Ticaret Bakanlığı'nın sosyal medya üzerinden yapılan paylaşımları ve lüks hayata dair gönderileri içerikleri inceleyeceği öğrenildi. Buna bağlı olarak da içerik üreticilerinden bilgi alacağı belirtildi.
Odatv'nin haberine göre bu kapsamda 600’e yakın sosyal medya fenomeni kapsamlı bir şekilde araştırılacak.
Bakanlık yetkilileri yasalara aykırı durum tespit ederse sosyal medya fenomenleriyle ilgili bilgileri diğer kurum ve birimlere aktaracağı ifade ediliyor.
Ticaret Bakanlığı da internetten satılan ürünlere yönelik etkin piyasa ve gözetim mekanizması için harekete geçerek e-Ticarette Ürün Güvenliği Projesi'ni açıklamıştı.
Taslakla internet, telefon gibi uzaktan iletişim araçları yoluyla piyasaya arz edilen ürünlerin şikayet üzerine veya resen denetlenmesinin, işletmecilerin denetimi yapan yetkili kuruluşlarla işbirliği yapmasının ve yetkili kuruluşların denetim için gerektiğinde gizli satın alma yoluyla numune elde edebilmesinin sağlanması amaçlanıyordu.