Pandemide KOBİ’lerin %35’i çalışanlarını korudu
Pandeminin başında KOBİ’lerin karşılaştığı zorluklara odaklanan Kaspersky araştırması, Türkiye’deki KOBİ’lerin %35’inin çalışanlarının işlerini korumayı öncelik olarak gördüklerini saptadı.
Kaspersky araştırmalarına göre çalışan memnuniyetinin, iş performansını doğrudan etkilendiğini gösteriyor. Pandemi sırasında çalışanlar arasında iş tatmini ve bağlılığı, özellikle pandemiden etkilenen küçük işletmeler için her zamankinden daha önemli hale geldi. Türkiye’deki KOBİ’lerin çoğu bütçe kesintileri (%34), azalan ücret veya çalışma saatleri (%44) veya ofis veya şubelerin geçici olarak kapatılmasıyla (%27) karşı karşıya kalsa da çalışanları elde tutmak şirketler için bir öncelik haline geldi. Aynısı bugün de geçerli. Kuruluşların %51'i gelecek yıl ücretler ve sosyal haklar gibi personel maliyetlerini artırmayı planlıyor. Maaşları COVID-19 öncesi seviyeye çıkarmak veya hatta yükseltmek, işletmeler açısından yetenekleri elde tutmak ve işe alım ihtiyacını ortadan kaldırmak için bir çözüm olarak görülüyor.
Diğer faktörlerin yanı sıra işin korunması ve çalışan memnuniyeti, işverenlerin yeni ve aşırı çalışma koşullarına nasıl uyum sağladığına bağlı. Bu nedenle Türkiye’deki çoğu şirket için (%60) en büyük öncelik, işleri çevrimdışından çevrimiçine geçirmek ve çalışanların uzaktan veya hibrit bir modelde çalışmasına izin vermek üzere personele yeni teknolojiler, ekipmanlar, iletişim ve iş birliği hizmetleri sağlamaktı.
Kaspersky Kıdemli Ürün Pazarlama Müdürü Andrey Dankevich, “Çalışma süreçlerini yeniden şekillendirmek, şirket sahipleri ve yöneticileri için işlerini kurtarmak ve sürdürmek adına çok önemli bir görev haline geldi. Neyse ki ücretsiz olanlar da dahil olmak üzere piyasada yönetimi kolay birçok hizmet var. Böylece şirketler özel BT yöneticileri veya ek bütçeleri olmasa bile bunu yapabilirler. Ancak dijital araçların güvenli bir şekilde kullanılmasını sağlamak ve çalışanları güvenlik bilinci konusunda eğitmek, aynı zamanda işlerini siber tehditlerden korumak için de önemlidir.” açıklamasında bulundu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.