Sertel “Sadece yandaş kanal ve gazetelere reklam veren devlet bankaları o kanalları izlemeyen, o gazeteleri okumayan müşterilerine de haksızlık ediyor. Reklam veren devlet bankaları için tek ölçüt o kanalın ya da gazetenin iktidara övgüler dizmesi, yandaş olması” dedi.
CHP İzmir Milletvekili ve KİT Komisyonu üyesi Atila Sertel, Halkbankası ve iştiraklerinin 2017-2018 yılı bilanço ve hesaplarının görüşüldüğü KİT Alt Komisyonu toplantısında Halkbank, Ziraat Bankası ve Vakıfbank’ın reklam politikasından duyduğu rahatsızlığı dile getirdi.
Halk Bankası Genel Müdürü Osman Arslan ve yönetim kurulu üyelerinin hazır bulunduğu toplantıda konuşan Sertel, “Hangi verilere göre reklam veriyorsunuz? Satılmayan gazetelere, izlenmeyen televizyonlara reklam verme nedeniniz nedir? Talimat mı alıyorsunuz” diye sordu.
RTÜK BAŞKANI’NIN BANKADA İŞİ NE?
Bankanın müşterisi olarak Halk TV, KRT TV, Tele 1 gibi kanallarda, Sözcü, Cumhuriyet, BirGün, Evrensel, Karar, Yeniçağ gibi gazetelerde, yerel basın ve yerel televizyonlarda devlet bankalarının ilan ve reklamlarına rastlamadığını ifade eden Sertel, bilgi ve deneyimi olmamasına rağmen Halkbank yönetimine atanan RTÜK Başkanı’nın izlenirlilik oranına göre reklam verilecek kanallar hakkında yönetime bilgi vermesini istedi. Sertel, şöyle devam etti:
“Baskılar sonucunda TÜRKSAT’taki yönetim kurulu üyeliğinden ayrılan RTÜK Başkanı, bankacılık konusunda bilgi ve deneyimi olmamasına rağmen Halkbankası yönetimine atandı. Kanallara ceza yazmayı bilen RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin, en çok izlenen kanallar hakkında yönetime bilgi versin. Reklamlar da sadece yandaşa değil izlenirlilik ve okunurluk ölçüsüne göre hakkaniyetle dağıtılsın. Ben bankanızın müşterisi olarak izlediğim kanallarda ve okuduğum gazetelerde Halkbank dahil olmak üzere devlet bankalarının reklamına rastlamadım. Birçok vatandaşımız da bankanızın müşterisi olduğu halde yandaş kanalları izlemediği için bankanızın reklamını görmüyor. Kampanyalardan haberdar olamıyor. Siz tüm müşterilerinizi düşünmüyor, yandaş kanal ve gazeteleri beslemeye bakıyorsunuz. Bu politikanızı müşteri odaklı yaklaşımınız ölçüsünde yeniden gözden geçirmenizi tavsiye ediyorum.”