İzmir'in dijital ortamda da tanıtılması gerektiğini belirten Yüksel, "Turizmde değişen şartlara uyum sağlamalıyız. İzmir'in ilçelerini ve kendilerine has özelliklerini dijital ortamda hedef gözeterek bütün dünyada tur operatörlerine tanıtabilirsek kentimizin yıllık turizm gelirini 10 milyar dolarlara taşıyabiliriz" dedi.
Bu yıl 12. kez düzenlenen Travel Turkey İzmir Turizm Fuarı ve Kongresi'nin kent tanıtımına önemli katkılar yaptığını söyleyen Alaattin Yüksel sektörün, istihdam ve ihracatı da olumlu etkilediğini kaydetti. İzmir'in turizm alternatiflerini geliştirip çeşitlendirmesiyle rekabet avantajı yakalayacağını vurgulayan Yüksel, "İzmir'in marka kent olması için başta kongre turizmi olmak üzere termal, sağlık, tarih, gastronomi gibi yerel zenginliklerimizi mutlaka dijital ortamın yanı sıra yurt dışı turizm fuarlarında ve turizm odakları ile güçlü bir iletişime geçerek yaygın şekilde tanıtmalıyız" diye konuştu.
10 MİLYAR DOLARLIK POTANSİYEL
Önümüzdeki yıldan itibaren kruvaziyer gemilerinin tekrar İzmir'e gelmeye başlayacağını açıklayan Alaattin Yüksel, "Termal bir cennet olan İzmir'de yeni termal tedavi, kür merkezleri kurularak bunların pazarlanması ve tanıtımı için ortak bir çatı oluşturulabilir. İzmir’i, Avrupa’nın sağlık turizminin merkezi haline getirdiğimizde küresel ölçekte 100 milyar doları aşan dünya tıp turizmi pastasından 10 milyar doları hedefleyebiliriz" ifadelerini kullandı.
EGE TURU, GASTRONOMİ VE AGORA
İzmir çıkışlı Ege turlarının da düzenlenebileceğini kaydeden Yüksel, "Ayrıca gastronomi turizmi, inanç turizmi, sağlık turizmi gibi yurt dışında satılabilecek turlar da geliştirilebilir. Tarih turizmi kapsamında dünyanın en büyük Antik agorası da İzmir'de bulunuyor. Agora'nın tamamı gün yüzüne çıkarıldığında ise kentimizin en büyük turizm değerlerinden birisi haline gelecek. Yerel yönetimler de bu çalışmaların hızlanması için gereken desteği vermeli" dedi.