Özolgun Otomotiv, marka şirketler arasında
Babasının işini devralarak ivme kazandıran başarılı genç iş adamı Çağlar Tenekeci ile yıllar içinde o küçük atölyede büyüyen Özolgun Otomotiv, bugün marka şirketler arasında ki yerini aldı.
‘’Sarı Mehmet’’ lakaplı Mehmet Tenekeci, 1979 yılında Buca’da küçük bir atölyede otomotiv sektöründe faaliyet göstermeye başladı. Babasının işini devralarak ivme kazandıran başarılı genç iş adamı Çağlar Tenekeci ile yıllar içinde o küçük atölyede büyüyen Özolgun Otomotiv, bugün marka şirketler arasında ki yerini aldı.
İlk okul yıllarından beri çalışma hayatına atılan ve çok küçük yaşlarda mesleğe çırak olarak başlayan Çağlar Tenekeci, aile şirketi dışında okul hayatı boyunca farklı yerlerde çalıştığını işin her kademesini öğrendiğini söyledi. Celal Bayar üniversitesi işletme fakültesi mezunu olan genç iş adamı sektörde bir fiil son 10 yıldır aktif bir şekilde kendi firmasında işinin başında başarılı bir yönetici olarak görev yapıyor.
Özolgun Otomotiv Ford, Fiat, İveko araçlarının servis ve toptan ile perakende yedek parça hizmetini sağlıyor. Gaziemir 6. Sanayide toplam 1200 metrekarelik bir alanda hizmet veren Özolgun Otomotiv günlük 37 araca servis hizmeti gerçekleştirilebiliyor. Genelde orta ve büyük ölçekli kurumsal firmalara filo hizmeti veren Özolgun Otomotiv, İzmir Emniyet müdürlüğü, Sağlık Bakanlığı İzmir İl Sağlık Müdürlüğü ve Belediyelerin hizmet araçlarına bakım onarım yedek parça servisi sağlıyor.
Servis içerisinde tamamen Petrol ofisi ürünleri kullandıklarını belirten Özolgun Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Çağlar Tenekeci; ‘’Bizim için hizmet kalitesi ve güven ön plandadır. Günlük 37 araç girişimiz var ve yıllık ciromuz ise 5 milyon lirayı buluyor.2017’de bunu müşteri ve ciro bazında yüzde 10 arttırmak istiyoruz’’ dedi. Otomotiv sektöründe tüketicinin genel olarak satışa kadar olan hizmetlerden çok memnun olduğunu fakat satış sonrası servis bakım hizmetlerinden çokça şikayet ettiğini vurgulayan Tenekeci ; ‘’Tüketici platformu şikayet var a gönderilen şikayetler 10 bin sınırına gelmiş durumda ve bununla ilgili geri dönüş maalesef tam anlamıyla sağlanabilmiş değil. Platforma gelen şikayetlerin %80 ‘ini satış sonrası servis ve yedek parça sorunu oluşturuyor. Bizde Özolgun Otomotiv olarak sektörün bu eksikliğini bilerek ona göre önlemlerimizi alıyor ve serviste %100 müşteri memnuniyeti hedefleyerek en iyi hizmeti vermeye çalışıyoruz. TSE 12047 hizmet yeterlilik belgesine sahip özel yetkili servis olarak 35 kişiyle hizmet verdiğimiz alanında en iyi ustalarla eğitimlİ gençleri bir arada buluşturarak ‘’ tecrübeli genç ve dinamik ‘’ bir servis algısı yaratarak ‘’serviste kalite’’ nasıl olur en iyi şekilde gösterdiğimiz düşünüyorum. Gecen sene yaptırdığımız anketle müşterilerimize ‘’ Özolgun ‘’ denilince akla gelen ilk ifadenin ne olduğunu sorduğumuzda ‘’güven ve kalite’’ nin %96 çıktığını görünce ne kadar doğru yolda olduğumuzu anladık. Müşteri memnuniyeti satış yapılırken değil satıştan sonra başladığını biliyor ve tüm çalışmalarımızı buna göre yapıyoruz. Satış ve pazarlamanın yerini hizmetin devraldığı bu noktada devreye bilgi ve tecrübe giriyor. Müşterinin aracını serviste bekleme süresini en minimuma nasıl indirebiliriz, aynı sıkıntı ve şikayetle bir daha gelmemesini nasıl sağlayabiliriz hatta müşterinin de gözünden kaçan tecrübeli ustalarımız tarafından araca yapılan check-up ile eksikleri nasıl tespit edebiliriz, iş bittikten bir hafta sonra her müşteriye tek tek nasıl ulaşabiliriz ve bunları eksiksiz en iyi şekilde nasıl yapabiliriz bunları düşünüyoruz ve uyguluyoruz’’ diyerek sözlerine devam etti.
İş hayatı dışında sosyal hayatında da aktif olan Çağlar Tenekeci,Türkiye Genç İş Adamları Derneği üyesi, Akın Kazançoğlu’nun başkanlığını üstlendiği BATÜDER’de yönetim kurulu üyesi ve İzmir Salihlililer Derneğinde yönetim kurulu üyesi olarak görev yapıyor. Çağlar Tenekeci, evli ve kısa süre sonra ‘’Karen’’ adında bir kız çocuğunun dünyaya gelmesini bekliyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.