"Bugün itibariyle 15 bin yeni patron arıyoruz"

Türk franchise sektörü 50 milyar dolara koşuyor.

UFRAD Franchising Derneği Başkanı ve Dünya Franchise Konseyi Dönem Başkanı Dr. Mustafa Aydın, Türkiye’nin global markalar tarafından dikkatle izlenen bir ülke olduğunu belirterek, sektörün bu yıl 43 Milyar Dolar olan aktif ciro büyüklüğünün 2020 yılında 50 Milyar Dolara ulaşacağını söyledi.

Bugün itibarıyla Türkiye’deki zincir işletmelerin sayısının 3 bin, bu işletmelere bağlı şube sayısının ise 60 bin olduğuna dikkat çeken Aydın, “Franchise sektörü, ülkemizin yüzde 10,7 seviyesinde seyreden işsizlik sorununa çözüm bulmada çok önemli ve kritik işlev yükleniyor.  Bugün itibarıyla 350 bin insanımızı istihdam ediyoruz. 175 Türk markası bir dünya markası olarak yurt dışında çok önemli başarılara imza atıyor. Hedefimiz dünya sahnesinde yer alan Türk markalarının sayısını 300’e çıkarmaktır” dedi. 

15 BİN YENİ PATRON ARANIYOR

 UFRAD Franchising Derneği Başkanlığı ile eşzamanlı olarak, Dünya Franchise Konseyi ve Asya Pasifik Franchise Konfederasyonu Dönem Başkanlığı görevlerini sürdürdüğünü de hatırlatan Mustafa Aydın, yurtiçi ve yurt dışındaki tüm çalışmalarında Türkiye’deki yatırım fırsatlarını anlattığını vurguladı. Sektörün bugün itibarıyla kendi işinin patronu olmak isteyen en az 15 bin yeni girişimci aradığına dikkat çeken Aydın, sektörün yatırım fırsatları hakkında şu bilgileri verdi: 

“ÜLKEMİZLE İLGİLİ ÖNYARGILAR GERÇEKÇİ DEĞİL”

“Türkiye, franchise sektöründe dünyanın en başarılı ülkelerinden biri. 10-15 Ekim tarihleri arasında gerçekleştirilen ‘Bayim Olur Musun Franchising Fuarı’mız, dünyanın bu sektördeki en büyük üç buluşma noktası arasında yer alıyor. 500’e yakın markanın katıldığı fuarda; eğitimden gayrimenkule, bilişimden tekstile, gıdadan kozmetiğe kadar onlarca sektörden binlerce girişimciyi buluşturduk. Fuarımızla birlikte ev sahipliği yaptığımız Dünya Franchising Zirvesi’nde ise ABD’den Çin’e, Avusturalya’dan İngiltere’ye, Yeni Zelanda’dan Brezilya’ya kadar dünyanın dört bir yanından yüzlerce marka sahibi yatırımcılarla bir araya geldi. 44 ülkenin franchise derneklerinin başkanları ülkemize geldi. Onlara ülkemizdeki yatırım fırsatlarını anlattık.  Bu insanlar Türkiye’yi çok iyi izliyorlar. Gerçekçi olmayan ve önyargılı değerlendirmelerdeki hataları bizzat yaşayarak deneyimliyorlar.” 

“MARKALARIMIZ, ÜLKEMİZİ TANITIYOR”

1991 yılında kurulan UFRAD’ın başarısını kanıtlamış markaların dinamiklerini girişimcilere aktamakı amacıyla çalıştığına dikkat çeken Mustafa Aydın, Türk yatırımcılarının markalaşmaya yönlendirilmesi ve yerli markaların teşvik edilerek uluslararası pazarlarda yer almasına hissedilir katkı sağladıklarını sözlerine ekledi. UFRAD bünyesinde 30’dan fazla sektörde franchise sistemini uyguladıklarını kaydeden Mustafa Aydın, şöyle devam etti: 

“Franchising markalaşmanın en üst noktasıdır. UFRAD, dünyanın en köklü franchising derneklerinden biri olarak 250’ye yakın uluslararası statüye sahip güçlü firmayı çatısı altında topluyor. Hem ülkemizde hem yurt dışında kaliteli hizmet anlayışıyla büyüyoruz. Hem markalarımıza kazandırıyor hem de on binlerce yatırımcıya kendi işinin sahibi olma, yüz binlerce çalışana da iş imkânı veriyoruz. Markalarımız artık sadece hizmet ihracatında önemli bir oyuncu değil, Türk ekonomisinin kalkınması ve ülkemizin yurtdışında tanınması içinde önemli bir araç”

BU YILIN FRANCHISING BÜYÜK ÖDÜLÜ BURGER KING’İN OLDU

Franchising Derneği tarafından verilen “2’inci UFRAD Franchising Ödülleri” Eski Büyükdere İskelesi’nde düzenlenen gala gecesinde sahiplerini buldu.  İş ve siyaset dünyasının önde gelen temsilcilerinin katıldığı gecede Türkiye çapında 638 işletme sayısına ulaşan Burger King’e “Franchising Büyük Ödülü” verilirken,  beş yıldan kısa sürede 180 franchise’a ulaşan Bayramefendi Osmanlı Kahvecisi ise “Franchising Büyüme Ödülü”ne layık görüldü.  

Avrupa’nın 7 ülkesinde 75 işletme açan Çiğköftem markasının “Dışa Açılma Ödülü” aldığı gecede; 190 işletmede 212 kadın franchise ile büyüme gösteren B-Fit markası “Pozitif Ayrımcılık Ödülü”ne değer görüldü. 

Gala gecesinde, Bursa ile özdeşleşmiş Bursa Kebap evine “Geleneksel Lezzet Ödülü”, Franchise & More markasına “Franchise Sistemine Katkı Ödülü”, Medyafors Fuarcılık’a “Özel Teşekkür Ödülü” ve İzmir’de çalışanlarının tamamı down sendromlu bireyler ve annelerinden oluşan Juice Planet markasının Sosyal Sorumluluk Projesi İyilik Atölyesi’ne ‘Mansiyon’ ödülü takdim edildi. 

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Gündem Haberleri