Ankara'dan İstanbul'a Sincan Çayırhan İstanbul demiryolu projesiyle normalde 4 saat süren yol 1.5 saate düşürülecek. Çed raporu tamamlanan projenin yapımı için start verildi.
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) tarafından yapımına başlanacak olan Sincan - Çayırhan - İstanbul projesiyle İstanbul ve Ankara arası 1.5 saat sürecek. Normalde 4 saat süren yolculuk süresini 1.5 saate düşüren projenin 6 milyar 760 milyon lira tutması bekleniyor. Projen ilk etabı Sincan Adapazarı, 2. etabı Adapazarı İstanbul, 3. etabı ise İstanbul içerisinde Sarıyer, Başakşehir olacak şekilde 3 etap halinde olacak. Toplamda 414 kilometre ray döşenecek projenin 2. etabı yani Adapazarı İstanbul arasının ÇED rapor alındı.
Üçüncü köprü ile bağlantılı şekilde tasarlanan hızlı tren proje Kocaeli/Kartepe'den başlayarak sırasıyla İzmit, Derince, Dilovası, Gebze, Tuzla,Pendik, Sultanbeyli, Kartal, Sancaktepe, Maltepe, Ataşehir, Ümraniye, Çekmeköy, Beykoz yolunu takip ederek 3. köprüye ulaşacak. İnşaatın toplam süresinin 5 yıl olacağı tahmin ediliyor.
Hızlı tren saatte 350 km ile gidebilecek
Çift yönlü olarak tasarlanacak tren hattında kullanılacak trenler saatte 350 kilometre hıza erişebilecek. Güzergah olarak ise Ayaş, Çayırhan, Esenboğa Havalimanı, Çayırhan üzerinden Mudurnu Vadisi istikametini takip edecek hızlı tren, Adapazarı'nın kuzeyinden geçerek Kocaeli'ne ve oradan İstanbul'a uzanacak. Kocaeli'ni geçtikten sonra Kuzey Marmara Otoyolu istikametini takip edecek olan raylar, 3. köprüden geçecek. 3. köprü üzerindeki raylı sistem kullanılarak İstanbul Boğazı geçilecek. İstanbul içerisinde ise Arnavutköy, Üçüncü Havalimanı, Başakşehir, Küçükçekmece ilçelerinden geçerek Yüksek Hızlı Tren son olarak Halkalı'da duracak.