Araştırma şirketi Canalys, bu yılın ikinci çeyreğinde 3.5 milyon adet Apple Watch satıldığını paylaşıyor. Şirket ilk ve ikinci çeyrek toplamında ise toplamda 10 milyon adetlik satış yapıldığını tahmin ediyor.
Apple Watch Series 3 LTE versiyonun özellikle Asya pazarında önemli bir başarı elde ettiği paylaşılırken, şirketin ikinci çeyrekte en çok satış gerçekleştirdiği pazar da burası. Araştırmaya göre, Çin hariç şirket burada 250 bin adetlik satış gerçekleştirdi. Bu satışların yüzde 60’lık kısmının ise LTE model olduğu vurgulanıyor.
Durum iyi gibi gözükse de genel anlamda şirketin bir önceki çeyrek ile kıyaslandığında pazar payının önemli bir kısmını kaybettiğinin altı çiziliyor. Yüzde 43 olan pay, bu çeyrekte yüzde 34’lere gerilemiş durumda. Yani neredeyse yüzde 10 oranına yaklaşan bir kayıp söz konusu. Akıllı saat sevkiyatlarının Garmin ve Fitbit gibi markaların güçlü performansı ile yükseliş gösterdiği de ayrıca belirtiliyor.
Apple Watch satışları
Fitbit tarafından Versa ve Ace olmak üzere iki farklı model sunulmuş olduğunu hatırlatalım. Özellikle Ace modeli daha uygun fiyat etiketi ve çocuk odaklı olmasıyla dikkat çekmişti. Akıllı saat üreticilerinin ürünleri çeşitlendirmesinin şirketlerin daha geniş hedef kitlelere ulaşılmasını sağladığı, bunun da Apple pazar payına etki ettiği öne sürülüyor. Gelecek ay Samsung tarafından da yeni bir akıllı saat piyasaya sürülmesi beklenirken, Google da kendi Pixel akıllı saati için kolları sıvadı. Tabii ki bunlar da Apple için yine tehdit oluşturuyor.
Tüm bu gelişmeler ışığında Apple’ın akıllı saatinde bu yıl gerçekten önemli değişiklikler ve özellikler sunmadığı takdirde daha da fazla kayıp vereceğini rahatlıkla söyleyebiliriz.