İzmir Bornova Meslek Eğitim Merkezi, Erasmus+ KA229 Projesi için Fransa Reunion Adası Ass Gestion Coll Lyc Catholique Prive Agclcp Lisesine ile bir projeye daha imza attı. Bornova Meslek Eğitim Merkezi, Fransa Reunion Adası'nda bulunan Ass Gestion Coll Lyc Catholique Prive Agclcp Lisesi'nin misafiri oldu.
Konu hakkında açıklamalarda bulunan İzmir Mesleki Eğitim Merkezi Okulu Müdürü Cemal Cüneyt Yavuz, "Çalışmalarmızı sadece kendi okulu bünyesindeki öğrenciler ile sınırlı tutmuyor. Proje ekibi, farklı okulların öğretmen ve öğrencileri ile yaptıkları çalışmalar ile projenin yaygınlaşmasını sağlıyor. Romanya hareketliliği sonrası TEZMAKSAN Makine ile yapılan işbirliği ile “Torna ile Şekillenen Hayatlar” konferansı, “Herkes İçin Bilgi Güvenliği” “Hayalimdeki Sınıf” “ Dijital Bilgi Yarışması” “Öğrenci Gezileri” gibi etkinliklere diğer okulları da misafir ederek çalışmaların tüm öğretmen ve öğrenciler tarafından da kullanılmasını sağlıyor." dedi.
ÇIRAK ÖĞRENCİLERİN DİJİTAL ÇAĞA HAZIRLANMASI
Okul Müdürü Yavuz, 2019 yılında başlayıp, pandemiden dolayı uzatılan, İzmir Bornova Mesleki Eğitim Merkezi'nin New Era İn Education Projesi'nin Fransa ayağının 7-11 Mart 2022 tarihinde yapıldığının altını çizerek; "Mart’ta Fransa’nın Réunion Adasında gerçekleştirildi. Afrika kıtasının güneyinde bulunan adada yapılan hareketlilikte katılımcılar, “Material Develeotmen” başlığında çalıştılar. Atık malzemelerden ders materyallerinin tasarımlarının çalışıldığı hareketlilikte Türkiye’den İzmir Bornova Mesleki Eğitim Merkezi, Antalya Antalya Kepez Mahmut Celalettin Ökten Anadolu İmam Hatip Lisesi, Polonya, Romanya ve Fransa ortaklığında yürütüldü. Proje Çırak Öğrencilerin Dijital Çağa Hazırlanmasını sağlıyor. Polonya koordinatörlüğünde uygulanan projenin amacı, 18. Yüzyıldan bu yana devam eden klasik eğitim anlayışından çıkıp, endüstri 4.0 konuştuğumuz bugünlerde çırakların yeni dijital çağa uyum sağlamaları. Çırak öğrenciler Avrupa’dan akranları ile hareketliliklerde ve sanal ortamlarda , web 2.0 araçlarını kullanarak, derslerde kullanılabilecek , alternatif çalışmalar paıyorlar. Bu çalışmalarla, hem derslerini uygulayarak öğreniyor, hemde yaptığı çalışmaları diğer arkadaşlarına Aktararak Şimdiye kadar tamamladıkları hareketliliklerde farklı çalışmalara imzalar attılar." Şeklinde konuştu.
SOYSAL PLATFORMDA DİJİTAL SINIFLAR
İzmir Mesleki Eğitim Merkezi Okulu Proje Koordinatörü Nagehan Baykan Afşar, okulun ilk proje kapsamında Polonya'da ziyaret edildiğini vurgulayarak, "Öğrenciler okul dışı eğitim ortamları için çalışmalar yaparak, dijital potfolyolar hazırladılar. Dijital haritalar, afiş ve tasarım programları, sunum teknikleri ve video programları ile çalışan öğrenciler Romanya hareketliliğinde, “Class İn My Dream” başlığı ile hayallerindeki sınıfı tasarladılar. Haziran 2021 de İzmir’de yapılan hareketlilikte “Dijital Çağda Sınıf Yönetimi” başlığı ile sınıf yönetimi üzerine akademik çalışmalar yapan kurum, Fransa Reunion adalarında atık malzemelerden ders materyalleri geliştirdiler." ifadelerini kullandı.
MAYIS’TA ANTALYA'DAKİ BULUŞMA SON
Projenin sonuna yaklaşan kurum 9 Mayıs’ta Antalya ayağını gerçekleşeceğini altını çizen proje Koordinatörü Afşar, "Projede, 6 öğrenci 3 öğretmenin katılacağı hareketlilikte öğrenciler dijital portfolyolları için yeni materyaller tasarlayacaklar. Hem kültürel gezilerin hemde dijital çalışmaların yapılacağı hareketlilik ile çırak öğrenciler eğitimde dijital dönüşüm için yeni adımlar atacaklar." dedi.
RÉUNİON NERESİ?
Fransa’nın denizaşırı ili olan Réunion adası, Hint Okyanusu’nda Madagaskar ve Mauritius arasında yer alır. Fransa’nın anavatanı ile aynı politik statüde olan ada, devlet başkanı olarak da Fransa’ya bağlıdır. Dünyanın 3. Büyük aktif volkanik dağı Piton de la Fournaise’yi bünyesinde barındıran ada Okyanusunda Jeopolitik olarak önemli bir yere sahip bir turizm cennetidir. Tropikal iklime sahip adanın geçim kaynağı tarım ve turizm.