dönemde 3 ay boyunca ücretsiz kullanım hakkı ve 30 gün içinde üründen vazgeçme hakkı tanıyarak ürünümüze olan güvenimizi ortaya koyduk ve kuruluşların da bütçelerini rahatlattık. Bu sayede IDA kullanıcıları hiçbir ücret ödemeden 3 ay boyunca dijital kanallarından müşteri edinebilecek, müşterilerine dijitalin keyfini yaşatabilecekler.” dedi.
BARAKATECH hem yerinde kurulum hem de uzaktan servis modeli (hosting) ile şirketlere çözüm ortağı olabiliyor. Son kullanıcı tarafında ise şirketlerin marka ve logosu ile özel bir kimlik doğrulama mobil uygulaması geliştirilebildiği gibi, mevcut mobil uygulamaların içine eklenti olarak da çözüm entegre edilebiliyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.