Mustafa Tatar, milyarlarca insanın kullandığı sosyal medya hesaplarının güvenliği ile ilgili önemli bilgiler verdi. Sosyal medya platformlarının artık bir sosyal ağdan ziyade reklam ve pazarlama ortamlarına dönüştüğünü vurguladı. Sosyal medyanın oyunlardan kariyer planlarına kadar birçok amaçla kullanıldığını ifade eden Tatar, şu bilgileri verdi; “Çok amaçlı yönü sebebiyle sosyal medya platformlarında geçirilen süre her geçen gün artıyor. We Are Social/Hootsuite'in "Digital 2020" raporuna göre, Türkiye’de internet kullanıcıları günde ortalama 170 dakika sosyal medyada geçiriyor. Bu kadar yaygın olan bu platformlar, akıllı telefonlarda ve diğer cihazlarda çok sayıda uygulamaya bağlı olarak kullanılıyor. Bu sebeple sosyal medya hesaplarının güvenliği daha da önem kazanıyor.”
Tatar, sosyal medyada hesap güvenliği için şu önerilerde bulundu; “Sosyal medyada açılan ve kullanılmayan hesaplar kapatılmalıdır. Unutulan sosyal medya hesapları, fark edilmeden kişisel verileri riske sokabilir. Bilgisayar korsanları, eski hesaplardan yararlanarak elde ettikleri e-postalar aracılığı ile bağlı diğer hesaplara erişebilir. Sosyal medya hesaplarına hangi uygulamaların bağlı olduğu kontrol edilmelidir. Diğer başka uygulamalara bağlı olarak oturum açılmasının gerçekten gerekli olup olmadığı değerlendirilmelidir.”
“Bilmediğiniz güvenmediğiniz bağlantılara tıklamayın.” diyen sosyal medya uzmanı, “oltalama” adı verilen yöntemle kullanılan platformmuş gibi mail atan korsanların bağlantılarını açmamaları konusunda uyardı.
“Karmaşık ve sıra dışı parola kullanın”
Sosyal medya uzmanı Tatar, sosyal medya güvenliğinde en önemli konunun “şifre” olduğunu vurguladı. “Çözülmesi zor, iyi bir şifre belirlenmelidir.” diyen Tatar, şöyle devam etti; “Sosyal medya hesaplarınız için farklı parolalar kullanın. Ayrıca, her parolanın karmaşık ve sıra dışı olması önemlidir. Tüm hesaplar için iki faktörlü kimlik doğrulama (2FA) etkinleştirilmelidir. Böylece yetkisiz ya da kötü niyetli kişilerin hesaplara erişmesi engellenebilir.”
Mustafa Tatar, sosyal medya platformlarının yaygın olarak mobil cihazlardan kullanıldığını belirterek, mobil uygulamaların güncel tutulmasının önemini vurguladı. “Sosyal medya platformlarının en son sürümleri, hesabı koruyan en güncel güvenlik yamaları içerir. Bu da hesapları yeni tehditlerden korur.” diyen sosyal medya danışmanı, “Sosyal medya hesapları için her zaman kullandığımız e-postadan farklı veya benzersiz bir e-posta kullanmak önemlidir. Mümkünse, özellikle sosyal medya hesapları için yeni bir e-posta oluşturulmalıdır. Böylece sosyal medya güvenliği ihlal edilirse, bilgisayar korsanları önemli kişisel verilere erişemez.” diye konuştu.
“Kurumsal hesaplara az kişi erişmelidir”
Sosyal medyanın aynı zamanda bir reklam aracı ve marka bilinirliğini arıtmak için önemli alan olduğunu kaydeden Tatar, bu anlamda işletmelerin ve girişimcilerin “kamusal yüzü” olarak da kullanıldığına işaret etti. Bilgisayar korsanlarının bazen kendi markalarını tanıtmak, takipçi kazanmak ve bir mesajı yaymak üzere şirketlerin kurumsal sosyal medya hesaplarını ele geçirdiğini hatırlattı.
Tatar, kurumsal sosyal medya hesaplarını güvende tutmak için de şu bilgileri paylaştı; “Kurumlar, diğer sosyal medya hesaplarını düzenli olarak takip etmelidir. Erişim sadece gerekli kişilerle sınırlanmalıdır. Mümkün olduğunca az kişiye erişim verilmelidir. Hangi araçların hesaplara erişebileceği iyi değerlendirilmelidir. Saldırılara karşı savunmasız olabilecek araçlar güvenli hale getirilmelidir. Ayrıca, güncel güvenlik çözümleri takip edilmeli ve uygulanmalıdır. Kişisel hesaplarda olduğu gibi çözülmesi zor şifreler belirlenmelidir.”
“Çalınan ve kapanan hesaplar için uzmandan destek alınmalı”
Sosyal medya danışmanlığı hizmetleri hakkında da değerlendirmeler yapan Tatar, sosyal medya hakkındaki gelişmeleri yakından takip ederek, gelişim ve yenilik odaklı bir yapı ile ileriye dönük danışmanlık hizmeti sunduklarını ifade etti. Kapatılan veya çalınan sosyal medya hesaplarını geri alarak, hesabı güvenli hale getirdiklerini vurgulayarak, hesapları çalınan kişilerin bir sosyal medya danışmanından destek alması gerektiğini sözlerine ekledi.
Sosyal medya danışmanlığı hizmetlerinde öncelikle hesabın ve hedef kitlenin analiz edildiğini belirten Tatar, şunları kaydetti; “Çalınmış veya kapanmış hesaplar için yapay zeka destekli sistemler kullanıyoruz. Böylece zamandan ve maliyetten tasarruf sağlıyoruz. İnsan gibi davranışlar sergileme, sayısal mantık yürütme, hareket, konuşma ve ses algılama gibi birçok yeteneğe sahip yazılımsal ve donanımsal sistemlerle sosyal medya güvenliğini en üst seviyeye çıkarıyoruz.”