Bu düşüşü irdeleyen The Wall Street Journal ise konuya farklı bir odak getiriyor ve Apple yüksek fiyat politikasının neden olduğu sorunları Hindistan üzerinden değerlendiriyor. 2018 yılı içerisinde tam 40 milyon Hindu vatandaşı ilk kez akıllı telefon satın almış. Bu rakam şirketler için müthiş bir büyümeyi ifade ediyor ama, satın alınan telefonların fiyat skalası farklı bir tabloyu gözler önüne seriyor. Alınan cihazların yüzde 95’i 500 doların altında telefonlardan oluşuyor.
Apple yüksek fiyat politikası nedeniyle birçok ülkede ilerleyemiyor
Apple yıllar boyunca sınırlı sayıdaki ama kaliteli ürünleri satma stratejisi başarılı oldu. Ama Hindistan (hatta Türkiye) gibi gelişmekte olan pazarlarda yüksek fiyat politikasını ısrarla koruması, markaya önemli ölçüde zarar veriyor. Cupertino devi söz konusu Hindistan olduğunda birçok farklı alanda tökezlemiş durumda. Mesela Apple açıldığı pazarlarda kendi deneyim mağazasını açmak konusunda çok ısrarcı bir şirket. Ama Hindistan’a fiziksel bir mağaza bile kuramıyor çünkü Hindistan hükümetinin regülasyonları çerçevesinde, mağazalarda satılan ürünlerin imalatında yüzde 30 oranında Hindistan çıkışlı materyaller kullanılması zorunlu.