Türkiye’de milli fuarcılık stratejisinin kurulması için çağrı yapan ANFAŞ Genel Müdürü Murat Özer, iki kentin sorunlarının da çözümlerinin de aynı olduğunu söyleyerek, “Antalya ve İzmir el ele büyüyebilir” dedi. ANFAŞ - Antalya Fuarcılık A.Ş., değişen yapısıyla birlikte hayata geçirdiği yeni projeleri ve hedefleri tanıtmak için Antalya’dan startını verdiği basın ve sektör buluşmalarının İzmir’deki toplantısını gerçekleştirdi.
Swiss Otel’de bir araya gelinen buluşmaya ANFAŞ Genel Müdürü Murat Özer, TUSİD (Endüstriyel Mutfak, Çamaşırhane Servis ve İkram Ekipmanları Sanayicileri ve İşadamları Derneği) Başkanı Ahmet Gürkaynak, 9 Eylül Üniversitesi Gemoloji, Arkeogemoloji ve Mücevher Bölüm Başkanı Murat Hatipoğlu, Türkiye Lokantacılar ve Pastacılar Federasyonu Başkanı Aykut Yenice, Telekomünikasyon Uydu ve Yayıncılık İş İnsanları Derneği Başkanı Hayrettin Özaydın, Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği Başkanı Mehmet İşler ve çok sayıda sektör temsilcisi katıldı.
YENİ PROJELER YENİ HEDEFLER
Toplantı, ANFAŞ Genel Müdürü Murat Özer’in ANFAŞ’ın yeni projeleri ve yol haritasını anlatan sunumuyla başladı. Özer; geçtiğimiz yıl itibariyle değişim rüzgarını arkasına alan ANFAŞ’ın, Türkiye ve bölgeyi beraber kalkındıracak yeni yol haritası ve projeleri hakkında bilgi verdi. ANFAŞ’ın iki marka fuarı HotelEquipment ile FoodProduct’ın yanı sıra iki yeni projenin de startını verildiğini söyleyen Özer, fuarlardaki değişimlerin Türkiye ekonomisinde sıçrama yapacağını ifade etti.
YURT DIŞI ZİYARETÇİYE YATIRIM ARTTIRILDI
ANFAŞ’ın 60 bin metrekare büyüyen fuar alanının tamamlanmasından sonra ilk hedef yurt dışı ziyaretçileri Antalya’ya çekmek oldu. Yenilenen yapısı ile ANFAŞ’ta 7 dilin konuşulduğu Yurt Dışı Ziyaretçi ve Katılımcı Bölümü oluşturuldu. Yenilene yapısı ve kabuk değişimiyle birlikte fuarların bu sene uluslararası iş birliktelikleri odaklı olacağını söyleyen Özer, “Bu yıl itibari ile ANFAŞ’ta ve fuarlarında bir kabuk değişimi yaşanıyor. ANFAŞ’ın iki markası, HotelEquipment – Uluslararası Konaklama ve Ağırlama Ekipmanları İhtisas Fuarı ve FoodProduct – Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı için 2017 yılı itibariyle özellikle yurt dışında tanıtımım atağı gerçekleştirdik. BAKA (Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı), BAİB (Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği), DEİK (Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu) ve ANFAŞ’ın çalışma yürüttüğü acenteler aracılığıyla toplamda 21 ülkeden binlerce sektör profesyonelini katılımcılarla buluşturduk” diye konuştu.
Yurt içindeki çalışmalar hakkında ise Özer, “Ekonomi Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, TOBB (Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği), TESK (Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu), Ticaret Borsaları, Ticaret ve Sanayi Odaları, TÜROFED (Türkiye Otelciler Federasyonu), TAFED (Türkiye Aşçılar Federasyonu) ile sektörün önde gelen meslek kuruluşlarıyla yapılan işbirliği sonucunda 81 ilden alım heyetlerini Antalya’da buluşturduk ” dedi.
ULUSLARARASI İŞ BİRLİKLERİ ARTACAK
Yeni yol haritası hakkında bilgi veren ANFAŞ Genel Müdürü Murat Özer, Antalya’nın en önemli markası olan ANFAŞ’ın; Antalya ekonomisini 4 mevsim boyunca dinamik tutarak, Türkiye’nin büyümesine katkı sağlayacağını söyledi. 2023 yılında dünyanın ilk 10’u arasına girmeyi hedefleyen Türkiye ekonomisinde, ANFAŞ’ın kaldıraç olacağını ifade eden Özer, “Bizim önceliğimiz; fuarlarımız aracılığıyla uluslararası ticari iş birliklerini arttırarak, Türkiye ve Antalya ekonomisinde lokomotif rolü üstlenmektir. Doğru enstrümanları en etkili şekilde kullanarak hayata geçireceğimiz yeni fuarlar, gerçekleştiği dönemlerde hem bölgenin hem de ülkenin ihracat rakamlarını harekete geçirecektir” diye konuştu.
YENİ HEDEF PAZARLAR
ANFAŞ’ın yeni fuarları için tanıtım çalışmalarının genişletileceğini söyleyen Özer, “Türkiye’nin bu fuarlarını uluslar arası fuarlar yapmak için, yurt dışı ziyaretçi zorunludur. Geçtiğimiz yıl, bilindiği gibi hepimiz için zor bir yıldı. Biz geçtiğimiz yıl, yabancı ziyaretçileri fuarlarımıza getirmek için ANFAŞ’ın yurt dışında anlaşma yaptığı acentelerinden farklı ülkeden ilk defa ziyaretçi getirdik. Şimdi de mevcut yurt dışı çalışmalarımıza ek olarak Almanya, Brezilya, Bulgaristan, Çin ve Tunus’ta anlaşma sağladık. Hindistan, Kosova, Sırbistan, Yunanistan ve Mozambik’teki acentelerle de ön protokol tamamlandı. Yurt dışı acenteleriyle yaptığımız iş birliği sayesinde yeni hedef pazarları katılımcılarımızla buluşturmaya devam ediyoruz” ifadelerini kullandı.
ANTALYA EXPO CENTER İKİ DEV FUARI BİRLEŞTİRDİ
Ziyaretçi ve katılımcı profillerinin paralellik gösterdiği 29.HotelEquipment ve 25.FoodProduct’ın tek çatı altında düzenlenmesinin ANFAŞ’taki en önemli yeniliklerden biri olduğunu ifade eden Murat Özer, “Sektör temsilcilerinin ortak talebi doğrultusunda iki fuarımızı 17- 20 Ocak 2018 tarihleri arasında eş zamanlı olarak gerçekleştireceğiz. Artık fuara katılan sektör profesyonelleri; konaklama, ağırlama ve gıda sektörüne dair tüm paydaşlara, ikili iş görüşmelerine, etkinliklere, konferanslara büyüyen alanımızda eş zamanlı olarak ulaşabilecek” dedi.
İZMİR’LE EL ELE OLMANIN FARKLINI YAŞAYALIM
TUSİD (Endüstriyel Mutfak, Çamaşırhane Servis ve İkram Ekipmanları Sanayicileri ve İşadamları Derneği) Başkanı Ahmet Gürkaynak, sektörün Türkiye ekonomisinde artı değer sağlayan, 1,5 milyar dolarlık bir paya sahip olduğunu söylediGürkaynak’ın ardından kürsüye gelen Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği Başkanı Mehmet İşler, ANFAŞ fuarlarının sektörün geleceği için önemli çalışmalar yaptığını ifade ederek, “Biz ANFAŞ’ın özel çalışmalarını çok yakından hissediyoruz. ANFAŞ’ın fuarcılık anlamında getirdiği yenilikler sektörün deviniminde önemli bir etki yaratmıştır. Bizler fuarlarla daha iyi ve daha kaliteli bir şekilde turizme destek verme imanı bulunuyoruz. Bizler her zaman ANFAŞ’ın arkasındayız. Gıda ve turizm sektörünün her zaman bu fuarlara ihtiyacı vardır. Bu fuarlarda İzmir’le el ele olmanın farklını yaşayalım. Sizlerle birlikte olmak ve iş birliği yapmak keyif verecektir” dedi.
YENİCE’DEN 81 İL MÜJDESİ
Gıda sektörünün kalbinin atacağı 25.FoodProduct-Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı için 81 il müjdesi veren Türkiye Lokantacılar ve Pastacılar Federasyonu Başkanı Aykut Yenice, “ANFAŞ, sektörün gelişimi için önemli çalışmalara imza atıyor. Türkiye’deki bu fuarların katılımcısı olmak, sektörün büyümesine etki eden bu çalışmaların parçası olmak bizleri mutlu ediyor. Geçen yıl 50 ilimizden katılım gösterdiğimiz FoodProduct’a bu sene 81 ilden katılım göstereceğiz” ifadelerini kullandı.
KUYUMCULUK FUARI’NA BİLİMSEL DESTEK
ANFAŞ’ın yeni projesi Jewelery Expo-Altın,Mücevher,Gümüş,Saat ve Teknolojileri Fuarı hakkında yapılan yenilikler hakkında konuşan 9 Eylül Üniversitesi Gemoloji, Arkeogemoloji ve Mücevher Bölüm Başkanı Murat Hatipoğlu, “Kuyumculukta Antalya önemli bir potansiyele sahiptir. Ülkemizin en büyük mücevher ihracatı gizli olarak Antalya’dan yapılmaktadır. Çünkü turizm tesisleri, alışveriş merkezleri ve dünyanın 4 bir yanından gelen turistleriyle en çok doğrudan satışın yapıldığı yerlerden biridir. Dolayısıyla bu fuarın Antalya’da yapılması kaçınılmazdır. Biz 9 Eylül Üniversitesi olarak bu fuara destek veriyoruz. Biz sadece fuarcılık değil farklı bilimsel bir bakış açısıyla bir proje gerçekleştireceğiz. Bu fuar, bilim ve sektörün buluşması olacaktır” şeklinde konuştu.
HER İKİ KURUMUN DA BAKIŞ AÇISI AYNI
Toplantıda basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Murat Özer, İzmir’in fuarcılık şirketi İZFAŞ ile rekabet sorusuna yanıt verdi. Antalya ve İzmir’e beraber kalkınma çağrısı yapan Özer, “Her iki kurumun da sektöre bakış açıları aynı. Her iki kurum da bölgenin canlandırılması için çalışılıyor. İkisinin de amacı, Türkiye’ye ve bulunduğu bölgeye ekonomik katkı sağlamaktır. Dolayısıyla biz her yeni projeyi değerlendiririz. Bugün yeni fuarlarımızı paydaşlarımızın desteğiyle yapıyoruz. İzmir’den bir proje gelirse seve seve yaparız” dedi.
ANADOLU FUARCILIĞININ DESTEĞE İHTİYACI VAR
Kentlerde benzer sektör fuarlarının düzenlenmesinin gelişimin önüne geçtiğini belirten Murat Özer,”Anadolu fuarcılığının desteğe ihtiyacı var. Bu işten asıl kazanç sağlayan şehir İstanbul’dur. Bu birliktelik daha da devam edecektir. Sektör için düzenlenen fuarlar varsa o fuarlar desteklenmeli. Bizim benzer sektörlerde fuarları yapmamamız lazım. İstanbul’da bu işin çivisi çıkmış durumda. Biz fuarlarımızı büyütmek istiyorsak stratejik sektörler seçilerek milli fuarcılığın geliştirilmesi lazım. Türkiye’nin milli fuar stratejisi kurarak, sektörlerde oyun kurucu olması gerekiyor. Almanya bunu çok iyi bir şekilde yapıyor. Almanya’nın en büyük özelliği bir birinin ayağına basmayan organizasyonlar yapmasıdır. Bizim de birimizi destekleyerek bu hedefler doğrultusunda ilerlememiz lazım. İZFAŞ ve ANFAŞ benzer amaçlarla hareket etmeyi sürdürecektir. Aramızda bir dostluk var ve bu dostluk daima sürecektir. İZFAŞ’ın da ANFAŞ’ın da sorunları ve çözümleri aynıdır” diye konuştu.
İKİ KENTİN DE BİRBİRİNE İHTİYACI VAR
Geçmiş dönemde İzmir ile Antalya arasında yaşanan ayakkabı fuarı krizi hakkında sorulara yanıt veren Özer, eş zamanlı fuarın ANFAŞ tarafından organize edilmediğini söyleyerek, “Geçmiş dönemde bazı yanlış anlaşılmalar oldu. İstanbul’da o fuarı yapan bir organizasyon firması ANFAŞ’tan yer kiralayarak fuarı yaptı. Bizim aramızda bir rekabet söz konusu değil. İki kentin de birbirine ihtiyacı var. Antalya ve İzmir el ele büyüyebilir” dedi.
İKİ YENİ FUARDAN İLKİ KUYUMCULUK FUARI
Yeni projeler arasında yer alan fuarların ilki, sadece Antalya kent merkezinde değil, turizm ilçelerinde özgün tasarımlarıyla göz dolduran kuyumculuk sektörünü kapsayacak. Kuyumculuk sektörüne dair üretici, ihracatçı, toptancı, tasarımcı, tedarikçi ve mümessilleri profesyonel ziyaretçilerle buluşturacak ANFAŞ Jewelery Expo-Altın,Mücevher,Gümüş,Saat ve Teknolojileri Fuarı; 19 – 22 Nisan 2018 tarihleri arasında gerçekleştirilecek.
SAĞLIKLI YAŞAM VE DOĞA SPORLARI FUARI
Jewelery Expo’nun ardından 10-13 Mayıs 2018 tarihleri arasında ANFAŞ Well Life 2018- Outdoor & Indoor Aktiviteler, Welness ve Sağlıklı Yaşam Fuarı kapılarını açacak. 4 mevsim boyunca tüm doğa sporlarını yapma imkanı sunan Antalya’nın dokusuna uygun olarak tasarlanan fuarda; spor ekipman ve donanımları, sporcu sağlığı, kozmetik ürünler, spor giyim ve aksesuarları, beslenme ve gıda takviyeleri, outdoor ve doğa sporları, spor merkezlerine dair çok yönlü katılımcı profili ile ziyaretçiler Antalya Expo Center’da buluşacak.