Hafta sonunda bu dağ yolunda incelemeler yapan, yurttaşlarla konuşan Balbay, dağlarından yağ ovalarından bal akan Ege'nin bu tür geçiş yollarıyla daha bereketli olacağını söyledi.
Balbay şu görüşleri savundu:
"Ödemiş, Bayındır, Tire, Beydağ, Kiraz ilçelerimizin kurulu olduğu Küçük Menderes havzasının ovasında her türlü ürün, biraz yüksek yerlerinde incir, kestane, zeytin var. Bu bereketin bir ucu İzmir, öteki ucu Aydın. Özellikle incir ve kestanenin iç ve dış pazarlama yeri Aydın. Ürünlerin bu pazara ulaşması için Beydağ- Nazilli yolunun iyileştirilmesi şart. Bu yol 40 kilometre, alternatif yol olan Selçuk hattı ise 200 kilometre. Hesap son derece basit. Hükümet planlamaya aldığını söylediği yolu tünel de dahil bir an önce hayata geçirmeli."
Balbay, yol güzergah boyunca zaman zaman durup yöre sakinleriyle konuştu. Yurttaşlar Balbay'a şunları söylediler:
"Bu yol çok kestirme ama, çok da virajlı ve tehlikeli. Bu nedenle ağır tonajlı kamyonlarda cesaret edemiyoruz. Örneğin kamyonun değeri 80 bin TL yüklediğimiz kuru incir 400 bin lira değerinde. Bir kaza olsa felaket. Bu yolun iyileştirilmesini dört gözle bekliyoruz."
Balbay, bu yolun İzmir ve Aydın'ın yanı sıra Denizli, Uşak, Muğla illerini de olumlu etkileyeceğini belirterek, "Ege illeri bu dağı aşmalı" dedi.