Hayat kurtarmak için telefon başında bekleyen çağrı merkezi çalışanlarını bu yıl da asılsız ve gereksiz çağrılarla meşgul edildi. Çalışanlar görev alanlarına girmeyen çağrıların yanı sıra hakaret ve küfür gibi durumlarla da karşılaştı. 2022 yılında 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen 1 milyon 293 bin 544 adet çağrının 637 bin 924’ü asılsız çıktı. Gerçek yardım bekleyen çağrıların içeriğinde ise 336 bin 677’si sağlık, 254 bin 784’ü emniyet, 27 bin 170’i jandarma, bin 709’u AFAD, 5 bin 269’u orman yangınları, 27 bin 427’si itfaiye, 2 bin 584’ü sahil güvenlik yer aldı.
İDARİ CEZALAR VE DAVALAR
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Emin Demir, 1 yıl içerisinde 941 kez arayarak meşgul eden kişiye 2 kez idari para cezası uyguladıklarını, 505 kez arayarak küfür ve hareketler söyleyen kişiye gerek personel gerek kurum olarak 63 farklı dava açtıklarını ifade etti. Demir, “2022 yılı içerisinde 1 milyon 293 bin 544 adet çağrı geldi. Çağrı dağılımı arasında en yüksek olan alan sağlık oldu. Sağlık birimine gelen çağrıların yüzde 75’i şehir merkezlerinden gelen çağrıları oluşturdu. İkinci en çok çağrı gelen birimimiz ise emniyet birimimiz oldu. Diğer kalan 906 bin 287 adet çağrıya ise bilgilendirme ve danışma hizmeti vermiş olduk. Ben artık asılsız ve gereksiz çağrı üzerinde çok durmak istemiyorum. Samsun’da yaşayan bütün vatandaşlarımıza artık şunu demek istiyorum. 112 acil merkezleri hepimizi için çok önemli bir kurumdur. Başımız dara düştüğünde kapımızdır. Bu kapıyı gereksiz yere meşgul etmemek lazım. 1 kişi 2022 yılı içerisinde 941 kez 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğümüzü aramış. Bu kişiye biz idari para cezamızı yazmışız. 2. kez idari para cezamızı 1122 TL’yi de yazmışız. Israr ederse 2023 yılında bu vatandaşımızla alakalı dava yoluna gideceğiz. Ayrıca kurumumuzu 1 yılda 505 kez rahatsız eden bir vatandaşımız daha var ki bu kişinin durumu daha farklıdır. Her defasında aradığında kurumumuza hakaret ediyor. Kurumumuz ve şahsi olmak üzere bu kişiye 63 farklı dava açtık” dedi.