Kombi trendleri açıklandı

Kombi trendleri açıklandı

Araştırmaya göre kadın ve erkeklerin kombide aradığı özelliklerde ortak nokta kalite ve dayanıklılık olurken, kadınlar kombi seçiminde en çok teknoloji ve inovasyona, erkekler ise marka itibarına dikkat ediyor

Hava sıcaklıkları mevsim normallerine dönmesiyle birlikte birçok tüketici yaşam alanlarının sıcaklığını koruma planlarını hızlandırdı. DORinsight tarafından Marketing Türkiye için gerçekleştirilen "Kombi Tercihleri" araştırmasına göre tüketiciler soğuk bir kışa ekonomik bir hazırlık yapmak için harekete geçti.

Yaş, cinsiyet ve gelir düzeyine göre tercihlerin detaylıca incelendiği araştırmada, tüketicilerin yeni kombi seçiminde dikkat ettiği özellikler soruldu. Yaşam alanlarının "Demirbaşı" olarak görülen kombilerde seçim kriterleri değişti. Mevcut kombilerinden memnun olmayan veya eski kombilerini değiştirmek isteyen tüketiciler, yeni kombi seçiminde en çok kalite ve dayanıklılığa önem veriyor.

ENERJİ TASARRUFU

Tasarım ve kullanım özelliklerin yanı sıra enerji tasarrufu ve çevre bilinci konuları da artık kombi seçimlerinin temel belirleyicileri haline geldi. Tüketiciler, yeni kombilerinin çevre dostu ve enerji tasarruflu olmasına büyük önem veriyor.

Yaşam alanlarında tüketicisine minimum 10 yıl eşlik eden kombilerin kadınlar ve erkekler tarafındaki seçim kriterleri de araştırma verileri arasında yer aldı. Kalite ve dayanıklılık hem kadınlar hem erkeklerin ortak tercihi olurken, enerji verimliliği, servis, destek, üreticinin pazar payı ile fiyat-performans dengesi de ön plana çıktı. Kadınlar kombi seçiminde teknoloji/inovasyon, referans ve kullanıcı deneyimine dikkat ederken, erkekler ise marka itibarına, ürünün sertifikalarına ve sahip olduğu belgelere dikkat ediyor.

GENÇLERİN TERCİHİ AKILLI KOMBİ

Araştırmaya katılan gençler ise "kombim de akıllı olsun" diyor. Genç nesil, akıllı termostatlar ve uzaktan erişim gibi modern özelliklere daha fazla ilgi gösteriyor. Kombilerinin akıllı ev sistemleriyle uyumlu olmasını isteyen gençlerin yüzde 78'i teknoloji ve inovasyona daha fazla önem veriyor. 35-44 yaş aralığındaki katılımcılar ise enerji verimliliğini ön planda tutuyor.

Gelir düzeyine göre kombi tercihlerine bakıldığındaysa düşük ve orta gelir grubundaki katılımcıların ilk kriter olarak fiyatı işaret ettiği; enerji tasarrufu ve uzaktan erişim gibi özelliklerin ikinci planda tutulduğu gözlemleniyor. Orta gelir seviyesindeki katılımcılar ise dayanıklılık ve kaliteye dikkat ederken, yüksek gelir düzeyindeki katılımcılar teknoloji ile inovasyona daha fazla önem veriyor.

1700553881-demirdokum-ademix-gorsel.jpg

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.