Oto sanayisinde yedek parça kaosu!
Otomobilinin motorunu yenileyen tüketici, sıfır aldığı yedek parçanın arıza yapması üzerine ikinci kez motor yaptırmak zorunda kaldı. Arızalanan yedek parça tedarikçisinin verdiği cevap ise “Yedek parça var. Paranızı alır, satarız ama garantisi yok" oldu.
MEDYA EGE - İzmir’de yaşayan otomobil sahibi Ali E. geçtiğimiz yıl Mayıs ayında yolda kalan otomobilini her türlü bakımını yapan tamircisinin önerisiyle çekiciyle özel oto servisi tamirhanesine çektirdi. Servisteki ustaların çalıştırmaya çalıştığı otomobil çalışmayınca, motorunun bitik olduğu ve sıfırdan yapılması teklifinde bulunuldu.
Motor yapımı konusunda işçilik konusunda anlaşan Ali E, ustasının yönlendirmesiyle Bornova’daki 2. Sanayi Sitesi’nde yedek parça satışı yapan SEVKA Otomotiv’e gidip, ustanın sipariş ettiği bütün parçaları tedarik edilmesi üzerine parasını ödedi. Yaklaşık 20 gün süren çalışma sonunda otomobilin motoru sıfırlanarak, yenilerek tüketiciye serviste teslim edildi.
Sıfır motor yapılan otomobilini yaklaşık 11 ay kullanan tüketici Ali E., otomobiliyle Foça’da, dağların arasında mahsur kaldı. Çalışmayan, çalışmaya çalışan motorundan gelen sesler üzerine özel servisi arayan tüketici, ikinci kez tamircilerin uyarısıyla aracını Foça’da İzmir’e sıfır motor yapılan özel servise çektirdi. Motoru yeni yapan servisteki ustalar, dinledikleri motordaki sorunun yağ pompasından kaynaklanmış olma ihtimalin yüksek olduğunu, motoru indirdiklerinden daha net anlaşılacağı bilgisini verdiler.
Bir yıl geçmeden ikinci kez araçtaki motor çıkartıldı ve sorunun kaynağına ulaşıldı. SEVKA Otomotiv tarafından diğer parçalar gibi sıfır yedek parça olarak gönderilen ve yağ pompasının çalışmadığı tespit edildi. Çalışmayan yağ pompası motorun içindeki silindirlere yağ püskürtmediği için yağsız şekilde çalışmak zorunda kalan motor yeniden yapılmayı gerektirecek büyük arızayı yaratmıştı.
Çalışmayan yağ pompasıyla, sıfır yedek parçayı satan SEVKA Otomotiv’e giden mağdur tüketici Ali E., iddialarıyla ilgili konuştuğunda hayatını ilk şokunu, aldığı ilk cevapla yaşadı. Sanayinin ortasında, bütün özel servislere yedek parça temin edip, satan SEVKA Otomotiv’deki yetkili, yedek parça sattıklarını ancak yedek parçaların yetkili servislerde takılması halinde parçanın garanti kapsamına girdiğini belirtti.
Aracına takılan ve bozulan FOMOKO marka yağ pompasının otomobil üreticisi tarafından üretilen orijinal yedek parça değil, otomobil üreticisinin tedarikçi firması tarafından üretilen OEM olduğunu da orada öğrenen mağdur tüketici Ali, “Bir yılda iki kez motor yapmak zorunda kaldım. Mağduriyetim net. Avukatlarımla, Tüketici Heyetine gerekli girişimde bulunacağım. Yedek parçanın yetkili servis dışında takılması halinde garanti kapsamında olmaması ise ayrı bir sanayi kaosu. Yedek parça satan firma sanayinin ortasında bütün özel servislere yedek parça satan bir firma. Ya yetkili servislerin yanında satış yaparak parçasının garantisiz şekilde satışını önlemeli ya da sattığı parçanın garantisi konusunda tüketiciyi yetkili servis konusunda uyarmak zorunda. Satarım, paramı alırım, kazancımı cebime korum, gerisini parçayı alan düşünsün, takan düşünsün mantığıyla haklı ticaret olmaz” dedi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.