Mağdur tüketiciye Dinamik Otomotiv'den mağduriyet mesajı

Mağdur tüketiciye Dinamik Otomotiv'den mağduriyet mesajı

Otomobilinin motorunu yenilerken aldığı sıfır yedek parçanın arızalı çıkmasıyla mağdur olan tüketiciye, yedek parçayı Türkiye'ye getiren Dinamik Otomotiv'den mesaj geldi, "Arızalanan parçanın parasını öderiz, parçanın yarattığı hasarları ödemeyiz."

İzmir’de yaşayan otomobil sahibi Ali E. geçtiğimiz yıl Mayıs ayında yolda kalan otomobilini her türlü bakımını yapan tamircisinin önerisiyle çekiciyle özel oto servisi tamirhanesine çektirdi. Servisteki ustaların çalıştırmaya çalıştığı otomobil çalışmayınca, motorunun bitik olduğu ve sıfırdan yapılması teklifinde bulunuldu.

Otomobiline sıfır motor yaptıran mağdur tüketici, aracını 11 ay kullandıktan sonra yine yolda kaldı. Servis ustasıyla görüşen tüketici, motoruna takılan sıfır yedek parça yağ pompasının arızalanmasından dolayı ikinci kez motor yaptırmak zorunda olduğunu öğrendi.

11 ay önce yaptığı motor için ikinci kez motor yapan oto tamir servisi, yaşanan mağduriyetten dolayı ikinci kez motor yapmada işçilik ücreti alınmayacağını belirttiler. Ancak arızalı çıkan yedek parça ve onun yarattığı sorunlara bağlı olarak arızalanan diğer parçalarla ilgili bir şey yapmalarının mümkün olmadığını belirttiler.

5.jpeg

Aracına yedek parçaları aldığı İzmir 2. Oto Sanayi Bölgesi'ndeki yetkili yedek parçacı Sevka Otomotiv yetkilileriyle görüşen mağdur tüketiciye, mağduriyeti konusunda yardımcı olamayacaklarını, parçaya garantinin yetkili servis tarafından takıldığında olduğunu belirtilip, hukuki yollara başvurması önerildi. Sevka Otomotiv yetkilisi, parçayı yurt dışından getiren İstanbul'daki firmadan alıp sattıklarını, sorumluluğun Türkiye'ye bu parçayı getiren Dinamik Otomotiv'de olduğunu belirttiler.

Sanayinin ortasında yedek parça satışı yapan Sevka Otomotiv'in parçaya garantiyi yetkili serviste olması halinde olduğunu belirtmesi üzerine açıklama yapan Oto Tamircileri Odası Başkanı Necdet Heppekcan noktayı koydu. Heppekcan "Garanti yedek parçayadır, parçayı koyan ustaya değil. Ustanın garantisi elindeki ustalık belgesidir" dedi.

Sanayide yedek parçanın garantisi ve tüketicinin mağduriyetiyle ilgili olarak tartışma devam ederken merkezi İstanbul'da bulunan ve yurt dışında otomotiv yedek parçası ihraç eden Dinamik Otomotiv'den yetkili mağdur tüketiciyi aradı. Dinamik Otomotiv yetkilisi, arızalı olan parçayla ilgili olarak sorumlukları olduğunu bildiklerini, arızalanan yağ pompasının parasını iade edebileceklerini ancak diğer sorunlarla ilgili destek olamayacaklarını söylediler.

Mağdur tüketci yağ pompasının arızalanmasından dolayı, aracın motorunun bir çok parçasının da arızalanıp, kullanılmaz hale geldiğini belirterek, mağduriyetine neden olan yağ pompasının sorumluluğunun sadece kendisi değil, bütün araçta meydana getirdiği sorunlar olduğunu belirterek kabul etmedi.

whatsapp-gorsel-2024-07-05-saat-16-25-17-5022b38c.jpg

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.