Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı Kurulması Hakkındaki Kanun Tasarının 2. maddesi üzerine söz alan Arslan, yılan hikâyesine dönen Buca Metrosu’na da dikkat çekti, Gerekli başvurular yapılmış, proje için hükümetin kasasından bir kuruş bile çıkmayacak, finansmanı hazır, işe başlanması için sadece bir imza gerekiyor, bir imza atılması bu kadar mı zor?” diyerek hükümete yüklendi.
Tasarıyı eleştiren Arslan İzmir’in turizmde yaşadığı sıkıntılar dile getirdi, “Kemeraltı esnafı perişan, 2012 yılında İzmir’e kruvaziyer gemileri ile 552 bin 764 turist geldi, bu sayı 2017 yılında 9 bin 172 düştü bunu sorumlusu kimdir” dedi.
Buca-Üçyol Metrosunu bir soru önergesi ile TBMM Gündemine taşıyan Arslan, mecliste yaptığı konuşmada şu başlıklara yer verdi:
“İzmir ülkemiz turizm sektörü zincirinin en güçlü halkalarından biridir
İzmir; 8500 yıllık tarihi, iklimi, keşfedilmiş ve keşfedilmeyi bekleyen turizm arzı ile ülkemiz turizm sektörü zincirinin en güçlü halkalarından biridir.
Zeytinyağlı ve otlardan oluşan zengin mutfağı, sayısız antik kent ve örenyeri, kent dokusu, mimari özellikleri, mitolojik kaynaklarda yer alışı, mavi bayraklı plajları, kongre merkezleri, fuar alanı ve termal kaynakları ile İzmir her anlamda bir turizm kentidir.
Kemeraltı esnafı perişan, 2012 yılında İzmir’e kruvaziyer gemileri ile 552 bin 764 turist geldi, bu sayı 2017 yılında 9 bin 172 düştü
Turizmde markalaşmanın ön plana çıktığı bu dönemde İzmir’in turizm çeşitliğinin artırılması için Kültür ve Turizm Bakanlığının belli başlı çalışmalara hız vermesi gerekmektedir.
Bunun en önemli şekli Kruvaziyer Turizmi yani büyük gemi turizmi ile karşımıza çıkmaktadır. Ama son dönemde görülen odur ki İzmir’de Kruvaziyer Turizmi bitmek üzeredir.
Son 15 yılda Kruvaziyer Turizmi kanalıyla İzmir’e 1.711 gemi ile 3 Milyon 754 bin turist gelmiştir. Yanlış politikalar sonucunda bu sayı her geçen yıl düşmüştür.
Sizlerle daha çarpıcı bir rakam paylaşmak istiyorum. 2012 yılında İzmir’e 286 kruvaziyer gemisi uğramış bu gemilerle gelen 552 bin 764 turist İzmir’i ziyaret etmiştir. 2017 yılında ise sadece 9 bin 172 kişi bu yolla İzmir’e gelmiştir. Gördüğünüz gibi rakamlar arasında uçurum bulunmaktadır.
Bu turizm kanalı ile gelen turistlerin dünyanın en büyük açık hava çarşısı olan Kemeraltı esnafı için anlamı aynı anda 6 bin kişinin alışveriş etmesidir. Bu sadece bir gemi gelmesi ile yakalanan rakamdır. İzmir’in kaybını siz hesap edin. Kente gelen bir turist ne bekler? Konaklama imkanları, güvenlik, hizmet ve kolay ulaşım.
Bu işin sonuna kadar takipçisi olacağım
İzmir’in turizm için çok gerekli olan ulaşım imkanlarının da artırılması gerekiyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin uzun süredir Buca Metro’sunun yatırım programına alınması için resmi taleplerini yapmış olmalarına rağmen maalesef 18 aydır Ankara’dan yanıt alınamamıştır.
Buca Metro inşaatı için 5 Aralık 2017, 18 Eylül 2018 ve 13 Mart 2019 tarihlerinde ilgili bakanlığa resmi başvuruları yapılmıştır. Üstelik proje için devlet bütçesinden 1 kuruş talep edilmiyor ve gerekli finansman uluslararası kredi ile çözülecekken bu proje için imza atılması bu kadar mı zor? İmza için ne beklenmektedir? Bu konuda İzmir halkına ve gelecek turist beklentisindeki esnafa bir açıklama yapılmasını bekliyoruz.”