Apple, iOS'teki Uygulama İzleme Şeffaflığı özelliğini duyurduğundan beri, Facebook ve Google gibi şirketler, reklamverenleri mutlu ederken, kullanıcıdan en az veriyi toplamanın yollarını arıyor. Google'ın şimdi bu gizlilik özelliğinin bir sürümünü Android'in gelecekteki sürümlerinde kullanmak istediği söyleniyor.
Kullanıcı gizliliği ve kullanıcı verileri üzerindeki kontrol hareketi, son zamanlarda oldukça güçlendi. Kamuoyu, hükümetler ve düzenleyiciler reklam alanında gelir elde etmelerini çok daha zor hale getirmeden önce Google'ın devreye girmesi gerekiyor.
Tüm bunların bir sonucu olarak, Google şimdi Apple’ın Uygulama İzleme Şeffaflığı özelliğine doğrudan Android'de yerleşik olacak bir alternatif arıyor. Hala erken tartışma aşamalarında olan özellik, kullanıcılara, hedeflenen reklamlar için tipik olarak reklamverenlerle paylaşılan verileri üzerinde kontrol sağlayacak. Ancak Google'ın uygulamasının, Apple’ın açık bir şekilde kullanıcılardan uygulamalar arası izlemeye izin vermelerini isteme yaklaşımı kadar katı olmayacağı bildiriliyor.
Söylenene göre Google; iş ortaklarına, geliştiricilere ve reklamverenlerle uygulamalarından etkili bir şekilde para kazanmaları için araçlar sağlarken, veri toplama ve uygulamalar arası izlemeyi nasıl sınırlandıracaklarını tartışıyor. Şimdilik iOS'teki yeni gizlilik politikasının yürürlüğe girmediğini önümüzdeki aylarda çıkacak olan iOS 14.5 ile resmi olarak uygulamaların sizi takip etmesinin önüne geçebileceğinizi belirtelim. Muhtemelen Google da Android 12 sürümü ile buna benzer bir özelliği sunacak. Ancak Google'ın gizliliği doğal olarak Apple'ınki kadar etkili olmayacak.