Markalar 14 Şubat'ta nelere dikkat etmeli!
Dijitalleşmenin sonucunda mesafelerin önemsizleşmesi ve popüler kültür etkisi ile bütün dünyaya yayılan 14 Şubat Sevgililer Günü, markalar ve üreticiler için büyük bir ekonomi oluşturmuştur.
ABD Ulusal Perakendeciler Birliği'nin derlediği verilere göre geçtiğimiz yıllarda ABD’de Sevgililer Günü kapsamında yaklaşık 20 milyar dolarlık bir harcama yapılmaktadır.
SEVGİLİLER GÜNÜ NEDİR, NASIL ORTAYA ÇIKTI?
Bazı araştırmacılara göre 14 Şubat Sevgililer Gününün hikayesi İmparator 2. Claudius’a dayanmaktadır. Roma’yı koyduğu katı kurallarla yöneten imparator zaman içerisinde ordusunda savaşacak erkek bulmakta zorlanır. Bunun sebebini ise, Romalı erkeklerin aşklarını ve ailelerini bırakmak istememeleri olarak görmekteydi. Bu sebeple Roma’daki tüm nişan ve evlilikleri kaldırdı.
Aynı dönemde orada yaşayan Aziz Valentina, kendisi gibi papaz olan Aziz Marius ile birlikte İmparator Claudius’un yasağına rağmen çiftleri gizlice evlendiremeye devam etmekteydi. Bir süre sonra bu durumu öğrenen imparator kuralları çiğneyen Aziz Valentine’yi tutuklattırdı ve öldürttü.
Kökeni, Roma Katolik Kilisesi'nin inanışına dayanan bu gün, Valentine adına ilan edilen ve bazı toplumlarda 'Aziz Valentin Günü’ (St. Valentine’s Day) olarak bilinen bir bayram olarak çıkmıştır.
14 ŞUBAT NASIL YAYILDI?
14 Şubat’ın bu denli popülerleşmesindeki en büyük etkenlerden birisi de 1800 yıllarda; bir iş kadını ve sanatçı olan Amerikalı Esther Howland'ın ilk Sevgililer Günü kartını yollamasıdır.
19. yüzyıl endüstri devrimi ile birlikte kartpostalların fabrika üretimini mümkün kılınmasıyla birlikte seri üretime geçilmiş ve bütün dünyaya yayılmıştır. Teknolojinin ilerlemesi ve endüstri kültürünün dünyaya hakim olmasıyla birlikte de dünyaya yayılan bu ve buna benzer özel günler büyük ekonomileri oluşturmuştur.
MARKALAR SEVGİLİLER GÜNÜNDE NEYE DİKKAT ETMELİDİR?
Dijital dünyada var olarak müşterilerine birebir temas etmek isteyen markalar için böyle özel günler bir fırsattır. 14 Şubat ve diğer özel günlerde markaların hangi noktalara dikkat etmesi gerektiğiyle ilgili konuşan Proaktif Dijital İletişim Ajansı Başkanı Birgül Taşdemir şunları söyledi:
“Tüketicilerle arasında organik bir bağ kurmak isteyen firmalar, markalarını dijital dünyada da sosyalleştirerek özel günlerde onların duygularına hitap eden özel içerik ve kampanyalar düzenlemelidir. Yapmacılıktan uzak durularak verilmek istenen mesaj sade ve anlaşılır bir yolla iletilmelidir. Markanın kurumsallığına zarar verebilecek kopya içeriklerden uzak durulması gerektiği gibi, ayrıştırıcı söylemlerden de kesinlikle uzak durulmalıdır.”
“TÜKETİMİ DEĞİL SEVGİYE VURGU YAPIN!”
Tüketicilerle aynı duyguların paylaşıldığını göstermenin önemli olduğuna vurgu yapan Taşdemir; “Satış odaklı gerçekleştirilen kampanyalar artık insanların ilgisini çekmemektedir. “Reklam kokan hareketler” internet kullanıcılarını rahatsız etmekte olup çoğu zaman negatif etki oluşturur. Bu sebeple yalnızca 14 Şubat özelinde değil, bütün özel gün kampanyalarında ürün odaklı vurgu yapmak yerine, duygulara hitap ederek insanların sesi olabilecek kampanyalar üretmek tüketici ile marka arasında organik bir bağın oluşmasındaki en büyük aktördür.
Onlarla aynı duygu, aynı düşünce ve aynı heyecanı paylaştığını aktarabilecek orijinal kampanya fikirleri üretilmelidir. Özel olarak tasarlanmış görseller, verilmek istenen ana mesajı destekler nitelikte olmalıdır" dedi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.