Statista’nın verilerine göre 2024 yılına kadar dünyada dijital cüzdan kullanımının %21,5’ten %33,4’e çıkacağı, nakit kullanımının ise %20,5’ten %12,7’ye düşeceği tahmin ediliyor. Pandemi döneminde temassız işlem yapma eğilimiyle dijital cüzdan kullanma alışkanlığının da yaygınlaştığını belirten Macellan CEO’su Göktürk Yetim, “Dijital cüzdanların sunduğu güven, ulaşılabilirlik ve hız gibi kolaylıklar, tüketiciler ve işletmeler tarafından kabul gördü. Her iki tarafın ihtiyaçlarına özel dijital çözümlere odaklanan Teknoloji ve inovasyon şirketi Macellan’ın bünyesinde geliştirdiğimiz Alternatif SuperApp ile farklı işletmelerin dijital cüzdanlarını ve kampanyalarını tek bir uygulamada buluşturuyoruz” dedi.
İşletmeler müşteri verilerini kullanarak verimlilik sağlayacak
Fintech (finansal teknoloji) alanında geliştirdikleri Alternatif’i Türkiye pazarına sunduklarını belirten Göktürk Yetim, uygulamanın işletme ve tüketiciler açısından avantajları hakkında şu değerlendirmede bulundu: “Alternatif ile her işletme ödeme alabileceği bir mobil ödeme altyapısına, müşterilerine avantaj sunabileceği esnek bir kampanya modülüne ve müşteri verilerini kullanarak verimliliğini artırabileceği bir CRM sistemine sahip olacak. İşletmeler; dijital cüzdan, sadakat programı, dijital hediye kartı, kurumsal cüzdan ve QR menü gibi birçok özelliği barındıran bu teknolojik altyapıya maliyetsiz bir şekilde sahip olabilecek. Tüketiciler ise işletmeye özel cüzdan oluşturabilecek, uygulamadaki kampanyalardan ve QR kodla ödeme kolaylığından yararlanabilecek.”
Her işletme bir fintech’e dönüşüyor
Alternatif’in sahip olduğu mobil ödeme altyapısıyla ödeme deneyimini basitleştirdiklerini belirten Göktürk Yetim, “Tüketicilerin ve işletmelerin günlük hayatta ihtiyaç duyabileceği temel alanlarda teknolojik çözümler üretiyoruz. Arşimet Dijital Arşiv ile kâğıdı, Bulut Filo Yönetimi ile aracı, Lagina Biyometrik İmza ile imzayı, son olarak da Alternatif ile parayı dijitalleştiriyoruz. Alternatif ile adeta her işletmeyi bir fintech’e dönüştürüyoruz. İşletmelerin dijital cüzdanlarının alışverişte kullanılan nakit ve kartın yerini almasını hedefliyoruz” dedi.
Kurumsallara özel kampanya ve cüzdan altyapısıyla süreçleri iyileştiriyoruz
Alternatif’in kurumsal firmalar açısından da birçok kattığı değer olduğunu belirten Göktürk Yetim “Kurumsal cüzdan ve kurumsal indirim özellikleriyle üye iş yerlerinin firmalarla kurumsal iş birliği yapabilmesini sağlayacağız. Kurumsal cüzdan ile personelin çalıştığı kurum adına yaptığı harcamaların fiş ve fatura gibi operasyonel süreçlerini ortadan kaldırırken, kurumsal indirim ile firma çalışanlarının kolay bir şekilde kurumsal indirimlerden faydalanmasını sağlayacağız” dedi.
İşletmelere ve tüketicilere güven odaklı değer kazandıracağız
2020 yılında Türkiye’nin en hızlı büyüyen 11. şirketi seçilen Macellan, Türkiye’nin yanı sıra ABD, Kanada ve Katar'da 6 ofiste yaklaşık 160 çalışanıyla faaliyetlerine devam ediyor. Macellan bünyesinde geliştirilen Alternatif, aralarında yerel ve uluslararası işletmelerin yer aldığı 30’a yakın işletme tarafından kullanılıyor. Macellan CPO’su Zeynel Enes Mirza, “Market, kırtasiye, sağlık kuruluşu, kafe ve restoran gibi çok sayıda işletmenin dijital cüzdanlarını tek bir uygulamada bir araya getirdik. Tüketiciler uygulama üzerinden işletmelerin cüzdanlarını görüntüleyip kampanyaları takip edebiliyor. İşletmeler ise finansal açıdan erken ödeme alma ve müşteri sadakati yaratma gibi fırsatlara sahip oluyor. Sunduğumuz avantajlarla hem işletmelere hem de tüketicilere güven odaklı bir değer kazandıracağız” diye belirtti.
Yıl sonunda 10 sektörden 100 markaya ulaşacak
İşletme ve tüketicilerin QR kodla ödemelerini güvenle yaparak cüzdanlarını hızlı bir şekilde paylaşabileceklerini söyleyen Zeynel Enes Mirza, Alternatif’in hedeflerine dair şu değerlendirmede bulundu: “Uygulamamızı geliştirmeye devam ediyoruz. Scan & Go ve hızlı sipariş gibi tüketicilerin ve işletmelerin ihtiyacına yönelik yeni özellikleri de yakında uygulamamıza ekleyeceğiz. Amacımız, kullanıcıların günlük hayatta harcama yaptığı sektörlerin çoğuna dokunabilmek. Yıl sonuna kadar 10 sektörden 100’e yakın markayı bünyemize almayı hedefliyoruz. Uygulamamıza yeni markaları da dahil ederek Alternatif SuperApp’i işletmeler için bir ödeme pazaryeri haline getireceğiz.”