MİNİKLER, HAYALLERİNDEKİ CANLILARI TASARLIYOR
DEÜ’nün yürütücülüğünde, geçtiğimiz yıl Kasım ayında hayata geçirilen TÜBİTAK destekli Küçük Tasarımcılar İçin Doğa ve Mimarlık Projesi, ortaokul öğrencilerinin doğa ve mimarlık konusundaki hayal gücünü arttırıyor.
Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ) ve Konak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen, TÜBİTAK 4004- Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı" kapsamında desteklenen “Küçük Tasarımcılar İçin Doğa ve Mimarlık Projesi” ortaokul öğrencilerinin hayal gücünü geliştirmesi noktasında katkı sağlıyor. Konak ilçesinde bulunan Kazım Karabekir Ortaokulu, Misak-ı Milli Ortaokulu, Rıdvan Nafiz Edgüer Ortaokulu, Güzelyalı Ortaokulu, Necati Bey Ortaokulu ve 26 Ağustos Ortaokulu'nda, toplam 130 öğrenci hayallerindeki canlıları çizdi, maketlerini hazırladı ve ekip olarak arkadaşlarına anlattı. Proje yürütücülerinden olan DEÜ Mimarlık Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Kutluğ Savaşır, “Farklı bölgelerdeki okullarda eğitim gören öğrenciler, farklı canlılar ve yaşam alanları yarattı. Bu durum, yaşanılan çevrenin hayalleri etkilediğini gösterdi” dedi.
HAYALİ CANLILAR YARATTILAR
Yrd. Doç. Dr. Kutluğ Savaşır, projenin Araş. Gör. Dr Mimar Ebru Güller, Doç Dr Ayça Tokuç, Yrd. Doç. Dr. Gülden Köktürk, Muammer Çiftçili, Araş. Gör. Ahunur Aşıkoğlu, Can Taşpınar, Zeynep Serra Güneş ve Gülcan Gürsoy tarafından yürütüldüğünü kaydederek, “Hedef kitlemiz olan ortaokul öğrencilerine doğadan yararlanarak, hayallerinde yarattıkları bir canlıyı ve yaşadığı ortamı tasarlamalarını istiyoruz. Grup çalışmasıyla oluşturulan senaryolarda 'nasıl bir canlı için nasıl bir yuva' sorularına cevap aranırken doğadan esinlenen, özgün mimari eserler tasarlandı. Atölye çıktıları iki ve üç boyutlu sunum teknikleriyle somutlaştırıldı. Çocuklar kendi bedenleriyle hayallerinde yarattıkları canlının maketini oluşturdu” diye konuştu.
EĞLENİRKEN ÖĞRENDİLER
DEÜ Mimarlık Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Kutluğ Savaşır, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Küçük Tasarımcılar İçin Doğa ve Mimarlık Projesi, öğrencilerin doğayla buluştuğu etkinlikler bütününde, eğlenirken çevreye karşı sorumluluklarını da fark ettikleri bir süreç oldu. Bu süreçte, öğrencilerimiz çevreyi gözlemledi, yorumladı, kendi yaratıcılıklarını bireysel ve grup çalışmaları aracılığıyla keşfederek iki ve üç boyutlu ifade becerilerini geliştirdi. Projenin atölye kısmının ardından sergileme ve kitaplaştırma safhasına geçeceğiz.”
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.