İzmir'in iki yakasını birbirine bağlayacak Mega Proje olan Körfez Geçiş Projesi'nde ÇED süreci devam ederken, Karşıyaka, Çiğli, Balçova ve Narlıdere Belediyeleri tarafından bakanlığa olumsuz görüş bildirildi. Belediyelerin projeye karşı takındığı tavrı eleştiren AK Parti İzmir Milletvekili Mahmut Atilla Kaya, "İzmir'in geleceğini, her şeye 'hayır' diyen, istemezükçü zihniyete kurban ettirmeyiz. İzmirli hemşehrilerimizin yüzde 80 oranında destek verdiği bu proje mutlaka gerçekleştirilecektir. İzmirliler ne isterse o olacak, ÇED raporu da alınacak, ihalesi de yapılacak, temeli atıldıktan sonra kısa sürede bitirilip hizmete de açılacak. Dev projelerin, büyük yatırımların karşısına geçip 'hayır' diyenleri İzmirliler affetmeyecek" dedi.
MİLLETİN FAYDASINA NE VARSA KARŞI ÇIKIYORLAR
Kuzeyde Çevre Otoyolu ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'nden, güneyde, İnciraltı Mevkiine uzanarak Çeşme Otoyolu'nu birbirine bağlayacak, 12,6 kilometre uzunluğundaki İzmir Körfez Geçişi Projesi'nde 2. aşama kesin projeleri onaylandı. Proje, ÇED süreci aşamasında. ÇED süreci aşamasında belediyelerin projeye olumsuz görüş bildirmesinin İzmir kamuoyunu şaşırttığını ancak kendisini şaşırtmadığını belirten AK Parti İzmir Milletvekili Mahmut Atilla Kaya, "Biz bunların tavrına alışığız. Milletin faydasına, İzmirli hemşehrilerimizin faydasına ne varsa hep karşı durdular. İzmir'e yatırım yapılmadığını iddia ederler, ondan sonra da İzmir'e yapılacak her yatırımın karşısında dururlar. Biz bunları biliyor ve görüyoruz. İzmirli hemşehrilerimiz de görüyor. Yüzde 80 oranında destek vererek hemşehrilerimiz bu projeye 'evet' demiştir. Şimdi de, trafikte büyük rahatlama sağlayacak olan İzmir Körfez Geçişi'nin ÇED sürecinin tamamlanmasını beklerken, belediyelerin olumsuz rapor verdiğini gördüler. İzmir Körfez Geçişi'nin tamamlanması ile İzmir'in kuzey aksından gelen trafiğin kent içine girmeden İzmir Körfezi güney aksına ulaşması sağlanmış olacak. Karayolu ve raylı sistem olarak planlanan İzmir Körfez Geçişi, her iki yakada mevcut veya planlanan metro ve banliyö raylı sistemlerinin de aynı şekilde bağlantısını sağlayacak. Proje ile 31 kilometre uzunluğundaki sahil yolunda 19 kilometre, 55 kilometre uzunluğundaki çevre yolunda da 43 kilometre kısalma sağlanacak. Bu projeye 'hayır' diyenler, İzmir'in trafik çilesinin bitmesine 'hayır' diyorlar. Bu projeye 'hayır' diyenler, İzmirlilerin Narlıdere'den Çiğli'ye 10 dakikada geçmesine 'hayır' diyorlar. Ay yıldızlı adasıyla İzmir'in sembolü olacak mega projeye karşı çıkıyorlar." şeklinde konuştu.
PROJE MUTLAKA GERÇEKLEŞTİRİLECEKTİR
İzmir Körfez Geçiş Projesi'ne 'hayır' diyenlerin geçmişte Konak Tüneli'ne de 'hayır' dediğini hatırlatan Kaya, "Biz bunlara alışkınız. Bunlar, Konak Tüneli'ne de 'hayır' demişlerdi. İzmir'e yapılacak stadyumlara da 'hayır' demişlerdi. Biz bunları biliyoruz. Bunların geçmişinde, İstanbul'a yapılan birinci, ikinci ve üçüncü köprüye de 'hayır' demeleri var. Marmaray'a 'hayır' dediler, otoyollara 'hayır' dediler, şehir hastanelerine 'hayır' dediler, memlekete yapılan ne kadar güzel hizmet varsa hepsine 'hayır' dediler. Ancak ne kadar engellemeye çalışırlarsa çalışsınlar, millete olan hizmet aşkımızı diri tutarak çalışmaya devam ettik. İzmir, sahipsiz değildir. İzmir, dev projelerin mimarı, Başbakanımız Binali Yıldırım'ın kentidir. İzmir'de hiçbir proje, hiçbir yatırım akamete uğramayacaktır. Gayet açık ve net bir şekilde ifade ediyorum, bu proje mutlaka gerçekleştirilecektir. İzmirli hemşehrilerimiz müsterih olsun. İstedikleri kadar 'hayır' desinler, istedikleri kadar engellemeye çalışsınlar, bu projeyi mutlaka gerçekleştireceğiz" ifadesinde bulundu.