Point Bornova'da sözleşme krizi
Bornova Point Nokta A.Ş. ile Hane Güvenlik Limited Şirketi ve Hane Temizlik Şirketi arasında imzalanan hizmet sözleşmesi krize dönüştü.
Firmalar arasında sözleşme devam ederken, Point Bornova Alışveriş Merkezi'nin imza yetkisini alan Metehan Kavuk, aynı hizmeti veren başka bir şirketle sözleşme imzaladı.
Geçtiğimiz günlerde Point Bornova Alışveriş Merkezi Nokta A.Ş. ve Hane Temizlik A.Ş ile Temizlik Hizmeti Alımı Sözleşmesi, Hane Güvenlik Limited Şirketi ile Özel Güvenlik Hizmeti Alım Sözleşmesi imzalandı. Fakat Metehan Kavuk, sözleşmeye riayet etmeyerek aynı hizmetlerle ilgili başka güvenlik ve temizlik firmaları ile anlaşma yaptı.
Point'e temizlik ve güvenlik temin eden şirketin Genel Koordinatörü Mehmet Murat Durur, "Sözleşme başladıktan sonra Kavuklar Ailesi'nin temsilcisi Metehan Kavuk, imza yetkisine sahip olduktan sonra bir görüşme talebinde bulundu. Bizim de yetkilimiz görüşmeye katıldı. Bu görüşmenin her iki tarafında lehine sonuçlanmasını istedik. Ancak sorun çözülmedi” dedi.
HAKEDİŞLER ÖDENMEDİ
Point Bornova Alışveriş Merkezi'nin imza yetkisini alan Metehan Kavuk'un, sözleşmesi devam eden temizlik ve güvenlik temin eden şirkete hakediş bedellerini ödememeye başladı. Bir de buna personel maaşlarının geç ödenmesi de eklenince durum daha da vahimleşiyor. Point'e temizlik ve güvenlik temin eden şirketin Genel Koordinatörü Mehmet Murat Durur, "6 Kasım 2018 tarihinde bizim yeni sözleşmemiz Hane Güvenlik Limited Şirketi’nden 55 kişiyle güvenlik personeli, Hane Temizlik Anonim Şirketi’nden 56 kişiyle temizlik personeli, ana işveren Nokta Anonim Şirketi olmak kaydıyla sözleşme altına alındı. Sözleşme başladıktan sonra Kavuklar Ailesi'nin temsilcisi Metehan Kavuk, imza yetkisine sahip olduktan sonra bir görüşme talebinde bulundu. Bizim de yetkilimiz görüşmeye katıldı. Bu görüşmenin her iki tarafında lehine sonuçlanmasını istedik. Ancak sorun çözülmedi” dedi.
MAAŞLAR GEÇ ÖDENDİ
Durur, AVM'nin içinde 111 personelle hizmet verdiklerini belirterek, "Yaşanan ortamdan etkilenen bu kişiler aileleri ile birlikte sıkıntılı günler yaşamaya başladı. Bu ortamda da bir anda huzur atmosferi yok oldu. Personelin maaşları her ayın 10'nda muntazam bir şekilde yapılıyordu. Ancak 10 Kasım’da yapılması gereken maaş ödemesi 21 Kasım’a sarktı. Bu 11 günlük ertelemede arkadaşlarımızdan kimi ev kirasını ödeyemedi, kimi kullandığı krediyi ödeyemedi. Haklı olarak da bize başvurdular. Ben de bu durumun ana iş verenden kaynaklandığını, ama mutlaka bir olumlu havaya dönmesi için adımlarımızı atmaya devam ettiğimizi söyledim. Biz görüşmelerimiz neticesinde hakediş faturalarının tamamını değil sadece personellerin maaş bedellerini aldık. Diğer ödemelerimiz sadece ekim ayı için değil daha önceki aylar için de kaldı. Bu alacaklarımız için kendilerinden bir ödeme planı istiyoruz” diye konuştu.
SÖZLEŞME FESHİ İSTİYOR
AVM yönetiminin temsilcisi olan Metehan Kavuk’un asıl isteğinin aralarında yaptıkları sözleşmenin feshi olduğunu söyleyen Durur, “6 Kasım tarihinde başlayan güvenlik ve temizlik hizmetimizi karşılıklı fesih söz konusu değil. Çünkü bizim tarafımızca yapılan temizlik ve güvenlik hizmeti profesyonel bir şekilde, herhangi zafiyete uğratılmadan benim koordinatörlüğümde tüm birimlerimizle istişare yaparak muntazam sürüyor. Bize 24 Kasım tarihinde bir ihtar gönderdiler. Güvenlik ve temizlik hizmetlerini birer kişiye düşürmemizi istediler. Temizlik ve güvenlik hizmeti kamuya açık bir yerde hijyenik ortamın ve güvenlik zafiyetlerinin tam manasıyla ortadan kaldırılmasıyla ilgili konulardır. İçeriye giren ziyaretçilerimizi etkileyeceğinden böyle bir durumun olması mümkün değil. Gönderilen bu ihtarnameye karşılık bizim de hukuk servisimiz duruma müdahil oldu. 5188 Sayılı Özel Güvenlik Yasası'nda belirtildiği gibi; umuma açık her yere vatandaşların rahatlıkla girip güvenlik çerçevesinde gezmesi, eğlenmesi, vakit geçirmesi gereken bir yerde güvenlik personeli sayısının asla bir kişiye düşürülemeyeceğini savundu. Bu da Özel Güvenlik Şube Müdürlüğü’ne vermiş olduğumuz koruma planı onayıyla sabit. Bizden AVM yönetiminin istediği hukuksuzca keyfiyet içeren bu istediğine olumlu yanıt vermiş olsaydık bu suça bizde ortak olmuş olacaktık. Bununla birlikte yine bir kişiyle bu yerin temizliğini sağlamak da mümkün değil. Fakat 24 Kasım 2018 tarihinde bu ihtarnameler bize gönderilirken bizim dışımızda cereyan eden başka bir olay ise sözleşme yapılmak üzere başka şirketler AVM'ye davet edildi. İddiaya göre AVM yöneticilerinin onayı ile bizim personelimizi yeni sözleşme imzalamak istedikleri firmanın insan kaynakları yöneticileriyle görüştürüyorlar. Burada bir hukuksuzluk var. Bizim iş akdimiz devam ederken buraya aynı iş alanında başkalarının gelmesi ve bizim personelimizi bünyelerinde çalışmaya zorlamaları hiç tasvip edilecek bir durum değil” açıklamalarında bulundu.
“BİZİ SEKTEYE UĞRATMAYA ÇALIŞIYORLAR”
İşveren firmanın, sözleşmeyi tek taraflı fesih ettiği takdirde yüklü bir tazminat ödemek zorunda kalacağını belirten Durur, “İşveren şirket, tek taraflı fesih yaptığı takdirde belli bir tazminat altına girecek. 'Hizmet veren personellerinizi bire düşürüyorum' ifadesiyle sizi fesih etmemiş oluyor. Ancak, AVM’nin içinde güvenlik zafiyeti ve hijyen olmayan bir ortam oluşmasını tutanakla tespit ederek fesih yoluna gitme mantığı içindeler" dedi.
AVM’ye gelen ziyaretçilerin ve mevcut firmaların da etkilenmemesi için çalıştıklarını ifade eden Durur, “Burada 100’den fazla mağaza bulunuyor. Personelimiz, normal bir zamandan daha fazla özen gösteriyor. Burada güvenlik ve temizlik personelimizin etkilenmemesi adına onların koruma altına alınması gerekiyor. Biz bu konudaki görüşlerimizi de AVM yönetimine ilettik. Personelin maaşlarını, yol ve yemek paraları düzenli olarak verilsin dedik. Biz geri kalan durumu hukuk çerçevesinde gerek masaya oturarak gerekse hukukun vermiş olduğu kararla yolumuzu çizeriz. Bizim canı gönülden isteğimiz personellerimizin bu durumdan etkilenmemesi” ifadelerini kullandı.
“FİNANS HİZMETİ VERMİYORUZ”
Tedarikçi ödemeleriyle ilgili de AVM yönetiminden bir ödeme alamadıklarını ifade eden Durur, “Biz burada başlarken iş makineleri için 300 bin lira civarında alım yaptık. Bunu da 12 aya böldük. Bu ödemelerin 10 ayını aldık ancak son 2 ayını alabilmiş değiliz. Aynı zamanda temizlik malzemeleriyle ilgili de bu aldığımız malzemelerin ödemelerini daha yönetimden alamadık. Bu durumdan sadece personelimiz değil dış tedarikçilerimiz bile rahatsız. Bu rahatsızlığı da AVM yönetimine bildirdiğimizde şu an için kendilerini bağlayan bir durum olmadığını ödemeyi yapmayacakların ifade ediyorlar. Bizim tedarikçi ödemelerini yapamamamız onlardan kaynaklanan bir sorun. Bizim hukukçumuz, personel sayısının bir kişiye düşürülmesiyle ilgili yazıya karşılık bir cevap gönderdi. Bunun hukuksuz olduğu ve etik olmadığı belirtildi. Bununla ilgili herhangi geri dönüş yapılmadı. Bize geri dönüş yapıldığı takdirde menfi ya da müspet yönetim olarak ona göre bir adım atacağız” dedi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.