Online alış veriş ve yemek, içecek siparişlerini artmasıyla günümüzde de artan sorun haline geldi.
Motosiklet ve motosikletli kuryeler!
Evinde, işyerinde sakince oturup, online verdiği siparişin zamana karşı yarış içinde ayağına gelmesini bekleyenler, dışarda çok tehlikeli, çok hareketli ve ölüm riski dahi taşıyan bir duruma neden olduklarını asla ve asla düşünemiyorlar.
Motosikletiyle kuryelik yapan genç bir arkadaşımdan duyduğum, bu işte hızlı çalışırsan aylık kazanç 50, 60 bin TL’yi buluyor.
İşin iki taraflı cazibesi bu fiyatlamayı getiriyor.
Birinci tarafından müşterinin istediğini ayağına kadar getirebilmesi, hem de yürüyerek gidip almaya kalktığı fiyatında altında getirebilmesi.
İkincisi tarafında ise ne kadar hızlı davranırsa, ne kadar çok sipariş teslim ederse o kadar çok para kazanma ihtimali.
Birbiriyle tamamen ters, birisi tembellik, diğeri çalışkanlık getiren durum dışarıda hem araç trafiğinde, hem de yaya trafiğinde çok tehlikeli sonuçlar yaratıyor ve yaratmaya da devam edecek gibi.
Haberlerden duyduğumuz motosiklet kazaları ve ölümleri saymazsak, her gün yüzlerce motosiklet sürücüsü trafikte maddi ve manevi kazalara neden oluyor.
Aliağa İlçe Emniyet Müdürlüğü’ne bağlı ekipler bir uygulama yapmışlar ve yayaların kullandığı yollarda, nasılsa küçük araç, daha hızlı gider, daha çok sipariş verir, daha çok kazanırım diye düşünen motosiklet sürücülerine karşı ceza uygulaması başlatmış.
Yayalara ait bir caddede sadece 21 cezai işlem uygulamış.
Bir yerden başlamak gerekiyor, darısı araç trafiğini olduğu yollara.
Trafik kuralları trafikte olabilmek için plakaları olan motosikletler için ayrı işlemiyorsa biz vatandaşların ve özellikle de trafikte araç kullanan sürücülerin görevli trafik polislerinden istediği şey aynen şu.
Önündeki aracı sollamaktan vazgeçtim, nasılsa boşluğu sığarım geçerim düşüncesiyle sağlamak, sağından geçerek gitmeye çalışmak trafikte uygun mu?
Trafik durduğunda, sadece dört tekerlekli araçlar durur, iki tekerlekliler durmaz diyerek araçları ve içindeki insanları riske atacak şekilde trafikte ilerlemek uygun mu?
Şehir içinde 50 km hız sınırı dört tekerlekli araçlar için geçerli, iki tekerlekliler için hız sınırı yok mu?
Kırmızı ışıkta dört tekerlekliler durur, iki tekerleklilerin durmasına gerek yok mu?
Trafikte dönüş sinyalini sadece dört tekerlekliler verir, iki tekerleklilerin vermesine gerek yok mu?
Park edilmesi yasak olan yere, yollara dört tekerlekliler park edemez, iki tekerlekliler park edebilir mi?
Dört tekerleklilerin trafikte kendisine tahsis edilen yolu kullanması zorunlu iken, iki tekerlekliler bütün yolları ve kaldırımları kullanabilir mi?
Tek yön işaretli yola dört tekerlekli araçlar tersten giremez ama iki tekerlekliler zaten yer az yer kaplıyor diye bu kural onlar için geçerli değil mi?
Akan trafikte yolun sağına veya soluna dört tekerlekliler asla ve asla park edemezken, iki tekerlekliler zaten ay yer kaplıyor diye yolların sağına veya soluna park edebilirler mi?
Bu soruların tamamının cevabının hayır olduğunu, dört tekerlekli araçta olsa, iki tekerlekli araçta olsa trafik plakası taşıyan ve trafiğe çıkan bütün araçların trafik kurallarına uyması gerektiğini biliyoruz.
Ama yine de soruyoruz!
Çünkü diğer yandan aşağıdaki sorunun cevabını bulmaya çalışıyoruz.
Dört tekerlekli araçlara uygulanan sıkı denetim, dört tekerlekli araçlara karşı kameralardan yürütülen sıkı takip, dört tekerlekli araçları izlemek için kullanılan radarlar iki tekerlekliler için çalışıyor mu?
Mutlu hafta sonları!