Aşılama turizme can suyu oldu

Yaz aylarında kısıtlamaların hafiflemesi, güvenli turizm sertifikası ve aşılamaların olumlu etkisi sonucu yurtdışından gelen turist sayısında gözle görülen bir artış yaşanıyor.

Bodrium Otel & SPA Genel Müdürü Yiğit Girgin Haziran ayında hızlı bir şekilde başladıklarını ve önemli doluluk oranı yakaladıklarını belirterek Temmuz ve Ağustos ayları için hem yurt içi hem de yurtdışı pazarından ciddi talep aldıklarını söyledi.

ESNAFIN DA YÜZÜ GÜLECEK

Gelen turistlerin konaklama sektörünün yanı sıra Bodrum esnafının da yüzünü güldürdüğünü dile getiren Girgin, “ Bodrumda mevcut doluluklar artarak beklentinin üzerinde gerçekleşiyor; bunun üzerine ne koyabiliriz diye bakıyoruz. Geçtiğimiz yıl sezon daha geç başlamıştı. Bilinmezlikler daha çoktu ve aşılama da yoktu. Buna rağmen Eylül ayı sonuna kadar süren bir sezon yaşamıştık. Bu yıl hem sezon daha erken başladı hem de aşılama çalışmaları ve güvenli turizm sertifikası sayesinde ilgi daha yoğun gerçekleşti. Sezonun bu yıl Kasım ayına dek uzamasını bekliyoruz. 1 Temmuz itibariyle yeni normalde yasakların kalkması sonucu özellikle yeme içme sektöründe de olumlu hareketlenmeler gözlüyoruz. Sahil kesimlerinde ve merkezde bu canlanma daha çok hissediliyor. Ülkemize gelen turist konaklamanın yanı sıra alışveriş yapıyor, yemek yiyor, farklı aktivitelere katılıyor. Dolayısıyla tüm ekonomi bundan olumlu olarak etkileniyor. Bodrumda zaten kış aylarından beri yüksek olan kent nüfusu yaz aylarında da artarak yükselmesini sürdürüyor” diye konuştu.

İnsanların uzun süren pandemi sürecinde evlerinde sıkıldığını kaydeden Genel Müdür Yiğit Girgin “İnsanlar artık seyahat etmek ve yeni yerler görmek istiyor. Çünkü tatil önemli bir ihtiyaç oldu. Seyahat acenteleri ve oteller de kendilerini bu yoğunluğa göre hazırladı. Bu yıl başarılı ve hareketli bir sezon geçireceğimizi düşünüyorum” dedi.

YEREL ZENGİNLİKLER ÖNE ÇIKARILMALI

Bodrumda yaz sezonuna sıkışan tatil sezonunun yılın 12 ayına yayılması gerektiğini belirten Bodrium Otel & SPA Genel Müdürü Yiğit Girgin, yerel zenginliklerinin de ortaya çıkarılarak alternatif turizm paketlerinin oluşturulması gerektiğini vurguladı.

Girgin şöyle devam etti: “Bizler turizm sektörünün paydaşları olarak, insanlar sadece belli dönemlerde değil yılın 12 ayı boyunca Bodruma gelsin ve yapacak bir şeyler bulabilsin istiyoruz. Gastronomi, yerel mutfak yemekleri, yerli şarap, zeytinyağımız, kültürümüz, mavi turumuz ve tarihi yapımız başlıca zenginliklerimiz arasında. Tarihin babası sayılan Heredotun memleketi olan bu kentte tarihi bir kalemiz var, içinde dünyanın en önemli deniz altı arkeoloji müzesi var. Lobimizde Bodrumdaki en büyük replikası olan antik dünyanın 7 harikalarından biri Kral Mozolenin Anıt Mezarı var ve bunun orjinali Bodrumda. Modern Bodrum'un anlatımında büyük rol oynayan Halikarnas Balıkçımız Cevat Şakir var. İnsanlara tüm bunları ve kış döneminde Bodrumda yapılacak aktiviteler olduğunu anlatmamız gerekiyor”

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Gündem Haberleri