Doç. Dr. Purzer, STEM eğitiminin odak noktalarını anlattığı seminerde, özellikle 2020 yılının Mühendislik eğitimi için bir dönüm noktası olacağının altını çizdi.
Science (Fen), Technology (Teknoloji ), Engineering (Mühendislik) ve Mathematics (Matematik) kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltma olan, aynı zamanda İngilizce “kök” anlamına da gelen STEM, son yıllarda hem dünyada hem ülkemizde ilgi görmekte. Dünyaca ünlü ABD Purdue Üniversitesi’nden Mühendislik Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Şenay Purzer da “İlkokul ve ortaokulda STEM Eğitimi ve Lisans Düzeyinde Mühendislik Eğitiminin ABD ve Dünyada Gelişimi” başlıklı bir seminerle STEM eğitiminin önemli noktalarına değindi.
“Türkiye nin ihtiyacı olan, problem çözebilen, yenilikçi, girişimci düşünebilen bir nesil geliştirmektir”
İstanbul Gedik Üniversitesi’nde düzenlenen seminerde Akademisyen ve Öğrencilerle bir araya gelen Doç. Dr. Şenay Purzer, Mühendislik eğitiminin tarihi ve yeni yaklaşımları hakkında bilgi verdi.Özellikle ABD’deki Mühendislik eğitiminin aşamaları, yeniden yapılanması ve ilgili alanlarındaki gelişimini aktaran Doç. Dr. Purzer “Türkiye nin ihtiyacı olan, problem çözebilen, yenilikçi, girişimci düşünebilen bir nesil geliştirmektir. Böyle bir nesil, Mühendislik yöntemlerinin STEM eğitimi altında genç yaşlarda verilmesi ile mümkündür” diye konuştu.
“2020 yılın özellikle Mühendislik eğitimi için çok önemli”
“ABD’de Türkiye’deki gibi ilk ve orta eğitim seviyelerinde STEM eğitimi yeni yaygınlaşmaktadır. STEM eğitimi uygulamalarında değişik bakış açıları oluşturulmuştur” diyen Purzer, bilim öğretimi için 3 gerekli davranış olan analiz, fikir geliştirme ve yansımanın önemine değindi.
2020 yılının özellikle Mühendislik eğitimi için çok önemli olduğunu, ABD’nin Ulusal Mühendislik Akademisi tarafından 2004 yılında yayımlanan bir yayında, dünyanın 15 yıl içinde globalleşmeye doğru çok değişeceğinin ön görüldüğünü ve bu değismelerin mühendislik öğrencilerinin kazanımlarını da etkileyeceğini ifade eden Doç. Dr. Şenay Purzer,“Mühendislik öğrencilerinin teknik bilgi yanında liderlik, yeniden öğrenebilme ve değişiklikler karşısında çeviklik gibi becerileri olmasi gerekmetedir Ayrıca araştırma, eğitim ve sanayi şirketleriyle işbirliğinin yanı sıra yeni öğretim yöntemleri de başarılı öğrencileri yetiştirmek için çok önemli. İstanbul Gedik Üniversitesi’nin bu açıdan önemli bir ortamı var” diye konuştu.