Bundan bir hafta önce kendisinin “resmi” olarak nitelendirdiği servislerin dışında yapılan batarya değişimlerini yasaklayan Apple’dan bu yasağa tepki gösterenlere önemli cevaplar geldi. Bu bağlamda, tüketicileri daha pahalı batarya değişimlerine yönlendirmekle itham edilen Apple, neler söyledi?
Henüz tam bir sürüme geçmeyen ve kimlik doğrulama anahtarı ile çalışan ilgili sistem, eleştiri oklarının hedefi oldu. Zira Apple’ın yetkili ortakları arasında yer almayan üçüncü bir teknik destek servisinin pilini kullanan iPhone modelleri, test aşamasında olan bir uyarı mesajıyla karşılaşıyor.
“Bu iPhone’un orijinal (gerçek) bir iPhone bataryasına sahip olduğunu doğrulayamadık!” mesajını taşıyan uyarı, cihazın batarya sağlığı menüsünde ortaya çıkıyor. Ayrıca bu ikaz orijinal bir Apple pili kullanılmış olsa bile ekranda belirebiliyor.
İlgili olay, yalnızca yetkili teknisyenlerin uygun bir şekilde yapılandırabileceği bir mikro denetleyiciden kaynaklanıyor. Eğer iOS Apple tarafından kendi sistemine kayıt edilmeyen bir mikro denetleyiciyi bünyesinde algılamazsa pil durumunun istatistiklerini gizler ve kullanıcıya uyarı verir.
Apple’da çalışan bir şirket sözcüsü, bu konuya şöyle bir açıklık getirdi:
“Müşterilerimizin güvenliğini çok ciddiye alıyoruz ve herhangi bir pil değişiminin doğru yapıldığından emin olmak istiyoruz. ABD genelinde, şu anda, Apple’a ait olan 1.800’den fazla yetkili servis sağlayıcı var. Böylece müşterilerimiz kaliteli tamir işlemlerine daha rahat erişebiliyor. Geçen yıl, Apple onarım işlemlerini takiben sertifikalı bir teknisyen tarafından yeni bir orijinal pil takıldığını doğrulayamadığımız takdirde müşterileri bilgilendirmek için yeni bir özellik sunduk. Bu bilgiler, müşterilerimizin güvenlik ve performans sorunlarına neden olabilen hasarlı, düşük kaliteli veya kullanılmış pillerden korunmasına yardımcı olmak amacıyla var. Ekrana gelen uygunsuz batarya bildirimi, müşterinin yetkilendirilmemiş bir onarımdan sonra kendi iPhone cihazını kullanmasını etkilemez.”