Dolar kuru en çok elektronik sektörünü vurdu. Stoklar tükenmeye başladı. Kampanyalar durma noktasına geldi. Yılbaşı gelmeden tablet ve telefonlara yüzde 10 zam geliyor.
Doların 3.35'i aşarak Türk lirası karşısında tarihinin en büyük rekorunu kırması teknoloji pazarını vurdu. Posta'dan Murat Güldüren'in haberine göre; akıllı telefon, tablet, TV, bilgisayar, akıllı saat gibi cihazların büyük kısmı yurtdışından geldiği için stoklara bağlı olarak kampanyalarını yavaşlatan teknoloji perakendecileri, yılbaşı dönemlerinde yüzde 10'luk zammın kaçınılmaz olduğuna dikkat çekti.
TELAŞ BAŞLADI
Akıllı telefon ve bilgisayar üreticisi Casper Pazarlama Direktörü Feray Karaman, "Normal şartlarda yılbalına yaklaşan bu dönemlerde kampanyalar artar. Ancak şu an fırsatların durma noktasma geldiğini görüyoruz. Stoklar bitiyor. Şu an tüketiciye yansımadı ancak ürün çeşidine göre yüzde 5-10 arasında zam kapıda. 2000 TL'lik cihaz 2200 TL olacak. RAM ve panel fiyatları da arttı" dedi.
HER ŞEY DÖVİZ
Samsung Türkiye Başkan Yardımcısı Tansu Yeğen de kurların bu şekilde yükselmeye devam etmesi halinde fiyatların tüketiciye kesin olarak yansıyacağına dikkat çekti. Tansu Yeğen, "Girdiler döviz üzerinden. Kur şu an durmuş değil. Bizler de beklemedeyiz. Stoklar genelde 4-5 haftalık oluyor. Kur böyle devam ederse zamlı fiyatlar yılbaşını beklemez. Artış yüzde 5-10 aralığında olur" diye konuştu.
TOPLU ALIM AVANTAJ
Media Markt îcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım ise satın almaları toplu olarak yaptıklarından kur artışının kısa vadede kendilerini etkilemediğini ifade etti. Yenal Gökyıldırım, "Stoklarla çalışıyoruz. Tüketiciye yansıma henüz olmadı. Kur artışını izliyoruz. Yılbaşında değişiklik, olabilir" dedi.
'PSİKOLOJİK ETKİ VAR'
Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan kurdaki artışı kısa vadede tüketicilere yansıtmadıklarını belirterek, "Alımlarımızı TL olarak yapıyoruz. Kurdaki artış ve dalgalanma devam ettiğinde, ürün gruplarına göre farklı oranlarda fiyat artışı olabiliyor. Döviz artışı tüketiciyi de psikolojik olarak etkiliyor" dedi. Bülent Gürcan kampanyalı satışlara devam ettiklerini söyledi. Böyle durumlarda tüketicinin alım kararlarını erteleme yoluna gidebildiklerine de vurgu yapan Bülent Gürcan şunları söyledi: "Şu anda perakende sektörü canlı. Yeni yıla girerken teknolojiler de yenileniyor. İlk etapta olumsuz etki sınırlı da kalsa, dalgalanma süreklilik kazanırsa bu etkinin artacağını öngörüyoruz."