Instagram 2020 beklentileri iyice yükseldi
Yeni yayımlanan bir rapora göre, 2020 yılında Instagram eğilimleri biraz değişecek, biraz da benzer şekilde ilerleyecek. Örneğin rapordaki rakamlara bakıldığında karşımıza 788 milyon 400 bin kişilik bir grup insan çıkıyor. 2019 yılındaki bu rakama göre, ayda en az bir defa Instagram kullanan kişilerin sayısı bu rakam. Dünya çapında oldukça yüksek rakamlara ulaşan Instagram için bu ivme 2020 yılında minik bir yükseliş yaşayacak gibi duruyor.
Facebook’a bağlı olan Instagram, ana şirketin yaşadığı gizlilik problemlerinden de etkinlendi. Bu nedenle düşünüldüğünde 2020 yılında da benzer sorunlar yaşanabilir. Popüler platform bu gizlilik sorunlarını bile bir şekilde aşıyor ki, ABD pazarındaki toplam kullanıcı sayısı ile en hızlı büyüyen ağ olarak kalması bekleniyor.
Mobil bir uygulama olması ve bilgisayarlar üzerinden de kullanılabiliyor olması uygulamayı, kullanıcılar açısından kullanılabilir kılıyor. Bunların yanında bir de elbette ‘’reklam’’kısmı var. Instagram üzerinden reklamlar ile kazanılan meblağlar her geçen gün kullanıcı sayısı gibi artıyor. Satın alma alışkanlıklarını değiştiren Instagram reklamlar, kullanıcıların da sisteme aktif olarak dahil olmasını sağlıyor.
Yayınlanan raporda 2020 beklentilerinin başında çoğunluğu gençlerden oluşan kullanıcı kitlesinin, genç yetişkinlere ve yetişkinlere doğru kayacağı düşünülüyor. Facebook’ta harcanan zamanın gitgide azalması, bir diğer platforma olan kullanıcı geçişlerine dayanıyor. Yani bazı orta yaş ve üstü grubu 2020 yılında Instagram’da sıklık ile göreceğiz.
Instagram Hikayeler özelliği yükselişte Instagram reklam gelirleri ne durumda?
Instagram’ı gelir kapısı haline getirmiş olan bazı yüksek takipçili kullanıcı hesaplarının daha çok ilgilendiği reklam gelirleri, geçen yıl yüksek oranda gerçekleşti. Gençlerin yüzde 85’i gibi yüksek bir kısmı Instagram’ı tercih etti ki bu platform için bir velinimet. Genç kitle için hazırlanan reklam kampanyaları bile artık buradan duyuruluyor, milyonlarca kişiye ulaşıyor.
Instagram Hikayeler özelliği ilk andan beri popülerliğini katlayarak artırsa bile yine de ‘’ana sayfadaki gönderiler’’ kullanıcılar tarafında hala daha çok ziyaret ediliyor. Gönderiler üzerinden ilerleyen paylaşımlar hala daha fazla kişiye ulaşıyor. Yine de Instagram Hikayeler 2020 yılında önemli bir kitleye ulaşacak.
Son birkaç yıldır yine popüler olan videolu içeriklerin önlenemez yükselişi Instagram üzerinde paylaşılan içerikleri de etkiliyor. Video ile reklam veren markalar sosyal medya üzerinden daha fazla gelir elde edebilecek. Bu nedenle bu yıl Instagram’da çıkacak reklamların birçoğu videolu içeriklerden ulaşacak gibi duruyor.