Dünyanın dört bir yanından gelen doğal taş sektörü temsilcileri 24. MARBLE-Uluslararası Doğaltaş ve Teknolojileri Fuarı’nda düzenlenen Dünya Taş Forumu’nda sektörün sorunlarını tartıştı. Doğal taş kullanımının yaygınlaştırılması için birlikte hareket etme, yapay taşlarla mücadele, pazarlamaya önem verilmesi ve kaliteyi arttırma çağrısı yapıldı.
24. MARBLE – Uluslararası Doğaltaş ve Teknolojileri Fuarı, Dünya Taş Forumu’na ev sahipliği yaptı. Moderatörlüğünü Prof. Dr. Faruk Çalapkulu’nun gerçekleştirdiği forumda Amerika, Çin, Hindistan, İran ve Türkiye’den sektörün önde gelenleri; doğal taş sektörünün sorunları ve alınması gereken önlemleri konuştu. Konuşmalarda sonuç olarak birlikte hareket edilmesi ve pazarlamaya daha da önem verilmesi gerektiği ortak görüş olarak öne çıktı.
Merkezi Amerika’da olan Doğaltaş Enstitüsü Derneği (NSI) Yönetim Kurulu Üyesi Belçikalı Herwig Callewier, doğal taşın öneminin dünyaya anlatılması için küresel bir çaba gösterilmesi gerektiğini söyledi. Callewier “İşbirliği yapmamız gerekli. Tanıtım bütçelerimizi büyütmeliyiz. Sosyal medyayı, bloggerlar kullanmak gerekiyor. 100 milyon tüketiciye ulaşabiliyoruz. Bu sayıyı 1 milyar tüketiciye yükseltmeliyiz. Bu nedenle MARBLE’dayız ” dedi.
Hindistan Ticaret ve Endüstri Odası Federasyonu (FICCI) Genel Müdür Yardımcısı Girish Gupta ise yapay taşlarla ilgili uyarıda bulundu. Gupta “Doğal taş kullanımın azalıyor. Bunun nedeni pazarlama çabalarının yetersizliği olabilir. Belki de yapay taşları pazarlayanlar kadar iyi çalışmıyoruzdur. Pazarlamaya daha fazla yatırım yapmalıyız. Kalite konusunda, bilimsel özellikleri konusunda insanların farkındalığını artırmalıyız. Bunları bilirlerse uzun vadede yapay taşları tercih etmeyeceklerdir ” dedi.
İran Doğaltaş Fuarı Genel Müdürü Mohammad Halajian, doğal taşın özelliklerinin, avantajlarının bilinmesi için çaba gösterilmesi gerektiğini belirtirken, WONASA – Dünya Doğaltaş Derneği Başkanı Ali Şayakçı da doğal taş sektörünün en büyük probleminin yapay ürünler olduğunu söyledi. Seramiğin mermer kadar eski olmasa orta çağ ve ilk çağdan beri üretildiğini belirten Şayakçı “ Son yıllardaki dijital baskı ile önce küçük boyutlarda seramik karolar yapılmaya başladı. Doğal taş sektörünün yapacağı en mantıklı hareket pazarlamaya, tanıtıma daha fazla enerji harcamasıdır. Bizim sektörümüz çok parçalı olduğu için ortak hareket çok daha zor. Bir şekilde bir yolunu bulup ortak dille tüketiciye, dizaynırlara, mimarlara; tüketim zincirinin en ucunda olana ulaşmalıyız. Birlikte hareket etmeliyiz. Doğal taşın güzellikleri ve avantajlarından bahsetmeliyiz. Yoksa kısa zamanda büyük problemler yaşayacağız” dedi.