Mithatpaşa Karayolu Altgeçidi açılıyor

Mithatpaşa Karayolu Altgeçidi açılıyor

Altgeçit tamam, sıra meydanda

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yapımını yürüttüğü Mithatpaşa Karayolu Altgeçidi'nde sona gelindi. 1500 fore kazıkla aşılarak tamamlanan alt geçidin hafta sonundan itibaren trafiğe açılması planlanıyor. Taşıt trafiğinin yer altına alınmasıyla kazanılan alanda ise İzmir’in denizle bütünleşen en büyük meydanlarından biri yapılacak.

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin taşıt trafiğini yeraltına alarak kente yeni bir meydan kazandırmak amacıyla Mustafa Kemal Sahil Bulvarı üzerinde projelendirdiği alt geçit inşaatı tamamlandı. Sıra asfaltlama çalışması ve yol çizgilerinin çekilmesine geldi. Son hazırlıkların yapılmasıyla birlikte "Mithatpaşa Karayolu Alt Geçidi" hafta sonundan itibaren araç trafiğine açılması planlanıyor. İzmir'in yeni karayolu altgeçidi, görsel açıdan da farklılık yaratacak. Altgeçidin duvarlarını "İzmirDeniz" projesini referans alan dalga desenli özel kaplamalar süsleyecek. Yeni karayolu altgeçidi, inşa edildiği semte, önünden geçtiği lise ve parka adını veren büyük devlet adamı Mithat Paşa’nın ismini taşıyacak.

Denize kesintisiz ulaşım

Deniz seviyesinin altında bin 500 fore kazıkla aşılan karayolu altgeçidinin zorlu bir yapım sürecinin ardından hizmete açılmasıyla sıradaki aşamaya geçilecek. Mavişehir’den İnciraltı’na uzanan kıyı şeridinin yeniden tasarlanması hedefiyle başlatılan “İzmirdeniz - Kıyı Tasarım Projesi” kapsamında, trafiğin yeraltına alınmasıyla kazanılan Mithatpaşa Parkı önündeki 71 bin 500 metrekarelik alan büyük bir kent meydanına dönüştürülecek. Böylece kentlilerin denize kesintisiz bir şekilde ulaşmasına olanak sağlanacak.

Tramvaylı meydan

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nda üç koldan yürüttüğü çalışmalar kapsamında Konak Tramvayı'nın hat imalatlarını büyük ölçüde tamamlamıştı. Karayolu altgeçidinin hizmete girmesiyle meydanda öncelikle hızlı bir biçimde ray döşeme çalışmaları yapılacak. Tüm bu çalışmaların tamamlanmasının ardından İzmir, kara tarafındaki tarihi dokuyu görünür kılan ve üzerinden tramvay geçen, yaklaşık 20 milyon TL maliyetli çok özel bir meydan kazanacak. 116 milyon TL'ye mal olan karayolu altgeçidiyle birlikte çalışmaların tamamı 136 milyon TL'ye mal olacak. 

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.